ervaringen met niet- leren hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

ervaringen met niet- leren hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:26

Hoi,

ik ben een beetje aan het rondkijken naar een ander hoofdstel. Heb al heel wat mooie leren hoofdstellen gezien. Maar wat zijn jullie ervaringen met niet-leren hoofdstellen ?
Zoals die van biothane of de hoofdstellen van Thorowgood ?
Schuren die bijvoorbeeld niet meer ?

Groetjes,

Maris


MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:48

Moet je even een PBtje sturen naar gracia_xxx die heeft geloof ik een niet-leren hoofdstel. Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:47

Heb 2 biothane hoofdstellen en ben er super tevreden mee! Geen schuurplekken, lekker anders en noooit meer invetten.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:53

Ik heb een Zilco en ben daar zeer tevreden over. De eigenschappen van leer alleen neemt het geen zweet op, en je kan het zo in een emmer water dopen. Ideaal.

(zie foto's in m'n profiel; het kan natuurlijk ook in minder wilde kleuren Haha!)

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:06

ik heb er ook een een nylon het si echt supper hoeft hem nooit in te vetten je maakt hem gewoon schoon met water echt een super hoofdstel!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:34

Ik heb een Zilco hoofdstel (polypropyleen) en een Biothane hoofdstel. Beide bevallen prima en schuren dus ook niet.
De hoofdstellen van Thorowgood en Wintec ken ik niet uit de praktijk...

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:39

Ik heb een Libby's hoofdstel. Oerdegelijk, schuurt niet en schoonmaken doet de wasmachine voor me OK dan!
Libby's wordt in NL verkocht door o.a. Sietske Nobel van Singlefooters, www.singlefooter.nl

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:06

Ik heb er een van Norton, en naar mijn weten is dat hetzelfde soort spulletje als de Zilco hoofdstellen, alleen dikker en minder scherp. Bevalt mij prima, en ondaks de afstanden houdt het zich ook goed. Geen invloed van het weer, geen barstjes, etc. Super!
(ook in mijn profiel foto's van het hoofdstel in use Lachen )

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:38

Ik heb ook een norton. Super tevreden mee (om dezelfde redenenen als de andere al zeggen). Zie foto's in mn profiel!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:00

Ik heb voor mijn welshpony's Wintec hoofdstellen. In het gebruik zijn ze ideaal. Prima pasvorm, schuren niet en na gebruik even onder de kraan en alles is weer schoon.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:54

NaVy! schreef:
Ik heb er een van Norton, en naar mijn weten is dat hetzelfde soort spulletje als de Zilco hoofdstellen, alleen dikker en minder scherp. Bevalt mij prima, en ondaks de afstanden houdt het zich ook goed. Geen invloed van het weer, geen barstjes, etc. Super!
(ook in mijn profiel foto's van het hoofdstel in use Lachen )


Norton is dikker dan Biothane. Zilco is nog dikker/steviger en afgeronder.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 14:16

Oke,

Dus ik begrijp dat de Zilco de beste zijn, dan de Norton en dan de Biothane hoofdstellen ? Zijn dit allemaal halsterhoofdstellen ?

Zijn ze allemaal in diverse kleuren te krijgen ?
En de prijzen ? Weten jullie die ook ?

Oeps wat een vragen.

Groetjes,

Maris

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:35

Ik zou niet 'beste' zeggen, het is een kwestie van voorkeur. Ik vind biothane wat te hard, een ander zweert erbij.

http://www.goedhard.nl heeft een grote verzameling hangen, dit soort spullen worden voor gebruikt in de endurancewereld. Daar vind je ook prijzen geloof ik. Kleuren zijn heel divers, van braaf bruin tot knaloranje... ik heb een groen/geel combinatiehoofdstel.

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 14:44

Ik wil dus geen "hard" hoofdstel ! Mijn paard zijn hoofd schuurt heel snel open. Geen biothane dus.

En hoe zit het met de grip van de teugels ?

Nog een domme vraag, hoe stel je de kleuren samen ? Hoofdstel en teugels dezelfde kleur of juist anders ? En kan je b.v. de neusriem ook anders van kleur nemen ? Of wordt dat veel te bont ?

Zag nu ergens een site waar ze hoofdstellen voor 19 euro verkopen en teugels voor 16 !

Groetjes,

Maris

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:00

Ik heb ook 2 biothane hoofdstellen, een gewoon halsterhoofdstel en een sidepull. Deze zijn absoluut niet hard, geven geen drukplekken en de teugels hebben superrubber (smal en soepel, dus niet van die dikke duitse teugels).
Hoofdstellen en teugels zijn apart te koop, dus je kunt ze kiezen zoals je wilt. Geloof zelfs dat de verschillende onderdelen van de hoofdstellen ook in verschillende kleurtjes te krijgen zijn maar dat gaat dan op bestelling, wordt dan speciaal voor je gemaakt.
Ik ga morgen even langs bij Goedhard, dan zal ik het even voor je vragen.

19 euro voor een hoofdstel, das dan geen echt biothane of stevig spul, biothane hoofdstellen en teugels zijn 2x zo duur.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:06

Ik heb dus een Norton, mn zus een Zilco. Het materiaal vind ik echt bijna het zelfde.
Voordeel van Norton vond ik:
- de teugels zitten erbij (scheelt geld, als je teugels erbij wil tenminste)
- neus èn frontriem zijn onderlegd (zachter), bij zilco is dat niet bij allebei (ik weet niet of het nou wel de frontriem of wel de neusriem is)

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:18

Frontriem, de neusriem is van het halster dus dat is zowieso nooit strak.

En met biothane heb je wel veel meer keuze qua kleuren en onderdelen, het word veel gebruikt. Ik denk dat je het beste een keer naar een winkel kan gaan om eens aan het spul te voelen. Of naar een endurancewedstrijd, daar staat Goedhard ook altijd. Er is er later dit jaar nog 1 in Katwijk.

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:35

ik heb 3 nylon hoofdstellen en een leren, nylon vind ik echt geweldig! mn zwarte(twee dezelfde, maar 1 is maat shet en andere maat cob) zijn heel makkelijk, als je alleen een bit wilt kan dat, gewoon de frontriem, neusriem, teugels en keelriem eraf halen. alles zit er heel makkelijk op en aan.
mn roze zit met een bontje achter de oren, ik denk omdat het anders zou schuren(was al zo toen die werd gekocht). deze is ietsje moeilijker vast te maken, omdat hierbij de gedeeltes die aan het bit zitten niet vastzitten met een gesp, die moet je 'dubbelvouwen'(om het zo maar te zeggen). dus je teugel eraf of een ander bit gaat niet makkelijk.
maar het allergrootste voordeel is nog, ze zijn ijzersterk en zullen echt niet breken, leuke kleurtjes en als ze vies zijn gooi je ze gewoon in een emmer water. makkelijker kan niet!

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 18:28

Gewoon even bij Goedhard langs gaan ?! Euhh ik woon niet echt in de buurt geloof ik ( Zeeland ). En Endurance wedstrijden zijn hier al helemaal niet !

Ik ga , denk ik, eerst maar eens op zoek naar teugels van biothane of Zilco of Norton. Kan ik ze eerst eens op grip testen EN ik hoef er dus dan niet een dikke laag vet af te schrapen !!!!!! Die teugels zet ik gewoon aan mijn leren hoofdstel, moet kunnen.

Dus heeft er nog iemand teugels te koop ???

Groetjes,

Maris

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 18:30

Zie www.baduh.nl voor het hoofdstel van 19 euro, wat denken jullie hiervan ?

Groetjes,

Maris

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:34

al ons spul is biothane. TOt aan de martingaal toe en ik wil nog graag een borsttuig. Ik zou niet meer anders willen. Heb nog wel een leren hoofdstel voor onze dressuuroefeningetjes (en omdat ik anders mijn appelgroene en lila dekje niet kan gebruike n:D ) maar ik wil niet anders meer.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:37

Maris schreef:
Zie www.baduh.nl voor het hoofdstel van 19 euro, wat denken jullie hiervan ?

Groetjes,

Maris


Ik ben met zo'n hoofdstel begonnen. IN principe een fijn hoofdstel maar niet slijtvrij op den duur. Je moet het gewoon wassen en op den duur gaat het rafelen.

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Fleuribelle, GoogleAdsense, Trendiction en 32 bezoekers