wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 07:36

zoals de titel het al zegt
wie heeft zijn deken al uit de kast getrokken?
die van mij gaat vanmiddag onder de zomerdeken
waarschijnlijk zal ik toch wel moeten scheren omdat ik anders een ijslander van 1.70 heb maar ik probeer elk jaar weer om te kijken of het met dekens alleen lukt

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:44

Ik hou normaalgesproken 1 september aan om weer een dekentje op te doen. Maar zoals het weer momenteel is ga ik er eerder mee beginnen. Vorig jaar is het gelukt om zonder scheren de winter door te komen door op tijd met dekens te beginnen Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:04

Het vervelende aan het weer nu is dat het wel regent e.d. maar dat de temperatuur nog steeds hoog is. Dat maakt t weer lastiger.

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:04

eigenlijk wilde ik al beginnen, maar het weide maatje van mijn pony is gek op dekentje-trekken, dus moet ik wachten totdat ze straks apart staan...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:11

Ik wacht nog even een weekje af denk ik. Ik ben elk jaar pas in september begonnen. Maar van de week was het 's nachts op stal maar 8 graden en dan ga ik toch wel even nadenken. Ik doe in het begin toch alleen nog maar een deken op voor de nacht en overdag zonder. Pas als het overdag ook te koud is blijft het deken de hele dag op bij mij.
Mijn ruin is al 2 weken bezig met een dikke vacht aanmaken dus die zal ik volgende maand toch moeten scheren en onder 2 dekens zetten. Dat is voor het eerst dat ik moet scheren in 3 jaar tijd. Ik heb het elke keer met dekens kunnen opvangen.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:12

HP staat nu onder een hele fijne vliegendeken van HH als het kouder wordt dan gaat zijn escadron zomerdeken erop.

...Dreaming with my eye's wide open...

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:13

Ik heb nog geen idee wat ik doe. Als het goed is gaat de temperatuur 's nachts toch behoorlijk dalen, 's nachts zomderdeken op, overdag af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:17

Die van mij heeft al dag en nacht een regendeken op nu, een ongevoerd, maar die moet hier aan het klimaat wennen. Andere paarden kunnen nu makkelijk overdag qua temperatuur nog zonder dek.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:20

ligt een beetje aan het weer, mijn paard staat in een buiten box en heb ik eigenlijk al een tijdje 's naschts alweer een dekentje op (harry's horse regendeken ongevoerd) deze heb ik ook op bij winderig weer en regen, als de zon lekker schijnt heb ik mijn vliegendekentje op. het werkt goed.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:21

Ik zit er ook over na te denken om met deze barsclechte dagen een regendeken op te doen. de temparatuur is dn wel niet zo laag maar de wind en de regen maken het wel frisjes. even aankijken maar.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:22

Nero staat ook onder een zeer dunne lekker zachte deken. Ook omdat zijn haartjes door komen. Hij staat ook het dichtst bij de deur dus heeft het meest last van de/een tocht. Daardoor komen zn haartjes al door denk ik..en hij hoest.. Dus alvast een dunne dek erop

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:25

M'n verzorgpaarden hebben nooit een deken op, die doen het prima met hun wintervacht en vetlaag. Heb ook nog nooit verschijnselen gezien dat ze een deken missen..

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:27

Okee..

Maar hoe doen jullie het dan met de zomerdeken, als het opeens gaat stortregenen Verward Ik ben er dan niet om de deken eraf te halen, zit op school. Mijn moeder werkt en mn vader woont hier gelukkig Bloos niet.
Ik wil mijn paard onder een deken hebben, maar om dan ook gelijk een regendeken eroverheen te doen.. Zal je net zien dat de zon gaat schijnen Haha! Lekker warm.. Scheve mond

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:28

ik heb daar ook geen benul van@ de eigenaar meldde mij dat ossi niet te braaf was met scheren en dat ik maa ropt ijd een deken op moest doen!
maar ik heb alleen maar van die fleece dekentjes die je oplegt na een wedstrijd ofzo! en een staldeken en dik winterdeken... dus niet iets om mee te beginnen

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 08:48

ik heb een zomerdeken voor op stal van bucas en een ongevoerde regen deken voor op het land en dat wissel ik dus af als ie het land op gaat

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:54

Ik begin (als ik zo naar buiten kijk....) lichtelijk te balen dat ik annelie haar deken nog niet heb opgedaan. Ze staat in het land (24/7). Toen het aan het begin van de zomer van dat gekke koude weer was, was ze al bezig een wintervacht aan te maken. Ik heb haar toen een ongevoerde regendeken opgedaan en toen zat ze snel in haar zomervacht.

Het probleem is dat ik nu die deken niet op kan gooien omdat ze nu zeiknat is! Hopen dat het nog droog wordt vandaag en ze vanavond is opgedroogd zodat ik haar een deken op kan leggen.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:58

Ik heb die van mij nog niet onder een deken staan , ik vind de temperaturen overdag nog te hoog! Op zijn vroegst begin ik in september, als het koud wordt overdag.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:16

Ik doe geen deken op Lachen Sowieso wordt er dit jaar nog neit op gereden, Joris had nooit een deken op. Maar goed, ieder voor zich, lijkt me lastig. Als het straks nog warm wordt in de nazomer moet de hele handel er weer af.

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:48

De ene nacht doe ik het wel de andere niet.Vannacht niet want t is vandaag best warm en dan staat ie alleen maar te zweten maar misschien morgen weer wel.!

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:18

Ligt aan de temperatuur, we hebben buitenstallen dus ik denk dat ik vannacht wel een dunne deken op leg.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:19

die van mij staat op stal... Als het snachts onder de 12 gr begint te komen ga ik er pas dekens op doen.. En ze maakt nu nog (gelukkig) geen wintervacht aan..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:20

as staat al onder een 0 grams regendeken


PallyJarig

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:33

Ik ben deze week begonnen met s'nachts een zomerdeken op. En overdag lopen ze nog zonder. Ik heb s'nachts namelijk de staldeur helemaal open staan voor de frisse lucht. Maar als het weer zo blijft krijgen ze binnenkort overdag hun regendeken op.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:40

Met ingang van vandaag gaat hij onder een zomerdekentje 's nachts. Het wordt al flink koud later in de nacht.
Vandaag heb ik hem een dun gevoerde regendeken op gelegd, voor de kou is het niet echt nodig, maar als hij de hele dag in de regen buiten staat, is hij binnen no-time verkouden en verkleumd.

Mijn pony blijft in haar blootje staan, die krijgt alleen een fleeceje op als ze kleddernat binnenkomt.

Toos paardloos

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:52

Ik gooi hem meestal pas rond oktober een deken op... pas als het echt weer wordt om zelf een winterjas aan te trekken.
Indien het echt gaan vriezen krijgt hij er nog een deken onderaan Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Anike, DJZ, fnpetter1990, Lui_, Miekie74, RoRo44, ryukapple, xPabloBokt en 45 bezoekers