Relatie verbreken om zo`n reden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Relatie verbreken om zo`n reden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 20:30

Stel je voor dat je een leuke `relatie`hebt: je hebt vaak een hoop lol, doet leuke dingen, het klikt tussen de lakens en je zit toch wel op je roze wolk... Clown

Scheve mond - MAAR - Scheve mond

Je dacht altijd heel andere ideeen van je ideale relatie te hebben. Iemand moest voldoende diepgang hebben, je aanvullen, evenveel geven als nemen. Ook is er geregeld wat gekibbel. Kortom, je twijfelt of iemand goed bij je past, maar je wilt iemand niet kwijt en hebt een hele leuke tijd. Over de definitieve toekomst wil je alleen liever niet nadenken.

WAT DOE JE DAN?! Stop je ermee, want er komen toch alleen maar problemen (en verdriet?) van? Per slot van rekening is het: `geen hand vol, maar een land vol`. Of ga je door en zie je wel waar `t schip strandt?

Is jullie dit weleens overkomen en zoja hoe ben je hiermee omgegaan?

Hoezo holle bolle Fries ?!


lovemangga
Berichten: 319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:35

mssX schreef:
Stel je voor dat je een leuke `relatie`hebt: je hebt vaak een hoop lol, doet leuke dingen, het klikt tussen de lakens en je zit toch wel op je roze wolk... Clown


zegt dat niet genoeg Verward

Wees blij! ksnap wel dat je twijfelt, maar kijk het eens
een tijdje aan! waarom kibbelen jullie?
of misschien moeten jullie iets meer aan elkaar aanpassen...
igg. heeel veel succes!! en hoop voor je met een goeie
afloop Lovers

greetzz

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:38

Ik zou als eerst de problemen op proberen te lossen.....En waarom stoppen als je een leuke tijd met elkaar hebt en het op eigelijk elk gebied klikt.......Misschien dat als je gaat twijfelen enzo dat je elkaar wat minder vaak moet zien omdat je misschien elkaar op de lip zit ...Ik zou er niet mee stoppen zolang je het verder leuk hebt hoor....En je moet gewoon kijken of dat naar een tijdje echt iemand is waarmee je je leven wilt blijven enzo.......Succes ermee

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:51

Waarom stoppen omdat je niet aan een definitieve toekomst denkt? Dan zouden er een hoop relaties nu eindigen denk ik. Gewoon lekker doorgaan, gaat het goed dan gaat het goed en anders geen hand vol, maar een land vol Knipoog

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:57

Een ideaalbeeld en de realiteit komen wel vaker niet helemaal overeen hoor! Het voelt goed, het klikt goed; als je roze wolk straks wat dunner wordt merk je vanzelf of het allemaal onoverkoombaar is.
En niemand is perfect he! Heb je straks iemand waarbij je zegt dit is een stabiele en gelijkwaardige relatie, dan vind je dat na verloop van tijd misschien wel hartstikke saai.... Knipoog


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:58

Als het dingen zijn waarvan je nooit gedacht had dat je ze zou accepteren, dan zou ik zeggen: Ga ervoor. Blijkbaar hou je genoeg van diegene om daaroverheen te stappen.
Een relatie beeindigen omdat je later misschien eventueel wel problemen gaat krijgen met het een of ander vind ik een beetje vreemd...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 21:00

Meningsverschillen/discussies/ruzie`tjes lopen nog wel eens hoog op. Daarbij komt nog dat ik na een mislukte relatie toch al voorzichtiger ben geworden en bij hem toch afstand hield (hij ook), of ik hem 100% vertrouw ben ik ook nog niet uit (in principe wel, maar je weet nooit... die instelling). Echt een band zoals met m`n exen heb ik ook niet echt met `m, hij is ivm beginnende `modellencarriere` etc veel met zichzelf bezig (traint ook veel). Heb wel ns het idee dat er meer van mijn kant komt dan van hem.

Inmiddels `t weekend besloten er voor de 2e keer een punt achter te zetten, aangezien we geen van beiden wisten wat we wilden. Maar ik mis hem toch wel behoorlijk, maar zit dalijk wel weer precies in `t zelfde schuitje als ik niet uitkijk. Ik heb een heel dubbel gevoel en weet gewoon even niet wat ik moet. Was daarom ook vooral benieuwd naar zelfde ervaringen. Zowiezo bedankt voor de adviezen hoor, maakt mij weer wat objectiever Lachen

Hoezo holle bolle Fries ?!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:01

Joh, je wilt niet weten hoe hoog het tussen mij en mijn vriend af en toe oploopt... En toch kan ik zeggen dat we nog steeds goed gaan, beter dan ooit mag ik wel zeggen, na 5 jaar...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:23

Meid geniet van deze relatie ,de prins op het witte paard bestaat niet. En ruzie hoort erbij dat heb ik ook regelmatig en kan het ook dus weer goed maken Knipoog

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:34

mijn vriend en ik verschillen ook van karakter,
kibbelen ook wat af!
maar wij zijn super blij met elkaar !
en als je alletwee hetzelfde was werd de realtie ook weer zo saai denk ik dan maar !

Karaat_the_newforest op Instagram

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:50

kibbelen in een relatie is gezond
zolang het verder goed aanvoelt is er niets aan de hand
en aan de toekomst denken? dat deed ik ook nooit
deze relatie begon als sexrelatie, nu ruim 2,5 jaar later hebben we samen een huis gekocht en gaat het supergoed Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:01

Hoe langer je deze relatie laat duren, hoe moeilijker het wordt om het uiteindelijk toch op te geven, dus als ik jou was zou ik toch kritisch kijken of dit over 5 jaar ook is wat je wilt...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:42

Als je het gevoel hebt dat er geen toekomst in zit zou ik er niet te lang mee doorgaan. Het word alleen maar moeilijk om te stoppen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:44

Als je een leuke tijd hebt moet je daarvan genieten en het (nog Haha!) niet uitmaken!
Hoewel ik geen diepgang wel een grote dooddoener vind!
Maar eigenlijk snap ik niet dat je dat überhaupt aan anderen vraagt, zoiets moet je helemaal zelf bepalen!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:48

mssX schreef:
Meningsverschillen/discussies/ruzie`tjes lopen nog wel eens hoog op. Daarbij komt nog dat ik na een mislukte relatie toch al voorzichtiger ben geworden en bij hem toch afstand hield (hij ook), of ik hem 100% vertrouw ben ik ook nog niet uit (in principe wel, maar je weet nooit... die instelling). Echt een band zoals met m`n exen heb ik ook niet echt met `m, hij is ivm beginnende `modellencarriere` etc veel met zichzelf bezig (traint ook veel). Heb wel ns het idee dat er meer van mijn kant komt dan van hem.


Ik herken precies wat je schrijft, ik denk ook telkens zo.
Maar ik weet wel dat dat meer aan mij ligt dan aan hem of 'ons'.
Ben zelf heel onzeker in relaties etc. en heb snel de neiging om er maar mee te kappen, terwijl dat eigenlijk ook niet is wat ik wil.
gelukkig weet mijn viend mij ervan te overtuigen dat we dat niet moeten doen Lovers Maar moeilijk vind ik het soms wel (al hebben we nu weer een topperiode, en twijfel ik niet)
Veel praten over je onzekerheden met hem, vertel waar je mee zit etc. Klinkt afgezaagd, maar praten helpt altijd natuurlijk Lachen
Ik heb soms ook dat ik denk: 'Man, het is zo'n gedoe, relaties, al die onzekerheden erbij, ik wil dat niet Verdrietig '
Maar als ik nadenk weet ik dat ik veel te veel van hem hou om ermee te kappen. Het is moeilijk, maar ik vecht ervoor! En het gaat nu alweer heel lang goed.

Bullitt

Berichten: 122
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: at the Drag Strip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:52

pff ik wou dat ik met me ex wat meer had gekibbeld dan had ik er misschien eerder een punt achter gezet of niet. ach dat weet je nooit

En het gras lijkt bij de buren altijd groener..

een relatie is iets van geven en krijgen en het sluiten van compromisen.
Als je je eigen gang wilt gaan moet je vrijgezel blijven.

En als het tussen de lakens klikt dat is mooi meegenomen. want als dat niet wekt...pffffff

289 Ci + 302 Ci = Lots of horsepower Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 07:54

De perfecte relatie bestaat niet...

Ik denk dat je in elke relatie op zo'n punt komt als dat waarin jij nu... Dat je je afvraagt 'is het dit wel', dat ga je doen als de ergste verliefdheid over is, als jullie elkaar wat langer/beter kennen...
Je kent zijn positieve, maar ook zijn negatieve kanten... Jullie kibbelen al eens, is doodnormaal, ken geen enkele goede relatie waar eens niet gekibbeld wordt hoor...
't Is gewoon de vraag: kan jij leven met de negatieve dingetjes die je ontdekt heb, kan je ondanks dat genieten van je relatie, en het goed en gezellig hebben... Of ga je je constant lopen ergeren?

Als je je goed voelt bij hem... waarom niet?

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:06

mssX schreef:
Je dacht altijd heel andere ideeen van je ideale relatie te hebben. Iemand moest voldoende diepgang hebben, je aanvullen, evenveel geven als nemen. Ook is er geregeld wat gekibbel. Kortom, je twijfelt of iemand goed bij je past, maar je wilt iemand niet kwijt en hebt een hele leuke tijd. Over de definitieve toekomst wil je alleen liever niet nadenken.


Ik vind de punten die mssX hierboven noemt wel erg belangrijk voor een relatie. Natuurlijk zijn er altijd onenigheden aangezien je allebei een andere persoonlijkheid bent. Maar je moet elkaar wel kunnen aanvoelen en aanvullen. Het mag niet van 1 kant komen. Veel lol in een relatie is alleen maar goed maar het is niet voldoende...

Dit zou voor mij persoonlijk dus wel een reden zijn de relatie te beeindigen.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:43

ik heb hetzelfde gehad.
Ik had verkering met een engelsman.
echt een super lekker ding.
Alles klikte we waren blij met elkaar in bed was het perfect, we maakten lol, we lieten de hele wereld zien dat we van elkaar hielden, toch is het uitgegaan omdat we zo ontzettend verschilend waren.
Ik wilde iets serieus en hij nam het gweoon zoals het kwam.
we zijn nu nog super geode vrienden en af en toe als ik geen realtie heb, gebeurd er wel eens iets meer, maar daar wil ik het bij houden, we hebben een te verschillend beeld van de toekeomst

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:52

ik denk dat je eens een goed gesprek moet aan gaan met hem... Ik "miste" ook wat kleine dingetjes bij mijn vriend ... we hebben er een goed gesprek over gevoerd en nu zijn we meer dan gelukkig samen!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:58

Nieman is perfect en geen enkele relatie is perfect.

En dat moet je ook niet willen eisen, van zowel je partner niet als van je relatie.. Dan ga je iets krampachtig nastreven wat je nooit zult bereiken..

Een relatie is iets wat je samen opbouwd, je moet geven en nemen en dat moet wel in evenwicht zijn. Gj en ik kunnen knallende ruzie hebben, maar ik weet wel dat wij bij elkaar horen.. Maar ik denk dat het voor jezelf wel belangrijk is om te bepalen of je daadwerkelijk verder zou willen gaan met deze jongen.. Zoja, dan je stinkende best gaan doen.. zo nee, dan kan je het beter uitmaken..

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:01

Het is en blijft moeilijk, bij mij is een relatie van ruim 6 jaar een aantal jaar geleden uit gegaan. Toen leek het een leuke relatie, en ik dacht dat ik daar tevreden mee moest zijn. Nu ben ik sinds pas getrouwd met mijn man die ik nog maar 2 1/2 jaar ken, maar vanaf dag 1 wist ik dat deze relatie veel beter was dan mijn vorige relatie. En ik snap nu ook niet meer dat ik daar 6 jaar lang genoegen mee heb genomen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:05

Relaties en toekomst voorspel je niet. Alleen je gevoel wat je bij die persoon hebt. Je weet al snel in hoeverre je in bepaalde dingen op een lijn ligt ja of nee. Lig je totaal niet op een lijn stop er dan mee is beter voor zowel jezelf als de andere. Echte toekomst dingen kan je wel bespreken maar vaak veranderen ze toch wel.

Sinds een tijd weer een erg leuke vriend (bullitt)die mij erg happy maakt. We vullen elkaar aan we genieten en hebben lol. Ik heb mijn slechte kanten maar hij ook zolang we die weten van elkaar kan je die dingen samen oplossen aan de ene kant houdt het je ook wakker. Als het TE perfect zou zijn zou het ook niet goed zijn. We hebben allebei een leuke hobbie waar we ons alleen maar ook samen in kunnen vermaken. We zijn ook wel duidelijk tegen elkaar maar we denken niet teveel aan de toekomst. Het is nog zo ver weg er kan nog zoveel gebeuren tegen die tijd dat we toe zijn aan de volgende stap is er nog genoeg tijd. We zien wel hoe het loopt. Na een zwaar afscheid een paar maanden geleden dacht ik dat ik zo'n vent nooit meer zou vinden totdat ik hem tegenkwam. Hij past precies in dat stukje wat ik zocht Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 21:15

Het is eigenlijk allemaal vrij snel gegaan. We kenden elkaar 5 weken, toen boekte ik al bij naar Turkije (hij zou met nog `n stel gaan). Het werden 2 heel wisselvallige weken, van topmomenten tot de grootste bonjes. Ik herken vaak heel goed wanneer in relaties de `roze wolk` periode voorbij trekt en je vooral veel van iemand houdt (of er veel om geeft) en je toch de bekende `is dit het wel` dingen af gaat vragen. Daar gaat het hier eigenlijk niet om. Het is puur het hele gevoel wat ik bij hem heb. Tot vlak voor de vakantie had ik eigenlijk nog de boot afgehouden of ik wel 100% serieus wat wilde... Ik was ook vooral voorzichtig na een heel plotseling beeindigde relatie van 2 jaar waar ik een hoop pijn en verdriet van heb gehad omdat ik heel erg werd teleurgesteld in iemand en ik echt dacht dat het toendertijd goed zat.

Wat Cody zegt is absoluut waar: hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om ermee te stoppen. En aangezien ik me toch vrij snel hecht en weet hoe moeilijk ik het ermee ga krijgen als ik later (waarschijnlijk) alsnog besluit te stoppen omdat dit niet `t maatje voor de rest van m`n leven is...

Bullit... zat jij ook in zo`n soort situatie? Omdat je ook laat merken dat je er misschien veel liever eerder mee gestopt was...

Ik mis `m nog steeds behoorlijk op sommige momenten en doordat er meer prive dingen spelen trek ik het me denk ik nog meer aan. Het voelt toch leeg... Maar aan de andere kant ben ik m`n verwerkingsproces al een aardig eind door, en om er nu voor de 3e keer doorheen te moeten...

Punt was dat toen we de eerste keer samen besloten ermee te stoppen hij de volgende dag opbelde: `sorry, `t spijt me en ik mis je...` Maar echt uitpraten wilde hij niet. Het zat gewoon weer goed volgens hem. Punt. Dus `t feit dat we er allebei niet aan toe dachten te zijn en misschien niet bij elkaar pasten werd niet uitgepraat. Ik zei toen ook al: wil dit niet nog `ns mee maken, et voila! Nu hoor ik eigenlijk vrij weinig meer en dat zit me toch niet lekker. Maar anders, tja... dadelijk idem dito situatie.

Zijn wij vrouwen nou zo complex? Of ligt `t gewoon aan mij Schijnheilig Haha! Schijnheilig

Hoezo holle bolle Fries ?!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:09

Ik herken wel dingen van wat je zegt. Mijn vriend en ik zitten (door omstandigheden) ook even in een dipje. Dat is vooral mijn schuld. Het is gelukkig ook niet zo heel erg, maar we hebben er goed over gepraat en we gaan weer verder en ons leven beteren. Lachen
Verschil is misschien dat geen van ons twijfelde aan dingen. Of we wel bij elkaar pasten e.d.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Amazonbot, Berdien, bonnielau, BranwenGC, Brittneyx, ComscoreBot, Dominique_96, Fly_high, Ginny135, GoogleAdsense, IASCrawler, Kanto, Lestrange01, ManonGrr, Molly1230, Paardennamen, Pieke_Gwen, rien10, Roosch, Ruai, sharonalover, Slagroomsoes, vikawiek, Xanthippe, xReetch en 205 bezoekers