Emigreren, paardje niet mee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Emigreren, paardje niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 11:41

Gisterenmiddag laat heb ik het gehoord: Ik ben aangenomen voor de baan in Suriname. Haha! Helemaal te gek natuurlijk!!! Maar ja, dat betekent emigreren en ook al heb ik daar met mijn mannetje wel goed over nagedacht, het is nu wel erg definitief!!

Het lijkt me echt te gek, maar er zit natuurlijk ook een keerzijde aan. Denk aan ouders, familie en vrienden die je achterlaat, maar vooral mijn paardje. Huilen Hij is pas drieënhalf en net ingereden, maar het is toch wel zo'n wereldbeest. Ik ben echt gek op hem en heb een supergoede band met hem. Lovers

En meenemen is een optie, maar de kosten zijn gewoon niet te overzien!! Ik heb het uitgezocht, maar dat kan ik echt niet betalen.
Er is maar een optie: de komende maanden genieten van hem en dan maar zonder hem vertrekken.......Ik kan er nu al om janken Huilen Huilen Huilen


Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:52

Ja je moet toch een keuze maken. Hoe moeilijk het ook is. Je hebt iniedergeval genoeg tijd om iemand te zoeken die hem wilt kopen. En die ook naar jouw zin is. Nou sterkte...

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:54

Echt balen, dat je paardje niet mee kan. Heb je ook al aan internationaal transport gedacht. Het scheeld vaak wel een hoop in de kosten en ze hebben gedurende de reis een eigen plekje en stoppen regelmatig.
Veel sterkte voor de komende tijd.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 11:55

Tja, maar toch. ik had 'm zo graag mee willen nemen. Dus ga ik idd maar genieten en een goed tehuis voor hem zoeken. En de keus is niet zo heel moeilijk, emigreren is iets waar we toch al langer mee bezig zijn. Weet ik veel dat het allemaal zo snel zou gaan. Die baan kwam gewoon op mijn pad

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:56

Ja dat is een moeilijke keuze die je nu moet gaan maken
Wat ga je precies doen in Suriname en gaat je vriendje mee?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:58

Voor hoe lang is de baan in Suriname? Ik zou hem hierlaten maar niet verkopen. Zet hem ergens in pension, zoek er een berijder voor, maar verkoop niet. Straks valt het hartstikke tegen daar, en kom je terug en heb je nog niets.
Ik zou hier iig niet alles achter me verbranden. Hou je flat/woning aan, hou je paard aan. Dan is er nog een weg terug.

Je suis Charlie.

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 12:59

In principe gaan we voor onbepaalde tijd. Ik heb een baan als ergotherapeut in het revalidatiecentrum in Paramaribo gevonden. Dat betekent dat ik de enige ergotherapeut in Suriname ben. (ergotherapie houdt kort in dat je iemand leert zelfstandig te leven met een handicap)

Onze woning houden we nog wel aan, deze verhuren we via een makelaar. Maar mijn paard aanhouden zal niet gaan, ik ga geen europees salaris verdienen. Anders zou ik steenrijk zijn in Suriname!!!! Wat ook niet gek is natuurlijk. Internationaal transport zal ook wel niet te btalen zijn. Er worden bijna nooit dieren (lees: vee) vanuit Nederland naar Suriname vervoert. Vandaar dat het zoveel geld kost. En dan heb je een gek die d'r paard mee wil nemen en die heeft dan pech. Ben nog steeds naar mogelijkheden aan het zoeken, maar ik heb weinig hoop en ga er dus maar van uit dat het helaas niet gaat lukken.......

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:34

Heej heel veel suc6 en je gaat vast de beste keuze maken voor je paardje.Heel veel sterkte met je beslissing.En natuurlijk veel plezier met je nieuwe baan.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:34

Tja, als je hem achterlaat en een berijder voor zoekt, hoeven de kosten niet voor jouw te zijn, je berijder betaalt voor de stalling. Heeft dus in principe de kosten van de aanschaf niet.
Maar daar staat dan ook weer tegenover dat niemand de kosten voor stalling, verzekering, operatie ed op zich gaat nemen voor een paard dat niet van hem is.

Denk idd dat er niets anders opzit dan verkopen.

Je suis Charlie.

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:05

ghisje schreef:
Echt balen, dat je paardje niet mee kan. Heb je ook al aan internationaal transport gedacht. Het scheeld vaak wel een hoop in de kosten en ze hebben gedurende de reis een eigen plekje en stoppen regelmatig.
Veel sterkte voor de komende tijd.


Regelmatig stoppen op een reis naar Suriname ???????????
Lijkt me niet dat dat gaat lukken Knipoog)

J’aimerai être une larme
Pour naître dans tes yeux
Vivre sur tes joues
Et mourrir sur tes lèvres

---
------------------------

-----------------------

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:10

Afgezien dat het niet gaat lukken lijkt het me ook niet verstandig.
Een vliegtuig dat je stopt zakt als een baksteen. En op een boot wil je je paard toch echt niet hebben Lips are sealed Haha!

Je suis Charlie.

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 14:32

Nee, echt niet. Zie je me hem al losrijden op het dek bij windkracht acht?
Sinterklaas op een bont paard

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:38

Ik vrees dat je paard het dek nieteens opmag..Lips are sealed

Je suis Charlie.

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 14:42

Nee, dat denk ik ook niet. En zo'n reis met de boot is erg lang. Niet echt een alternatief, vind ik. Dan zou ik wel zelf mee willen gaan, maar dan nog....
Kreeg wel een pb, wie weet iemand die me er meer over kan vertellen.

Ik heb alvast wat rondgesnuffelt en dat zag er niet zo gunstig uit. Maar nu ik voor 100% zeker weet dat we naar Su gaan, ga ik echt nog wel serieus rondbellen en zo. Ik kan er maar beter vanuit gaan dat het niet gaat lukken maar blijf wel een beetje hoop houden!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:53

Dat zou ik ook doen. Ik hoop voor je dat het lukt om hem mee te nemen...

Je suis Charlie.

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 15:00

Je weet half niet hoe graag ik dat wil!! Bij het idee alleen al dat'ie hier moet blijven, kan ik al janken. Maar ik ga me er echt nog in verdiepen, hoor! Jullie horen nog van me!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:06

je zal er echt goed over na moeten denken wat het beste is voor het paard, en denk ook aan klimaat verandering

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:12

Ik heb (ongeveer) hetzelfde meegemaakt... ben voor een jaar in Spanje gaan wonen maar had een 4 jarig paard wat ik niet mee kon nemen, optie: Verkopen.

Dat heb ik gedaan... inmiddels ben ik weer terug in Nederland en raar maar waar... heb hetzelfde paard weer terug Haha!
Nadat ik alweer een jaartje terug was in Nederland ben ik naar hem opzoek gegaan en kwam erachter dat hij te koop stond.
Daar hoefde ik niet lang overna te denken, binnen een maand stond hij weer bij mij op stal
En we genieten nu weer elke dag van en met elkaar OK dan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:19

Is het niet mogelijk om hem als bijrijd-leasepaard aan te bieden? Dat zou ik verkiezen boven verkopen.

Toos paardloos

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 16:27

Kan allemaal, maar ik zie het niet gebeuren dat ik terug kom. Denken jullie vast : "hoor haar", maar ik ken het land en de cultuur goed.
En stel dan dat ik hem alsnog later ga verkopen, dan zit ik wel al daar. Is ook niet praktisch. nee, dan vind ik liever een goed tehuis, zodat ik weet dat het goed komt met hem.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:42

Dan denk ik dat het verstandig is om al een thuis voor hem te gaan zoeken. Zo is het allemaal sneller achter de rug en heb je er eerder vrede mee.

Toos paardloos

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 16:46

Vind ik ook, hoor. Ga ik misschien nog met een gerust hart weg......

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:54

gefeliciteerd met je baan!! en alvast heel veel succes daarmee. Heeft je man daar ook al uitzicht op werk? waar gaan jullie wonen? wel heel spannend hoor, maar harstikke gaaf dat jullie droom nu gaat uitkomen.
De keerzijde is natuurlijk wel je familie en vrienden achter te moeten laten, maar door internet kan je vast veel contacten houden. Neem je de honden wel mee?
Ik vrees dat wat je paard betreft de beste oplossing is om er een heel goed tehuis voor te zoeken. Dat moet toch wel lukken denk ik, zo in je profiel te lezen is het een heel leuk en lief paardje (ik was wel benieuwd naar een foto eigenlijk). Veel succes en sterkte....

En wie weet hebben ze in Suriname ook wel heel leuke paarden??

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 13:29

Gelukkig bestaat internet, maakt het onderhouden van contact een stuk makkelijker. Moet ik misschien toch maar aan een webcam.....
Mijn vriend heeft familie die in het bezit zijn van meerdere huizen.
Zijn zus heeft zelfs een ranch, dus er is altijd een plek voor een nieuw paardje!! Mijn honden gaan zeker mee, die mogen het erf gaan bewaken. Ach, als het met ons goed komt, dan ook wel met mijn paardje.

Een foto komt in mijn profiel, maar ik heb nog geen digitale camera. Ik zal het snel eens regelen!!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:48

Dat is balen! Ik zou zeggen: Geniet nog van alle mooie momenten die jullie de komende tijd nog mee gaan maken! En, zoek een héél lief baasje voor 'm!

:D M2 + 8 :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Isa_Sofie, Manadeluca, miicchhellee en 91 bezoekers