Verlos ons van Frits!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:11

bealy23 schreef:
uitgestrekte draf...

in de galop Haha!


Ja, en na die uitgestrekte draf sprong het paard (weet niet meer of het bij Anky of Ulla was) een changement, knap he?! *LOL*

Net als de opmerking: geen goede uitgestrekte draf, het paard versnelt niet Haha! Haha!
Heeeerlijk zo iemand Knipoog

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:12

Justy schreef:
Geweldig ja, denken dat het er bij de bittencontrole om gaat of het wel mooi schoon is Haha!:D


Te erg gewoon.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:14

Tadano schreef:
Ow wat is Frits erg, 65.nogwat % terwijl het 75.nog wat was!

Dat zei hij zelfs 2x......

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:15

Is dat die vent die van de week Edward Gal naast zich had zitten en bij elke mogelijkheid riep 'ja, Edward had eigenlijk moeten rijden maar we weten allemaal hoe het komt dat hij dat niet doet' of iets in die trant Boos!. Irritante rotkerel zeg Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:16

Nou dames ik zou zeggen............. meld je aan en ga als correspondent hippische zaken bij de NOS werken Haha! Haha! Haha!

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:20

Die kerel moet zijn smoel eens houden tijdens de kur

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:27

Ik vond het wel grappig hoor
Hij ging al een stuk beter als tijdens de GP.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:27

ach hij doet gewoon ze werk, erger me er niet aan

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:30

Ik erger me er ook niet aan, ik vind het juist wel grappig Haha!
En het levert ook leuke quotes op *LOL*

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:50

Antoinette schreef:
Ja, en na die uitgestrekte draf sprong het paard (weet niet meer of het bij Anky of Ulla was) een changement, knap he?! *LOL*

Net als de opmerking: geen goede uitgestrekte draf, het paard versnelt niet Haha! Haha!
Heeeerlijk zo iemand Knipoog


jeetje heb er extra op gelet wat een blunders allemaal. Ik dacht toch echt dat in een uitgestrekte draf de verruiming telt en niet het tempo. Het tempo mag toch niet versnellen of ben ik nu echt zo Blond

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:50

windhond schreef:
Die kerel moet zijn smoel eens houden tijdens de kur


ergerde ik mij ook aan. Boos!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:52

ik vond die duitse zende recht irritant Boos! hoorde de muziek amper, nee dan nog liever frits die praat tenminste minder dan die duitse verslag gever

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:57

_ortiz_ schreef:
jah bij een uitgestrekte DRAF zeggen dat het een uitgestrekte STAP was Verward
ok het zijn kleine foutjes maar je kan je er zo enorm aan ergeren


Nee hij had het over een uitgestrekte draf, terwijl het een uitgestrekte galop was!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:01

petraaken"]
jeetje heb er extra op gelet wat een blunders allemaal. Ik dacht toch echt dat in een uitgestrekte draf de verruiming telt en niet het tempo. Het tempo mag toch niet versnellen of ben ik nu echt zo Blond
[/quote]

Jij zit goed, hij niet Haha!

[quote="Shiloh schreef:
Nee hij had het over een uitgestrekte draf, terwijl het een uitgestrekte galop was!


Dat was weer een andere keer. Hij zei inderdaad ook een keer draf ipv stap Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:08

Mijn meeltje aan de NOS

[OS] Verlos ons van Frits!!

Goedenavond,

Op Neerdlands grootste forum, waar ook een aantal bekende Nederlandse ruiters vertoeven overigens, komen de blunders van Frits uitvoerig aan de orde. Frits is best leuk.......... maar hij heeft geen kaas gegeten van paardrijden.

Ik heb de dames/heren voorgesteld om vooral te solliciteren voor een functie als hippische verslaggever, hopende dat deze dit ook zullen doen. Wellicht iets om in de toekomst aan te denken.

Met vriendelijke groet,

[***]

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:13

ja wat een vreselijke sukkel, irriteer me vreselijk, van het lekker schuimende mondje van het paard van beatrice zei hij er komt spul uit z n mond!!!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:21

Ik denk dat we vreselijk voor schut staan met zijn allen.
Eerst al die belachelijke mailtjes, waarom de NOS niet alle dressuurruiters uit heeft gezonden Rolleyes
Nu weer over Frits.. *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:23

joke20 schreef:
ach hij doet gewoon ze werk, erger me er niet aan


Nou, als ik zo mijn werk zou doen, zou ik wel ontslagen worden Boos!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:55

Het Argument dat Frits moet blijven omdat hij alles uitlegt, en het voor "leken" ook interesant maakt, vind ik belachelijk.

Bij paardensport kijken er meer kenners, dan leken, waarvan ook die graag wat meer informatie willen horen dat of het paard aan het draven of galoperen is. (áls dat al goed word gezegd)

Uiteraard is het echt niet storend als eens wordt uitgelegd wat een appuyement is, en hoe een uitgestrekte draf hoort, maar niét elke proef,én zeker niet als het ook vele malen fout wordt vermeld.

Bij Voetbal wordt toch ook niet 20x uitgelegt wat een penalty is, en om de minuut, hoelang een wedstrijd duurt, en hoe de uitslag word bepaalt. nee(!) dat weten de kijkers best,en daarvoor hoeven ze geen commentaar. Idem voor paardensport.


Kortom, zet er maar iemand achter die wél weet waar hij over praat, én netjes zijn mond houdt tijdens de Kür.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:56

lies schreef:
Ik denk dat we vreselijk voor schut staan met zijn allen.
Eerst al die belachelijke mailtjes, waarom de NOS niet alle dressuurruiters uit heeft gezonden Rolleyes
Nu weer over Frits.. *LOL*


Ik begin me ook zo langzamerhand af te vragen hoe de NOS wel niet over bokt denk Bloos

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:01

Het enige voordeel is dat hij niet alle wissels telkens meetelt, dat deed Eijsvogel bij iedere combi, ook vaak met een slok op, dat klonk soms erg komisch meestal vervelend.
Maar Eijsvogel noemde wel de afstamming en achtergrond van de paarden.
Als fokker zijnde is het toch het mooiste wat er bestaat om te zien en te horen dat een paard uit jouw fokkerij daar loopt.
(gelukkig heb ik wat Hanoveraans bloed op stal staan en in de maak) Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:03

Sarabande, in de GP telde hij wel degelijk elke serie wissels mee, hij telde alleen steeds verkeerd, misschien heeft hij commentaar gekregen zodat hij er nu mee opgehouden is Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:24

De Duitsers telden de wissels in de GPS wel heeeel fanatiek. Niet alleen de wissels, iedere galopsprong.
Bij Ulla tijdens de galopappyementen, 1,2,3,4,5,6 en changement, 1,2,3,4,5,6 en changement, 1,2,3,4,5,6 en changement enz..

Al wist ik niet dat je bij de zigzag appymenten ook de galopsprongen moest tellen. Ik dacht eerder aan een x aantal meters. Weet wat geleerd

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 00:30

Nou ik ben vandaag naar de duitser gaan kijken omdat ik frits kots beu was!!!!

Hele tijd uitleggen over de puntentelling dat de kenners er niet blij mee waren blabla, nou zo ingewikkeld was het toch niet dacht ik zo!! ????
Verder steeds hetzelfde praatje en niks inhoudends te melden. BLEH

Dubbele piroutte, (ow ja??? dacht nog altijd 1,5) Ow uitgestrekte stap nu, eerst verzamelen dan nu de uitgestrekte stap........grrrr. Enkele haperingen waar de jury zich aan stoort (welke haperingen). Enzzz

Ik vond de duitser goed!!! Als hij zei dat iets goed was zei hij ook waarom en was zeer positief bij Anky voor zover ik het allemaal kon volgen!!

Nee Edward of Tineke mogen voortaan plaats nemen als het aan mij ligt, ze moeten er maar eens kenners neerzetten. Leken snappen er toch niks van horode ik weer vandaag van mijn ouders.

Bij het springen had hij ook NIKS nuttigs te vertellen.


Maar gelukkig is hij niet de enige, zag vandaag bij Eurosport en het schoonzwemmen of dat springen vd plank dat ook HIJ banketstaaf kan verkopen. Ow weer een mooie sprong laat ze zien.....ik dacht ben ik zo scheel??? Nee hoor ze kreeg mooi allemaal 4en!!! Haha! Goh ik wordt een kenner!!!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:13

Als onze Frits commentaar gaat geven bij de GP en GP special heb ik daar niet zo veel op tegen. Behalve dan dat hij eens echt moet gaan opletten en minder fouten moet maken.
Maar in de kur moet hij gewoon zijn bek houden. Ik snap dat hij trots is dat hij wat van Edward (hij gebruikte nu ook dezelfde woorden als Edje Clown ) heeft geleerd, maar zo heb ik compleet de chemie tussen mens, muziek en paard gemist. En dit is zowel voor de kenner als de leek het interresants.

Ga maar eens een mailtje naar de NOS sturen.