machteloos tegenover onredelijke docent

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

machteloos tegenover onredelijke docent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 16:49

Jaja...

Ik volgde het vak grondslagen recht aan de universiteit vanaf begin vorig jaar, wat bestaat uit twee toetsen, een individueel paper en een groepspaper. Dat ging prima, tot ik ziek werd. Hierdoor mistte ik het één en ander en pas in het laatste blok kon ik dit inhalen. Ik had de eerste toets, de tweede toets en de individuele paper al gemaakt dus alleen de groepspaper moest nog. Het hele onderwerp was echter verandert inmiddels, dus moest ik nog een individueel paper schrijven ipv meedoen aan de groepspaper. OK, meer werk dus, maar het moest maar. Dus ik schrijven, ingeleverd, besproken, en de punten verbetert die de docent niet goed vond. Nu zal het dus wel goed zijn, dacht ik. Maar nee hoor, de man kwam met allerlei punten op de proppen die ook al in de eerste versie stonden en hij toen goed vond, maar nu ineens niet meer! Toen ik hier een opmerking van maakte, zei hij zoiets van: "Nou, daar heb ik dan zeker overheen gelezen de eerste keer." Dan heeft hij wel over erg veel heen gelezen!!! Dus ik zei: kunt u me niet gewoon een 5 geven ofzo, dan heb ik het veak gehaald en kan ik het eindelijk eens afronden en me concentreren op mijn opleiding journalistiek die vanaf maandag weer begint maar "NEE, het was echt onvoldoende en moest echt nog een keer verbetert worden" Belachelijk!!! Ik was woedend.....ben zonder die man nog aan te kijken de kamer uit gestampt en nu moet ik wel een second opinion vragen want die vent geeft me nu natuurlijk nooit meer een voldoende. Het is gewoon onredelijk, ik weet dat het goed genoeg is. Alles haal ik altijd in 1 keer, ook bij rechten, en hier heb ik echt mijn best op gedaan en het zou ineens niet goed zijn? Bull oliebol, daar krijg je mij niet aan. Maar de machteloosheid die je voelt als je daar zit! Als je zegt dat je het er niet mee eens bent en dat die vent zegt van: "Jammer, je moet het er maar mee eens gaan want zo ga ik je geen cijfer geven" ik kon gewoon wel janken van de machteloosheid....nou ja, je doet er dus helemaal niets aan, behalve een second opinion zien te krijgen....hopen dat het dan allemaal nog goed komt, anders ga ik echt flippen....

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:52

Ik snap het niet helemaal, maar klinkt idd als een docent waar niet mee te praten valt.. Nou ik hoop voor je dat het allemaal goed komt..

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:22

Ja heb ik ook gehad met mijn duitsleraar altijd minderwaardig tegen mij doen ik kon echt niks goed doen bij die vieze kwallekop!
gewoon volhouden en er met opgeheven hoofd aan voorbij lopen;)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:38

Ik verplaats het even naar AM Lachen.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 19:45

Nou jammer, dat kan dus niet. Ben nog wel afhankelijk van hem zoals het er nu naar uitziet voor mijn eindcijfer, maar ik laat het eerst even sowieso een weekje bezinken voordat ik er uberhaupt weer aan ga werken.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:49

Je zegt dat het hele onderwerp inmiddels was veranderd? Bedoel je het onderwerp waarover je moest schrijven of bedoe lje de wijze van examineren?

In het laatste geval zou je formeel gezien recht hebben om je examen volgens de oude regeling te kunnen afsluiten. Alleen: doordat die groepsopdracht is komen te vervallen is dat gewoonweg niet meer mogelijk (tenzij er nog een aantal andere mensen is die alleen nog maar de groepsopdracht moeten doen). Vandaar dus dat individueel paper (vermoed ik). En soms laten ze je dan, omdat het vak qua examineren zo drastisch gewijzigd is, het hele vak over doen omdat de cijfers anders niet meer te vergelijken zijn met elkaar.

Is de inhoud van het vak ook veranderd? Dan zou je om je examen alsnog te halen in (voor jou) het ergste geval het hele vak over moeten doen...

Ik denk dus dat je een beetje mazzel hebt met het feit dat je het vak op deze manier kan afronden. Dat de docent in kwestie moeilijk doet over de inhoud van de paper is vervelend. Ik denk dat het verstandig is om de wijzigingen aan te brengen en het in te leveren zoals hij dat wil (om er snel vanaf te zijn). In een apart gesprek kun je dan nog wel aangeven dat je het gevoel hebt dat er een misverstand is ontstaan tussen jullie beiden over de kwaliteit van de inhoud van de paper. Vraag of je hem misschien de eerste keer verkeerd begrepen hebt (mooi is het als je de eerste versie nog hebt bewaard met zijn aantekeningen erop) en vraag hem om uitleg.

Succes!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:51

Ik zou zeker naar de onderwijscoordinator gaan van dat vak en het erover hebben.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:31

Wat balen zeg... Kan me voorstellen dat je je machteloos voelt, zo'n vent kan je maken of kraken. Is er niet een coördinator zoals MargaV zegt, waarmee je kunt praten?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:15

Ik weet precies wat je bedoelt, hoe oneerlijk het kan voelen, hoe machteloos je bent op dat moment ( zie [AM] Eindelijk wat ik verdiend heb ). Ik had ook onenigheid met een leraar over een verslag, had er keihard voor gewerkt, voor mijn gevoel zou het een voldoende moeten zijn, zeker in vergelijking met klasgenoten die een hoger cijfer kregen dan dat ik had.

Ik ben toen naar de modulecoordinator gestapt en die heeft er voor gezorgd dat er een second opinion kwam, meerdere mensen hebben mij gezegd dat ik de fouten moest verbeteren en het gewoon opnieuw in moest leveren, maar ik vond dat ik in mijn recht stond en dat het verkeerd beoordeeld was.

Doe wat je hart je ingeeft, heb je het gevoel dat je werk gewoon goed is, maar niet goed beoordeeld, vraag om een second opinion. Heb je het gevoel dat er toch wat aan veranderd moet worden, verbeter de fouten en lever het opnieuw in.