aftekeningen... veranderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

aftekeningen... veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 22:00

Weet iemand misschien of en in hoeverre aftekeningen kunnen veranderen?

Of te wel kan een sokje in tien jaar tijd van een klein wit randje boven de hoef uitgroeien tot een sokje van 15cm hoogte...


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:03

Zoveel verschil lijkt me heel stug, maar met het opnemen van aftekeningen worden erg veel fouten gemaakt.

Vooral bij de Belgen (sorry voor de Belgen onder ons Vriendjes zijn? ). Zo stond er op een stal waar ik werkte een merrie op haar papier stond een kol en ze had aardig duidelijk een brede witte bles. Een wit sokje stond op het papier en ze had een half wit been enz..
Ik begon al aan het papier te twijfelen, maar de vrouw die dit opnam zei dat het vaker voorkwam bij paarden met een Belgisch papier Verward

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:09

Ushi heeft op haar schouder een witte vlek bijgekregen, waar vroeger nog niets van te bespeuren was. Tong uitsteken Maar Ushi is zoizo al een speciaal geval kwa aftekeningen, dus het kan gewoon een uitzondering zijn hoor.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:13

Antoinette schreef:
Zoveel verschil lijkt me heel stug, maar met het opnemen van aftekeningen worden erg veel fouten gemaakt.

Vooral bij de Belgen (sorry voor de Belgen onder ons Vriendjes zijn? ). Zo stond er op een stal waar ik werkte een merrie op haar papier stond een kol en ze had aardig duidelijk een brede witte bles. Een wit sokje stond op het papier en ze had een half wit been enz..
Ik begon al aan het papier te twijfelen, maar de vrouw die dit opnam zei dat het vaker voorkwam bij paarden met een Belgisch papier Verward

Ik denk dat men je toch wat wijs gemaakt heeft hihi. Ik denk dat er wel veel geknoeid wordt met papieren en dat de papieren die bij het paard waren, waarschijnlijk niet de hare waren maar van een paard met zo ongeveer dezelfde aftekeningen...
En aangezien wij Belgjes niet altijd braaf volgens de regeltjes leven... Haha!

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:17

Antoinette schreef:
Zoveel verschil lijkt me heel stug, maar met het opnemen van aftekeningen worden erg veel fouten gemaakt.

Vooral bij de Belgen (sorry voor de Belgen onder ons Vriendjes zijn? ). Zo stond er op een stal waar ik werkte een merrie op haar papier stond een kol en ze had aardig duidelijk een brede witte bles. Een wit sokje stond op het papier en ze had een half wit been enz..
Ik begon al aan het papier te twijfelen, maar de vrouw die dit opnam zei dat het vaker voorkwam bij paarden met een Belgisch papier Verward

Vreemd verhaal Verward .Ik weet wel dat er hier makkelijk met papieren geknoeid word.Maar aftekeningen veranderen normaal gezien niet.Ik had eigenlijk juist de vraag gesteld toen het arabier veulen van mijn vriendin geregistreerd werd alle aftekeningen werden op geschreven tot het miniemste plekje en het gaat een schimmel worden Verward .Maar nu blijkt dat je een aftekening op de huid terug vind dus het witte sokje van nu is later als ze helemaal wit is een ros sokje op de huid.dus witte aftekeningen zijn ook pigmentvlekken is mij uitgelegd.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:20

ik weet wel dat aftekeningen van veulens in de loop der jaren iets kunnen veranderen, bv ineens een extra hoek in de bles, of dat de kol steeds groter wordt (onze pony had vroeeger als veulen een paar witte haartjes op het hoofd, nu een mega kol van 10 cm breed)
Kleur veranderde trouwens toen ook, van een lichte vos naar een zeer donderbruine/zwarte pony..... raar beest

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:21

volgens mij klopt dat dan weer niet helemaal (wat silvana zegt) want ik heb mn arabier al vanaf zn geboorte en hij werd geboren met een vrij brede maar al wel onregelmatige bles. Hij is nu net 4 jaar en die bels is een dunne onregelmatige streep geworden en de rest van zn koppie is gewoon vos.
Het kan natuurlijk een uitzondering zijn maar heb wel vaker gehoord dat de bles kleiner/ smaller wordt.
Laatst bijgewerkt door Sharlyn op 24-08-04 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:22

Ach, het was mijn paard niet Haha!
En eerlijk gezegd twijfel ik niet zo heel erg of de papieren vals waren.
De eigenaar van de paarden weet heel goed wat hij op stal heeft staan. En ik heb toch echt vaker van dit soort grove fouten gehoord.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:26

Camble had toen ik haar kocht een gewoon bruin hoofd en 8 maand later kwamen er daar toch witte haren in de vorm van een kolletje

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:28

Ik hoop maar dat Ranouk haar bles niet nog groter word!


sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:33

Ik dacht altijd dat paarden met bepaalde aftekeningen geboren worden en hier ook weer mee "sterven" zal maar zeggen. Mijn paard is echter geboren met een wit achterhoefje en een behoorlijke kol met bles. Die witte achterhoef heeft ze nu niet meer. De kol is wel gebleven maar die bles is nu nog maar een dun streepje. In mijn profiel staat wel een foto waarop je dat een klein beetje kan zien. (tenminste als die het blijft doen.... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:47

de aftekening blijft,maar als een pigment vlek dus daar is de huid van je paard rose.Waar donker haar gezeten heeft is de huid donker.Dat verandert niet .Volgens de dierenarts toch.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, hanne2001 en 46 bezoekers