nieuw singelsysteem (kavalkade)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

nieuw singelsysteem (kavalkade)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 18:47

Ik zag net op de site van Kavalkade dat ze een nieuw singelsysteem hebben ontworpen

http://www.kavalkade.de/kavalkade/sattelgurt/index.html

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Ik had het er met een stalgenootje over. Zij heeft last van tennisarmen (sowieso van haar gewrichten) en is vrij klein van stuk. Aansingelen is voor haar dus best lastig. Voor haar is zoiets een uitkomst.

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen hierover?

Vragen die ik me bij dit systeem stel:
Ik zag dat er klitteband in verwerkt is? Zou dat goed houden? Gaan er geen haren tussenzitten waardoor het niet meer "plakt"?

Wat wel positief is. Tenminste zo heb ik het opgevat. Is dat je niet meer afhankelijk bent van gaatjes en je de singel makkelijker aan het paard kunt aanpassen.


SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:48

het ziet er wel onwijs handig uit, alleen er komt vrij veel druk op het klitteband denk ik.

maar ik denk ook wel, zoals jij zegt, dat je het beter pas kunt maken

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:35

De simpele houten aansingelhulp lijkt me even handig en effectief.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:53

Er is laatst al een topic over geweest, iemand in dit topic had het systeem aangeschaft.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:29

Hmm..ik weet niet, aan de ene kant lijkt het me niks.....voor luie mensen gemaakt zeker..Ik weet niet..heb geen mening erover..

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:38

Hoezo voor luie mensen gemaakt?
Of het was is dat weet ik verder ook niet maar ik zie niet in waarom het voor luie mensen zou zijn.

Als je om een of andere reden niet zoveel kracht in je armen hebt ben je toch niet lui?

Ik ben zelf bijv. vrij klein en heb dus vooral met dressuurzadels vaak moeite met aansingelen omdat ik omhoog kracht moet zetten (zeker als het een wat groter paard betreft) en ik kan je vertellen dat is best lastig.

Dus wat dat betreft zou zo'n systeem misschien wel wat zijn. Het lijkt me alleen wel dat je makkelijk te strak aansingelt dus je moet daar denk ik wel even mee oppassen in het begin.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:42

Wat heeft dit nou weer met luie mensen te maken???


Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:07

Niet allemaal zo verkeerd opvatten, maar wat is mis met de gewone singel systeem? Dit maakt het alleen makkelijker..ik zelf heb geen probleem met de 'ouwe' systeem..

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:12

Volgensmij lees je niet goed... Haha!


Citaat:
Zij heeft last van tennisarmen (sowieso van haar gewrichten) en is vrij klein van stuk. Aansingelen is voor haar dus best lastig. Voor haar is zoiets een uitkomst.


Er is dus wel degelijk een probleempje met het gewone systeem.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:31

De NeoMatic singel van Kavalkade is vorig jaar geintroduceerd. Begin dit jaar zijn er nog wat aanpassingen aan geweest. Het is idd een erg handige manier om je paard aan te singelen, zelfs als je al in je zadel zit... kwestie van klittenband los en de lus aantrekken. Je bent dan in staat om zonder de verplichte gaatjes in de stoten de druk van je singel aan te passen (en eenvoudig weer te minderen).

Inmiddels is de kwaliteit van de neopreensingels van Kavalkade bekend. De NeoMatic is in samenwerking met Franke Sloothaak ontwikkeld. Helaas nog niet voor dressuurzadels (met lange singelstoten) geschikt.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:40

Lydiia schreef:
Volgensmij lees je niet goed... Haha!
Er is dus wel degelijk een probleempje met het gewone systeem.

Oke, dat snap ik weer wel, ik bedoel alleen dat ik er zelf geen probleemen met het normale systeem heb. Ieder zijn eigen toch..

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:47

Skitter schreef:
Oke, dat snap ik weer wel, ik bedoel alleen dat ik er zelf geen probleemen met het normale systeem heb. Ieder zijn eigen toch..


Ieder moet het inderdaad voor zich weten natuurlijk maar dan is het wel een beetje een ongelukkig gekozen uitspraak "zeker voor luie mensen"

Want zoals aangehaald in het topic is het niet voor iemand bedoeld die lui is maar voor iemand met een lichamelijke beperking. En zoals ik zelf al aangaf: omdat ik zelf klein ben heb ik ook nog weleens moeite met het aansingelen omdat ik omhoog moet werken. Ik zit er niet over te denken om z'n systeem aan te schaffen (ik lees net dat het ook nog niet geschikt is voor dressuurzadels met lange singelstoten) maar het zou best een uitkomst kunnen zijn.

Maar goed laten we het er dan maar op houden dat het een wat "ongelukkige" woordkeuze was Haha!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:19

Tjonge... wat een toestand over "ongelukkige woordkeuzes..." Haha!

De meeste mensen die voor dit systeem kiezen, nemen het omdat het ontzettend makkelijke (lees: licht) te gebruiken is. Inderdaad dus ideaal voor iedereen die moeite heeft de singelstoten omhoog te trekken.

Bovendien zorgt het neopreen van de singel voor een goede drukverdeling en hebben paarden die wat lastig zijn met aansingelen ook baat bij deze singel gehad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 113 bezoekers