Stop foto's van Baby (NF), tips :)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Stop foto's van Baby (NF), tips :)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 16:40

Hallo Lachen

Eindelijk is het gelukt om wat stills uit een filmpje te maken, en jullie dus ook eens een stopje van Baby te laten zien.
Helaas is de kwaliteit wel erg slecht, het is een still van een filmpje met een bagger kwaliteit Scheve mond Het is trouwens al wel een tijdje terug (2-3 maanden ofzo), ze stopt inmiddels wat makkelijker, ze laat zich nu goed glijden Lachen

Opbouwend commentaar meer dan welkom Haha! (als je het tenminste kan zien vanaf deze * fototjes Tong uitsteken)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie ervan Lachen? I know, ik zit te dicht bij de muur Tong uitsteken


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:23

Rijtechnisch heb ik geen verstand van, maar ik vind het knap (voor iedereen die een sliding maakt) dat je uberhaubt blijft zitten Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:05

stef schreef:
Rijtechnisch heb ik geen verstand van, maar ik vind het knap (voor iedereen die een sliding maakt) dat je uberhaubt blijft zitten Haha!


Waarvoor zit die knop toch op die zadels, Verward ........ Aha!!! Clown

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:25

ja, maar die hebben ze dus nooit vast (op foto's dan Haha!)

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 07:35

@Stef: sterker nog dat mag niet Haha!

@Reenarulez: Jammer dat je zo weinig reacties krijgt, men durft zich er duidelijk niet aan te branden Haha!

Ik zie:
- een paard wat 'attent' stopt, oortjes positief en aktief. Hoofd laag en doorlopend met de voorbenen. Het 'zitten' mag nog iets dieper en de staart rustiger, maar dit kan een momentopname zijn.
- een ruiter die zijn paard de ruimte geeft in de mond en toch kontakt houdt.
- een zit die in balans is, geen idioot naar voren gestrekte benen of naar achteren gestrekte rug.

IMO een nette stop dus OK dan!

Maar ja wie ben ik Cool

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 12:32

Bedankt voor de leuke reactie Sm Lachen Heb via een pb ook uitgebreid tips gekregen OK dan!
Commentaar geven mag hoor, ik bijt niet Haha!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:45

ik ben het helemaal met sm eens, misschien dat als je je hakken iets meer uitdrukt je makkelijker blijft zitten, gewoon een tip maar het ziet er verder netjes uit!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:54

Ik vind het er erg netjes en rustig uitzien.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:50

lol

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:51

leuk hoor mischa!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:54

Ik zou niet zo vlak langs de bakrand stoppen.
Heeft ze slidingijzers onder? Ziet er echt uit alsof de achterbenen in de grond geramd worden en niet glijden.
Voor de rest zou ik met neusriem rijden, ik zie een open mondje . Dat is niet te voorkomen als je het net aan het leren bent, maar voordat ze er een gewoonte van maakt....

Je suis Charlie.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 17:21

Zoals ik al had gezegt weet ik dat ik niet langs de kant moet stoppen Knipoog
Er zitten idd ijzers onder, maar zoals ik eerder ook had gezegt heeft ze wat moeite met het echte glijden. Als je een tip hebt om dit te verbeteren hoor ik het graag Knipoog
Ik heb een tijd met neusriem gereden, maar kreeg toen van alle kanten te horen dat dit juist geen goed idee was omdat een paard daar dan aan gewend raakt en dat hij dan, op het moment dat hij deze niet zou dragen (bv in een wedstrijd), daar gebruik van maakt en juist zijn mond open doet.
Overigens stopt ze hier aan een 'lange' teugel, ik trek haar niet de stop in Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:29

Op het moment dat je geen neusriem draagt tijdens de training, heeft het paard meer tijd om truukjes uit te vinden om onder de druk van het bit uit te komen (zoals het over het bit gooien van de tong) dan die 5 Minuten tijdens een wedstrijd. Je rijdt in met neusriem, doet hem even voor de proef af en rijdt je proef. Dat zijn maximaal 5 Minuten....als je het goed doet heeft het paard nieteens door dat hij af is.

En je zegt dat er ijzers onder zitten: het moeten echte plates (sliding ijzers) zijn, want anders haalt het nog niets uit.

Je suis Charlie.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:34

ziet er goed uit, misschien dat je de volgende keer je hakken wat meer uitdrukt .

groetjes Klaas

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:23

Cassidy schreef:
En je zegt dat er ijzers onder zitten: het moeten echte plates (sliding ijzers) zijn, want anders haalt het nog niets uit.


da's niet waar, het gaat met "gewone" ijzers ook alleen moet je dan wel tegen je smid zeggen dat hij de takken wat rechter maakt...het beste resultaat krijg je met plates, dat ben ik met je eens maar dat het "niets uithaalt" dat niet..
een paard, tuiger!!!! btw, wat bij ons op stal heeft gestaan, had ook "gewone", weliswaar met recht gebogen takken, ijzers en gleed daar toch zeker een meter of 2 mee en dat vind ik voor een tuiger met zo'n platte kont Haha! toch heel wat...

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:59

Op de foto’s is goed te zien dat het paard mooi door loopt aan de voor zijde, vooral op foto 1 is een mooie knie actie te zien.
De achterzijde is moeilijk waar te nemen van deze foto’s. Van belang is hier natuurlijk de ondergrond, en of het paard op het juiste beslag staat.
Stel dat dit het geval is, vind ik persoonlijk dat het paard wat dieper mag gaan zitten in de stop. De hals houding ziet er goed uit, het hoofd blijft mooi laag.
Verder laat je een duidelijk aanleuning zien op de wand, waar je, je eigen van zou kunnen afvragen of je daar goed aan doet.
Vaak is de kwaliteit van de bodem op de hoefslag slecht, en de jury ziet het liever ook niet.
Drie tot vier meter uit de kant stoppen, heeft ook het voordeel dat je het paard op eigen benen laat lopen en dat ziet men graag.
Ook goed op deze foto’s is te zien dat je zelf mooi vooruit blijft kijken in de stop.
Veder blijft het moeilijk om het e.e.a. goed te kunnen zien vanaf deze foto’s.

Groetjes Peter.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:05

@noisy

Zal ik je wat vertellen? Ze glijden zelfs zonder ijzers. Is niet goed voor de hoeven, de gewrichten in het achterbeen en de rug, en verhoogde kans op blessures is dan ook zeer zeker aanwezig. Plates zijn nu eenmaal breder, en het glijdt makkelijker. Gewone ijzers, rechte tak of niet, zijn te smal als je fanatiek gaat stoppen. Kans is dat het paard zich op een gegeven moment gaat beschermen tegen de klappen in zijn rug en niet zo mooi stopt als hij dat met plates zou doen.
Zorg dat de condities voor een stop optimaal zijn. Je zult er in je carriere een heleboel gaan maken...maak het paard er niet zuur op.

Je suis Charlie.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:21

voor heeft ze geen ijzers, achter heeft ze slidingijzers... dus daar zal het niet aan liggen..

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:37

djangogirl schreef:
voor heeft ze geen ijzers, achter heeft ze slidingijzers... dus daar zal het niet aan liggen..


dat heb ik wel eens vaker gehoord, dat paarden alleen achter ijzers hebben, mij hebben ze altijd verteld dat dat niet goed zou zijn want dan staat het paard niet recht meer... Verward

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:56

Ziet er leuk uit. Weet er verder niets van af Tong uitsteken.

En waarom staan er wel veel paarden enkel voor op ijzers en zou enkel achter op ijzers niet kunnen? Links wel en rechts niet lijkt mij een groter probleem.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 14:42

Bedankt voor de reacties Lachen

Er zitten, zoals Ira al zei, voor geen ijzers onder en achter plates. Bijna alle paarden bij ons op stal staan zo beslagen en indien niet ligt het aan de hoeven van het paard. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat dit slecht zou zijn en heb maar aangenomen dat het wel oke zou zijn aangezien ook 'professionele' ruiters die ik ken (iig open starten) ook gewoon alleen achter laten beslaan.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:19

Alleen achter beslaan is niet verkeerd. Maar er zijn er ook die helemaal niet beslaan...ook niet achter. En zo verknal je je paard wèl. Lips are sealed

Je suis Charlie.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:06

Ik vind het er knap uitzien! Ik zou zeggen ga er zo mee door!!

Euh,...?? Tsjah,...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers