Lekker buitenrijden leek te eindigen in nachtmerri

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Lekker buitenrijden leek te eindigen in nachtmerri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 12:00

Maar gelukkig is het goed afgelopen. Nou ja goed.. hij heeft wat pijn aan z'n been maar het had heel anders kunnen lopen.

Ff bij het begin.
Ik was gewoon lekker aan het buitenrijden. Voor het eerst buiten lekker hard gegalopeerd. Het ging super, kon hem meteen stoppen enzo (normaal wil hij buiten alleen maar snel snel).
Toen ik op de terugweg was kwam er een tractor aan.
Ik dacht ik stap er gewoon langs, hij is op zich niet snel bang voor verkeer.
Maar nu blijkbaar wel.(waarschijnlijk door de verlichting, was een beetje donker aan het worden).
Hij steigerde en rent in volle galop over de weg terug.
Ik blij dat ik mijn noodrem(2e teugel) erop had zitten voor de zekerheid en kon hem snel stoppen.
Aan de hand langs de tractor en toen verder rijden. Een keertje schrikken kan altijd gebeuren.

Toen een stuk verder, bijna bij stal kwam er weer een auto(van achter).
Ik dacht ik ga even aan de kant stilstaan, zodat ik hem beter bij me kan houden mocht hij weer schrikken.
Op het moment dat de auto naast me was kwam er een hond van een erf af.
M'n pony schrikt zich dus kapot en rent de weg op, ja.. voor de auto.
Op dat moment dacht ik: dit loopt niet goed af.
Wonder boven wonder kon de auto nog uitwijken maar het leek erop dat hij tegen de zijkant van de auto op rende. Al hoorde ik geen klap ofzo.
Hij moet zn voorbenen hebben ingetrokken of gesteigerd, het ging allemaal zo snel.

Ondertussen hing die hond nog steeds aan zn achterbenen, maar toen hij weg was even kijken of mn pony niks had.
Zn achterhoeven zijn beschadigd en met 1 been heeft hij blijkbaar ook wat geraakt, of is door die hond gebeten.(er was geen bloed ofzo, alleen een bobbelte op zn koot Verward )


Vanmiddag even kijken hoe het met hem gaat, en naar die mensen van die hond toe.
Dat mensen met honden hun beesten maar eens bij zich houden Boos!
Is verdomme niet de eerste keer dat ik mn hart in mn keel heb zitten door zon beest.


ElkeT
Berichten: 56
Geregistreerd: 21-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:10

Je hebt zeker de schrik van je leven gehad :S Ik zou ze toch wel eventjes vertellen wat er is gebeurt! Stel je voor dat je paard de auto hard had geraakt, wie had het dan kunnen betalen?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:02

Ik moet ook altijd een hond wegjagen als ik buitenrij.
Er is een weg met een supergoede berm en haast nooit verkeer en daar trek ik altijd een sprintje.
Maar elke keer komt er dan een hond aanlopen en als ik dan zou gaan galoperen komt ie er achteraan.
Dus elke keer moet ik m'n zweep laten horen (zwiepen) en dat beest toespreken dat ie terug moet gaan.
De eigenaars staan als een stel schapen vanaf het erf te kijken, maar roepen dat beest geeneens.
Hij bijt wel niet ofzo, maar ik laat m'n pony toch ook niet los lopen?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:15

waarom denk je dat ik altij dme lange dresuurzwep mee neem als ik buiten rijd? daarbij is offspring een hondekiller. er hoeft er geen in de buurt te komen want hij valt aan!!!!! hahaahahhaa ATACK!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:18

Als een hond echt een gevaarlijke situatie dreoigt te veroorzaken zal ik ook zeker niet twijfelen om m'n zweep te gebruiken.
Eigenlijk is dat best zielig voor de hond, want het baasje hoort op te letten, maar ik laat Thomas niet bijten of opjagen.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:26

wij nemen altijd een zweep mee voor een herdershond die onze paarden in hun benen probeerd te bijten... hij is echt gemeen
ik durf er alleen met onze ouwe langs... als dat met charlie gebeurd zit ik dnek ik in tienhoven Boos!
mensen met honden moeten een hek om hun tuin Lachen

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:58

ik ken het helaas ook stomme kinderen met honden die niet luisteren en keihard op je paard af komen rennen, kind van voren hind van achteren.

als je hond niet luistert moet ie gewoon aan de riem

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:04

Een collega van me reed een keer met haar 3/4 Arabier door een fietsers tunneltje.
Komen er 2 meiden op skeelers aan en doordat het daar naar beneden ging konden ze niet meer remmen.
Zet één van die mutsen zich tegen de kont van dat paard af om te stoppen.
Beest had het al niet zo op dat geluid van rollende wieltjes recht achter haar en dus buiten gezichtsveld, knalt het ook nog es tegen haar aan.
Dus die haalt uit.
Meisje naar het ziekenhuis met kneuzingen.
En wie had het natuurlijk gedaan en was er gevaarlijk bezig.....

Juist...

'Als het regent in mei, is april voorbij'

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:10

Erg zijn dat soort dingen hè! Helaas is er vaak weinig aan te doen, omdat die mensen toch niet luisteren en hun hond los laten. En zoals Stennisje zegt is degene met het paard altijd de schuld.

Ik ben wel benieuwd hoe het met je paard is Poison. En ben je nognaar de eigenaren van die hond geweest?

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:29

Ik heb ook wel eens uitgehaald naar een hond...Ik rij vaak met een koets en dan heb je dus een hele lange menzweep bij je... Een aantal honden komen nu nog wel kijken maar gaan het erf niet meer af en zo hoort het!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:50

jeetje zeg das zeker wel schrikken!!
laat je wel ff weten hoe het met je paardje is??

wij hebben 3 honden op de werf lopen dus mijn pony is wel wat gewend... vaak gaan er ook 2 honden mee buitenrijden...dat is wel een maf gezicht hoor Lachen maar wel heel handig tegen andere honden!! Knipoog

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 12:56

Jep, ik had een zweep bij me. Maar ik had het op dat moment te druk om hem voor die auto weg te krijgen, het ging allemaal zo snel.

Met mn pony is het goed. Hij heeft nog steeds liever niet dat ik eraan kom maar er is verder niks aan te zien, niet dik ofzo. En hij loopt er gewoon goed op, gelukkig.

Ik ben naar die mensen geweest, ik dacht het was een klein zwart hondje.
Was het een Dobermann, bah
Z'n eigenaar zei dat hij normaal niet los loopt, dat de poort dan dicht is maar dat hij eergister wel los liep omdat de eigenaar buiten aan t werk was. En de hond glipte er dus tussenuit...
Hij schrok zelf ook heel erg toen hij het zag.
Een ongelukje dat kan gebeuren, maar mocht ik een een situatie zitten dat ik de hond kan raken, dan sla ik hem gegarandeerd !
Zal hem en zijn baasje leren Knipoog
T is toch verplicht honden aan te lijnen?

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:19

Ik zit het net te lezen en het is echt balen wat er is gebeurt. Gelukkig kom je er goed vanaf en valt het met je pony mee. Ik ben het met iedereen eens dat als je hond niet goed luistert, je ze aan de riem moet houden. Maar net als een paard hebben honden ook hun kuren. Helaas, heb er zelf ook twee. Haha! En het kan ook gebeuren dat'ie er tussenuit glipt en dan loop jij daar net met je pony.

Ik zeg niet dat ik het goed keur, hoor! Enne, ik zou zeker mijn zweep gebruiken. Mocht het mijn hond geweest zijn in zo'n situatie en krijgt'ie een mep met de zweep dan heeft'ie mooi pech. Moet'ie maar luisteren!
Maar als er paarden aankomen, moeten ze allebei bij me komen en wachten. Ik moet er niet aan denken dat ze een paard gaan opjagen of bijten.

En vergeet niet dat de meeste mensen paarden niet begrijpen en zich dus niet zo druk maken om een hond die er achteraan gaat.....het paard is toch nergens bang voor?!!! Verward


Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 13:38

Indd Vonne. Vaak komen er ook honden op me af en die baasje lopen er rustig naar toe en zeggen niks tegen die honden ofzo.
Al ben ik zonder paard moeten ze hem nog terug roepen.
Ik ben doodsbang voor vreemde (grote) honden Scheve mond

Laatst ook ik reed met mn pony op de weg, komt er een auto voorbij die toetert zodat ik in de berm ging rijden, was een smalle weg.
Ik kan toch ook niet binnen een halve sec. van de weg in de berm staan ...
Ff relax man Haha! t zag er nou niet bepaald uit dat deze man (opa zelfs)haast had.

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:35

Ik begin me al serieus te ergeren als ik dit lees (ik erger me aan die autobestuurders en hondeneigenaars natuurlijk).
Is die man nu zot, dat hij toetert naar een paard?

Mijn nonkel die had gelukkig een superverkeersmak paard. Hij was met zijn paard aan het buitenrijden en der waren jongetjes aan het spelen die bommtejes tussen de poten van zijn paard gooiden! Gelukkig blijf het paard rustig staan en is er niks gebeurd.

The greatness off a nation and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated - Ghandi

Foto's van mijn fjord x Extreme kruising: [ITP]showende fjord x arabier jaarling

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:38

Toeteren en honden kan idd iets om je gruwelijk aan te ergeren. ik bedenk altijd maar dat ze niet wijzer zijn en gewoon geen ene moer van paarden weten. Anders ga je er wel anders mee om. Naar toeterende auto's kun je niet meer dan je middelvinger opsteken. maar een hond kun je nog een mep verkopen en je frustraties afreageren op de eigenaar. Doe ik wel hoor, ben ik ze tenminste kwijt!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, beegee, Donnatella, goesju, ImkeTarek, Ineke2, Laj1, Lexi_Amigo, redbutton, Telpeva, Zoey_julia en 75 bezoekers