Eerste zadel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Eerste zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 20:53

Hallo,

Ik ga mijn eerste zadel kopen. Heb er een aantal eisen aan verbonden: dressuur, moet goed stevig zijn, rugvriendelijk, zwart en zo goedkoop mogelijk.

Wat adviseren jullie..? Zadelmarkt of tweedehands. Of kunststof? Of iets anders?

Al het commentaar welkom...

Van onbereden naar dressuurwedstrijden:
- Naïa (Nala)♀️2018 - Rubin Royal x Jazz
- Oasis Axioma (Oscar) ♂️ 2019 - Incognito x Rhodium (sperma beschikbaar)


Kowloon

Berichten: 1280
Geregistreerd: 25-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:16

Hi, ik heb nog een leren dressuur zadel te koop. Het is merkloos en is nog praktisch nieuw. Hij zit wel fijn, maar hij moet natuurlijk ook enigszins op je paard passen. Er zit een medium boom in en het zadel is 17 inch. Je woont niet zo ver bij me vandaan, dus je mag hem best proberen. Over de prijs worden we het wel eens.

Wie voor een dubbeltje geboren is....
Kan niet leven van een stuiver.

kamaron
Berichten: 2573
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: omg eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:24

als je niet te gek veel wilt uitgeven zou ik zeggen...koop een wintec..die heeft een paar mooie en goede dressuurzadels...
zadelmarkt nee...raad ik je af als ik hier bokt lees
en ander koop een goede 2e handsje....

weer rustig in de paardenwereld aan 't stappen en mega aan het genieten ;)

DubbelFun

Berichten: 88621
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:27

Van EA naar VMR.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:50

Ik zou een goede tweedehands kopen bij van rijs. Hij heeft veel dressuur zadels liggen en hij kan een zadel uitzoeken wat precies op de rug van je paard past en wat voor jouw houding ook goed is. Hij komt alleen niet met tweedehands zadels aan huis, dus dan moet je met je paard daar heen..

MarrieLeen

Berichten: 11382
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:27

Idd bij Van Rijs, 2e hands, het bijrijderspaard van een vriendin heeft pas een nieuw zadel gekregen, daar vandaan, en die is super! Kostte maar € 150,-.. Lachen

[Edit] Typfoutje [Edit]

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 21:42

Van Rijs, is dat die zaak in Zevenhuizen? Maar daar moet ik dan helemaal met me paardje heen.. :S Of heeft er iemand een gratis trailer ritje voor mij over?! Hehe...

Van onbereden naar dressuurwedstrijden:
- Naïa (Nala)♀️2018 - Rubin Royal x Jazz
- Oasis Axioma (Oscar) ♂️ 2019 - Incognito x Rhodium (sperma beschikbaar)

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:10

Ik zou echt geen zadelmarkt zadel kopen Deze zijn niet rugvriendelijk! Je paard is veel beter af met een goed tweedehands zadel! Succes!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:14

Beter een goed merk tweedehands dan een nieuwe voor dezelfde prijs!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:45

Van rijs zit in zevenhuizen ja. Ik heb er echt hele goede ervaringen mee! Je mag een zadel een tijdje proberen en als het niet goed is breng je t weer terug, ze zijn heel makkelijk daar en hebben er echt veel verstand van! Ik zou niet zomaar een zadel kopen zonder dat er een zadelmaker naar gekeken heeft, een goed passend zadel is zo belangrijk!

Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 10:00

Okee, dat wordt dus van Rijs. Maar heeft iemand enig idee hoe ik daar kom? Want onder de man daar heen duurt een beetje lang Tong uitsteken Hoe duur is het ongeveer om een trailer te huren?

Van onbereden naar dressuurwedstrijden:
- Naïa (Nala)♀️2018 - Rubin Royal x Jazz
- Oasis Axioma (Oscar) ♂️ 2019 - Incognito x Rhodium (sperma beschikbaar)

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:03

Je hoeft er niet met je paard heen...als je er een nieuw zadel wil kopen komen ze thuis langs, voor een tweedehandszadel ga je erheen om te kijken wat ze hebben liggen en die moet je zelf passen...
wel handig dus om even te weten wat de maten van je paard zijn, of om een deskundig iemand mee te nemen (voor 2e hands zadel)

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:09

Ik zou ook iemand laten komen, je kunt beter gelijk een goed passend zadel kopen dat precies aan je eisen voldoet en wat iets boven je prijsklasse zit, dan een zadel wat eigenlijk niet helemaal is wat je zoekt.

Dat had ik dus, kon een zadel van een vriendin overkopen. Hardstikke goed ding, maar het lag er eigenlijk voor geen ene meter op. Dus alsnog een ander (duurder) zadel moeten kopen, waar ik nog steeds elke dag blij mee ben!

Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 18:25

Ik wacht tot september, dan heb ik 450 euro tot mijn beschikking. Wat adviseren jullie, nieuw of tweedehands? Het lijkt mij dat een nieuw zadel voor 450 euro niet erg goede kwaliteit is... Of wel, wat zijn jullie ervaringen?

Van onbereden naar dressuurwedstrijden:
- Naïa (Nala)♀️2018 - Rubin Royal x Jazz
- Oasis Axioma (Oscar) ♂️ 2019 - Incognito x Rhodium (sperma beschikbaar)


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:54

Ik zou een goede 2dehands kopen. Voor 450 heb je wel een ouder zadel.. Ons zadel was bij van rijs 950 euro, 1 jaar oud.. was het enige zadel dat goed op mn paard lag en wat goed voor mijn rug was. Ik zou je echt aanraden om langs van rijs te gaan! Kan je niet bij iemand op stal een trailer lenen?

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:01

Ik vind die kunststoffen maar niks. Bij ons op de manege lag er een en daar kropen veel haren op in die kunststof en je kreeg ze moeilijk proper

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:05

Ik ben juist helemaal voor de kunststof zadels. Ideaal zijn ze.
Goedkoop, weinig onderhoud en vaak zijn deze te verkrijgen met verstelbare boom, dus past op vrijwel elk paard.
O ja, en ze zitten ook nog lekker Lachen

Nieuw profiel! Eindelijk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:06

Ik zou m'n paard inladen (trailer huren dus in jouw geval) en naar Van Rijs gaan, dan weet je tenminste (bijna) zeker dat het zadel goed op je paard ligt. Ik huur altijd een trailer bij de Westkustruiters in Wassenaar, kost wel 30 euries, maar ja, wat moet dat moet.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:30

Dimpie schreef:
Ik zou echt geen zadelmarkt zadel kopen Deze zijn niet rugvriendelijk! Je paard is veel beter af met een goed tweedehands zadel! Succes!

wij hebben wel een zadelmarkt zadel hoor! een vzh en die rijd heerlijk! ik rij er bijna nooit op maar me buurmeissie miri altijd! het zadel wordt vaak gebruikt en er is echt nix mis mee hoor! Astrid heeft ook geen last van het zadel dus je kan best een zadelmarkt zadel kopen hoor! ze zijn nog niet zo slecht als iedereen hier op bokt zegt maar je kan het natuurlijk niet vergelijken met een kieffer zadel wat velen wel doen!

Het is natuurlijk je eigen keus maar een zadelmarkt zadel is heus niet zo slecht hoor!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:32

Tempus schreef:
Ik vind die kunststoffen maar niks. Bij ons op de manege lag er een en daar kropen veel haren op in die kunststof en je kreeg ze moeilijk proper

nee wij hebben ook geen goede ervaringen met kunststof! bij ons is ie al helemaal stuk! Scheve mond maja ik ken ook genoeg mensen die zeer tevreden zijn over hun kunststofzadel! het ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je een zadel gebruikt! me zus gebruikte dat zadel bijna iederedag voor een vlinke buitenrit maar als je maar 3x in de week een half uurtje in de bak rij ja dan heeft het zadel natuurlijk veel minder te voortduren!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 22:31

Ik wil sowieso een leren zadel.
Een probleem met trailer huren is dat wij geen trekhaak aan onze kleine auto hebben en dat dat geld van die 450 euro van het zadel wordt afgetrokken...
Ik vind het wel super dat jullie me allemaal een beetje helpen!

Van onbereden naar dressuurwedstrijden:
- Naïa (Nala)♀️2018 - Rubin Royal x Jazz
- Oasis Axioma (Oscar) ♂️ 2019 - Incognito x Rhodium (sperma beschikbaar)

Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 22:32

Wat mijn vader trouwens voorstelde, is om met een perfect passend zadel naar van rijs te rijden, dat ze daar een zadel kunnen meegeven dat ongeveer hetzelfde zal liggen. Dan thuis passen en als het niet past weer terug om een andre zadel te halen.
Ik denk dat dit de oplossing is, jullie?

Van onbereden naar dressuurwedstrijden:
- Naïa (Nala)♀️2018 - Rubin Royal x Jazz
- Oasis Axioma (Oscar) ♂️ 2019 - Incognito x Rhodium (sperma beschikbaar)

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:43

Chocolaatje schreef:
Wat mijn vader trouwens voorstelde, is om met een perfect passend zadel naar van rijs te rijden, dat ze daar een zadel kunnen meegeven dat ongeveer hetzelfde zal liggen. Dan thuis passen en als het niet past weer terug om een andre zadel te halen.
Ik denk dat dit de oplossing is, jullie?


Maar weet jij wat een perfect passend zadel is? Wij hadden ook eerst gewoon een zadel gekocht toen we ons paard kochten, op stal mensen er naar laten kijken die er verstand van hebben. Na een jaar liep ons paard toch niet zo lekker, fysio erbij, ja t zadel ligt niet goed.. Wij dus naar Van Rijs voor een ander zadel, er waren maar 2 zadels die goed lagen op de rug van mn paard, en nu is t echt een wereld van verschil met rijden! Een zadel kan nog zo goed lijken te liggen maar een zadelmaker weet precies waar ie op moet letten..
Misschien kan je eerst s gewoon naar Van Rijs rijden, kijken wat voor zadels er liggen, want eerlijk gezegd denk ik dat je met 450 euro niet ver komt daar..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:45

Je kunt ook eerst even kijken op www.vanrijs.nl en dan bij 2de hands -> huisselectie.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:10

fancylover schreef:
nee wij hebben ook geen goede ervaringen met kunststof! bij ons is ie al helemaal stuk! Scheve mond maja ik ken ook genoeg mensen die zeer tevreden zijn over hun kunststofzadel! het ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je een zadel gebruikt! me zus gebruikte dat zadel bijna iederedag voor een vlinke buitenrit maar als je maar 3x in de week een half uurtje in de bak rij ja dan heeft het zadel natuurlijk veel minder te voortduren!


Ik rijd dus alleen maar met kunststof zadels, dit al zeker 10 jaar lang.
Als ik rijd, dan maak ik een flinke buitenrit, minimaal 1,5 uur, in het weekend veel langer.
En ik heb echt nog steeds geen klachten over kunststof zadels.
Het ligt er ook aan hoe je met het zadel omgaat.
Als je er normaal mee omgaat etc, gaan ze erg lang mee.

Nieuw profiel! Eindelijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SentiBot en 130 bezoekers