The big day today + het verslag!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

The big day today + het verslag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 14:42

Ik ga straks mijn allereerste buitenritje met Aldira maken. Ik ga samen met mijn zus met Pliva.
Ik rijd Dira nu vanaf september maar eigenlijk was het steeds niet vertrouwd om met haar buiten te rijden. Maar de laatste tijd heb ik best veel met haar gewandeld buiten en ze is er steeds braver onder dus vandaag is het zulk mooi weer dat we het er maar op gaan wagen.
Wish me luck en hopenlijk straks een verslag Haha!
Gister natuurlijk de boktrit gehad en erger dan dat kan het bijna niet worden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cody op 24-03-02 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 14:53

Veel geluk. Denk dat het wel goed gaat je zult haar goed voorbereid hebben zo te horen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Het verslag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 20:30

Na een uitgebreide poetsbeurt zijn we gaan opzadelen. Extra halstertouw mee voor als ik er onderweg toch af moest zodat ik haar dan kon leiden.
Eenmaal van het erf af was ze ontzettend fris dus we besloten het eerste stukje langs de weg te lopen. Na tien minuutjes ben ik opgestapt en toen werd ze weer heel fris, toch wel spannend allemaal!
Ze was ontzettend aan het dribbelen, showen en snurken maar ik heb haar maar wat gelaten, zolang ze maar bij me bleef. Ik heb haar een tijdje achter Pliva gezet zodat ze er niet vandoor kon gaan.
Na een tijdje ging het beter, ze ontspande zich wat en toen kwamen we in een dorpje terecht waar 1 of ander iets georganiseerd werd. Veel auto's, veel mensen en veel lawaai. Ik heb besloten om erop te blijven zitten en met de staart in de lucht liep ze erlangs, heel gestressed maar ze vond het ook wel heel interessant allemaal en ze gedroeg zich voorbeeldig. Alleen toen een kindje van achterop de fiets haar op de kont wilde aaien (ook erg verstandig Schijnheilig ) draaide ze haar kont ernaar toe en de oren plat in de nek. Ik heb haar toen een spurt naar voren laten nemen anders had hij dat kindje zo een lel in zijn gezicht gegeven. Was even schrikken, ook tegen het kindje gezegd dat hij dat in het vervolg maar niet meer moet doen bij een paard.
Daarna een heel stuk in een natuurgebied gereden waar ze heel vrolijk deed, lekker briesen en om zich heen kijken. We hebben toen ook nog een stuk gedraafd, wat ze ERG leuk vond Schijnheilig, zo leuk dat ze niet meer oplette waar ze haar voetjes neerzette dus ze struikelde a la IJsco en kwam dus op haar knieƫn terecht maar gelukkig kon zij weer omhoog komen dus ik lag er deze keer niet naast.
Toen een stukje langs de weg terug wat ook prima ging en vlakbij onze stal begon ze heel erg te hinniken en te dribbelen. Eenmaal thuisgekomen een emmer muesli met wortels voor haar gepakt en een dikke knuffel gegeven, ze heeft ze prima gedragen, wel wat gestressed maar dat kan ook niet anders, helemaal nieuw allemaal!
Ik denk dat het wandelen van de laatste tijd heel veel geholpen heeft, ze is wel bang maar heeft het vertrouwen dat alles wel goed komt.
En dat kwam het ook, wat een schatje Lovers

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 20:36

Volgens mij heb jij echt genoten. Top hoor dat het allemaal zo gladjes liep

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:40

Fijn dat het zo goed ging. Ik ken het gevoel, ben nu 1 keer met Sheril naar buiten geweest en dat ging ook hardstikke goed.

Hoe staan de zaken verder met haar? Staat ze echt te koop?

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:49

fijn dat het zo goed ging! leuk!!! Party!! Party!! Party!!
veel succes als je de volgende keer weer gat Party!! Party!! Party!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 22:15

Yes, je bent blijven zitten! Gaaf zeg, dat het zo goed ging. Ga je nu ook vaker buitenrijden?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 22:32

Hardstikke goed zeg!
Ja Aldira leert steeds meer, ik denk ook inderdaad dat het wandelen erg geholpen heeft.
Wat je ook een keer kan doen: iemand die naast je fietst terwijl jij op Aldira zit. Went ze meteen aan fietsen, zijn soms van die rammelkasten die voorbij komen... *LOL*

Vandaag heb ik met Cerise een buitenrit van een uur en drie kwartier gemaakt ongeveer.
We gingen samen met Jan en Menda op pad, en moesten over een groot viaduct heen, een weg waar auto's 80 km p/u rijden en dat viaduct ging over een snelweg heen... ik vond het er best eng uit zien.
Gelukkig is Cerise al vrij verkeersmak.

We zijn vlak voor het viaduct afgestapt, en daarna midden op de weg gaan lopen met de drie paarden, zodat de auto's automatisch langzaam reden, en achter ons bleven.
Op de heenweg ging dat prima.
Na het viaduct weer opgestapt, en na een tijdje kwamen we in het (onbekende) bos, waar Cerise zelfs voor het eerst gesprongen heeft!
Was helemaal niet de bedoeling maar ja.

Er lag een dikke stam dwars over het pad...
We waren in draf en het paard voor ons sprong er overheen, en ging gelijk in galop verder.
Ik wist niet eens dat Jan zo graag in galop wou, maar ik dacht dan draaf ik rustig over de stam (kon makkelijk), maar Cerise zag het paard galopperen en nam een sprong over de stam... hup ook in galop! Cool
Ze heeft nog nooit eerder gesprongen, loopt nog niet evenwichtig genoeg dus dat wilde ik nog niet doen, maar nu ging het aardig goed!
Ze had ook ruimte genoeg, was een lang recht breed pad, dus dan kan ze nog wat naar links of rechts zwenken indien nodig grijnz.
Maar ze deed het perfect! Meteen daarna in galop doorgaan, heerlijk.
Gewoon over de stam als 'balkjes draven' was haar natuurlijk 'te min'. *LOL*

Goed van Aldira dat ze zoveel vertrouwen in jou heeft!
Dan zal ze al snel in alle rust langs een hoop enge dingen durven, want ja, het vrouwtje is erbij hihi.
Succes met de buitenritten! Party!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 17:11

Ja het ging echt goed, lekker gevoel is dat he? Komt misschien miepig over, maar zo'n eerste keer met een gestressed paard is toch altijd spannend. Ik ga straks nog even een klein rondje van drie kwartier proberen maar dan alleen. Weer een stapje verder dus. Als ik vandaag niets doe krijgt ze onwijs spierpijn en na zo'n fijne rit als gister is het misschien wel goed als ik haar vandaag direct weer eventjes meeneem.

En ja, ze staat echt te koop en eigenlijk is het per 1 april over voor Madeleine en mij, maar omdat er nog geen kopers zijn heb ik nog hoop dat we er een maandje bij aan kunnen plakken. Voor de eigenaren misschien ook wel gunstig want ze is zoveel makkelijker geworden sinds wij haar rijden. Gewoon het aandacht geven, beweging geven en gekke dingen met haar doen zorgt ervoor dat ze een steeds stabieler paardje wordt. Hoewel ze natuurlijk haar truttige buien houdt Haha!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 18:21

wat leuk. veel succes voor zo nog maar. ik ben zaterdag voor t eerst alleen met ailin naar buiten egweest en ze was rustiger dan toen we met iemand anders gingen. echt heerlijk, binnenkort het echte bos in Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:00

Goh, dus het is er toch nog van gekomen: een buitenrit met Aldira!

Als ik het zo lees heeft ze zich keurig gedragen hoor!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 21:11

Gister weer een buitenritje gemaakt, niet alleen want een stalgenootje wilde graag mee. Gewoon na het eten even een rondje es. Mijn stalgenootje had haar oude pony VlaFlip mee (ja mooie naam he Schijnheilig is jarenlang manegepony geweest dus ik weet niet anders meer, maar als je die naam soms aan mensen vertelt... *LOL* staan ze je zo aan te kijken!) en die kreeg er ook helemaal zin in.
Ze waren vrij druk allebei, Dira heeft het eerste half uur alleen maar gedribbeld (a la Paula van Dees) dus toen dacht ik, dan zal ze straks wel rustiger worden, maar ja toen hadden we net de bocht gehad dat we weer richting stal gingen, dus nog drukker doen *LOL*
We hebben nog wel een stuk gedraafd maar ze ging me veel te hard en als ik haar in wilde houden werd ze pissig en kreeg ik steeds een schattig bokje dus heb ik haar maar achter Vla geplant. Toen ging het beter.
Maar ze is gewoon ontzettend vrolijk buiten, ze vindt het echt helemaal geweldig, volgens mij heeft ze nog het meeste spierpijn in haar oortjes, want die staan naar voren joh, daar wordt je moe van als je dr naar kijkt Dromen Haha!