zoveel bok paarden die overlijden zeg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

zoveel bok paarden die overlijden zeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 19:54

het valt me op welk topic zo wat open dat er veel paarden overlijden de laatste tijd.. of gewond zijn.. Verdrietig
Het valt me gewoon op. Ik krijg er de kippevel van gewoon wat erg zeg..
Ik hoop dat het nu eens op houd want dit gun je niemand!! Ach gut

tja dit moest ik even kwijt zit me niet lekker


Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:21

Het valt mij ook op,tja het blijft maar doorgaan ,he;en mensen moeten het toch kwijtkunnen,het verdriet dat hun paard/pony/verzorgpaard dood is het is echt niet leuk,nee,en met wie kun je dan het verdriet het beste delen;juist,met ons;de bokkers Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:22

Naar mijn idee komt het eigenlijk omdat bokt heel erg groot is, dus ook meer leden die helaas hun paard verliezen Verdrietig


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:28

MoonChloe schreef:
Naar mijn idee komt het eigenlijk omdat bokt heel erg groot is, dus ook meer leden die helaas hun paard verliezen Verdrietig

Idd, meer mensen, meer paarden, meer sterfgevallen. En ook meer 'enge' gevallen, van paarden die een verschrikkelijk einde hebben gehad.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:46

Van AM naar PP.

Zoals andere bokkers al zeggen. Bokt is groot en helaas gebeuren dit soort dingen iedere dag, dus ook onder de bokkers.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:07

je verteld helaas niet iedere dag de leuke dingen over je paard, terwijl als je paard ziek of dood gaat, wil je dat graag delen met andere bokkers, daardoor krijg je denk ik ook een beetje een vertekend beeld...

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:14

Dit viel mij idd ook al op ja. De laatste tijd besef ik me maar al te goed dat ik elke dag nog blij mag zijn als mn paardje er nog is, het kan zo ineens over zijn...

Gamble

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:41

Bokt wordt groter dus er zijn meer paarden die wat kunnen gaan mankeren of kunnen komen te overlijden......

Je suis Charlie.

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:46

Michelle je schrijft op wat ik dacht.
Vaak als ik een verhaal met een trieste afloop heb gelezen ben ik blij dat Luna er nog is.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:55

dat viel me ook al op ja, er komen dagelijks berichten bij over kreupele, zieke of overleden bokt paarden&pony's Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:01

Cayusejuhh schreef:
het valt me op welk topic zo wat open dat er veel paarden overlijden de laatste tijd.. of gewond zijn.. Verdrietig
Het valt me gewoon op. Ik krijg er de kippevel van gewoon wat erg zeg..
Ik hoop dat het nu eens op houd want dit gun je niemand!! Ach gut

tja dit moest ik even kwijt zit me niet lekker


Je bent niet de enige die dat opvalt. Het viel mij ook al op...

"Cruel crazy beautiful world"

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 00:16

viel mij ook op. toen mijn paard was overleden, dacht ik niet eens aan bokt. Pas na een tijd ben ik er weer opgegaan, ben het gewoon straal vergeten. ik vind het altijd naar om te horen. weet nl. ook hoeveel verdriet en pijn het geeft.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:01

Wel fijn voor de mensen die het nodig hebben dat ze het hier van zich af kunnen schrijven.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 10:29

het is ookfijn om met mensen er over te praten die ook in de paarden zitten. Ik merk dat met dit onderwerp vaak onbegrip van buitenstaanders krijgen! tuurlijk snappen ze je verdriet wel maar dan zeggen ze vaak. ach het is een dier.

HIEP HOI VOOR BOKT! echt je kan je ei kwijt over dingen die je dwars zit en begrip krijgen ( vaak ) van mensen die precies weten hoe je je voelt

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:25

Ik heb er veel aan gehad om mijn ellende te delen mbt Joris, die reacties waren echt een hele steun. Daarnaast ben ik ook blij geweest met al het medeleven bij de aanschaf van mijn nieuwe paardje..

Ik denk wel dat "sterfgevallen" sneller de aandacht trekken dan de leuke verhalen, sommige verhalen blijven je ook langer bij dan andere.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:28

Idd zoals pauline zegt, een verhaal over een overleden paard raakt me echt als ik zo'n verhaal lees, en dat blijft me dan ook bij.
Toen mijn pony overleed heb ik het zelf ook savonds op bokt gezet, het geeft echt steun om de reacties te lezen.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:13

Mee eens, ik denk dat het ook prettig is, dat er zo veel mensen met je meeleven, super toch.

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:10

Viel mij vanmorgen ook op zoveel paarden die dood gaan waarvan bokkers ze hier op zetten. Vind het vaak ook een soort eerbetoon aan die paarden. Vereeuwigd op internet.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:31

ik heb ook veel steun gehad aan de bokkers na de dood van mijn paardje..dit jaar..En ik ben ook blij dat ik hier mn verhaal kon doen.. Lovers
En idd ik ga nu iedere dag naar mn nwe paard en geniet iedere dag van haar

keep calm, I'm engaged!!! <3

ZwarteKa

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:55

Juist fijn om het van je af te kunnen schrijven, toch..? Mijn lieve bijrijdpaardje (zie foto) hebben ze gisteren laten inslapen omdat hij een erg pijnlijke rugaandoening had. Er over schrijven helpt. Huilen

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:42

Ik ook veel steun gehad, mensen met paarden begrijpen je toch beter als een buitenstaander. En waarom zou je het er niet over hebben, is alleen maar goed!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:26

Yessy schreef:
En ook meer 'enge' gevallen, van paarden die een verschrikkelijk einde hebben gehad.

ja vandaag ook iets engs meegemaakt we hadden een boktrit en waren bijna thuis...
springt de pony van shariff97 tegen een auto aan Scheve mond

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:52

gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt.... maar het lijkt me wel fijn dat als he gebeurd ik dit van me af kan schrijven...en dat er mensen zijn die het lezen die begrijpen hoeveel je van een paard kan houden en misschien wel het zelfde hebben meegemaakt!!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:07

Marlet schreef:
Juist fijn om het van je af te kunnen schrijven, toch..? Mijn lieve bijrijdpaardje (zie foto) hebben ze gisteren laten inslapen omdat hij een erg pijnlijke rugaandoening had. Er over schrijven helpt. Huilen

ach germ... sterkte meid!!! dit zijn kleine woorden die groot steun kunnen geven!!

Fifi

Berichten: 19
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Alteveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:15

je hebt gelijk Verdrietig Huilen jammer genoeg wel ja Huilen Huilen Huilen

fiona is super


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ladypronk, Paardennamen en 101 bezoekers