Equus-Kinsky.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Equus-Kinsky.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 22:48

Ik heb zelf een Equus-Kinsky, Baron genaamt.
Vader is Bourdon en moeder is van Cevanek.

Ik ben op zoek naar mensen die een kinsky hebben of van het ras afweten. Zijn er maar 2 in nederland zo verre ik weet.

Ik zie ook wel dat mensen vaak vragen over dit ras. Dus hier zijn al je vragen welkom.

De fok van de kinsky is begonnen in 1300, Ze zijn gefokt op hun karakter en kleur, Je kan ze vergelijken met een anthal theke alleen iets breder.

Ik wil graag contackt met mensen die geintresseerd zijn in de kinsky, Of hebben jullie een apart paard met een verdunningskleur?? Zoals palomino Cremello, Perlino Valk?? Zijn ook fotos van welkom.

Verder is dit topic natuurlijk voor iedereen die vragen over het ras heeft.
Ik zelf weet niet zo veel van de verdunningskleuren Af, Wil daar ook graag meer over weten.

Hier fotos van baron

Afbeelding

Baron is trouwens een Smokey Cream Dat zit tussen Cremello en perlino in.

Afbeelding

Deze foto is die ontzettend dun, Ben nu druk bezig met bijvoeren.

Afbeelding

Afbeelding

Basis Hindernissen met mij om hem voor een hogere in bedwang te kunnen houden (Hij is ontzettend heet)

Afbeelding
Oude eigenaresse en me moeder die voor het eerst bij de kont in de buurt durft te komen.

Afbeelding

Bourbon Zijn vader.

Ik wil graag meer info over deze kleuren. Ik kom niet uit die kleuren roosters.

www.dressuurstalseren.com


Moragh

Berichten: 1997
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:00

Leuke site over kleuren:
http://www.equinecolor.com/

En in het nederlands is er een leuk en goed te lezen boek: De kleur van het paard. (maar daar staat niets in over smokey cream)
Aangezien zijn vader een palomino is (vos met verdunning) is de kans niet heel groot dat hij smokey (ik neem aan zwart met 2 verdunningen?) cream is.
Welke kleur had zijn moeder?

www.greendistance.nl Zadelpasservice- webshop- Les BUA, Franco, Gaston Mercier, Massimo,Trekker en Malibaud zadels

Moragh

Berichten: 1997
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:07

Oh, daar staat wel iets over smokey cream! Klopt dus inderdaad, zwart met dubbele verdunning.
Als je dus moeders kleur weet kan je uitrekenen hoeveel procent kans je hebt dat het een zwarte is (helpt als je de kleuren van de afstammelingen van de ouders ook nog een weet, kan je het nauwkeuriger bepalen)

www.greendistance.nl Zadelpasservice- webshop- Les BUA, Franco, Gaston Mercier, Massimo,Trekker en Malibaud zadels

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 21:33

Daar staat alleen wat over smokey volgens mij. Zijn moeder was palomino en zijn vader was volle buckskin. Cream Stamt af vna cremello.. Zo verre ik weet. Hij is net geen cremello. en ook geen perlino de fokker zei smokey cream.

www.dressuurstalseren.com


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:56

Somkey Cream is een zwart paard dat van beide ouders de creme gen (palomino/buckskin) gekregen heeft. Jouw paard lijkt geen smokey cream te zijn, maar meer Perlino, dat is een Bruin paard met 2 creme genen. Hij zou natuurlijk ook Cremello kunnen zijn, dat is een vos paard met 2 creme genen, maar die hebben witte manen en staart, jouw hengst lijkt wat oranje getinte manen en staart te hebben.
Overigens kan je er makkelijk achter komen door hem te laten testen. Hier ook meer info over smokey cream, sowiezo een goede site!
http://www.doubledilute.com/smokycream.htm

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 12:59

Ik ben nu wel helemaal benieud naar de kleur (op zijn tjechische papier staat Smokey cream) kan er geen zwart paard achter zitten zodat hij die genen over heeft genomen?? Hij is te licht voor een perlino en te donker voor een cremello, Zal zo een foto plaatsen van toen die 3 was..

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 13:01

Afbeelding
Dit is hij op 3 of 4 jarige leeftijd. weet het niet zeker. ik dacht ook gewoon duidelijk een perlino maar de kinsky kenners zeggen van niet. eerder dacht ik dus ook een cremello maar dat blijkt die ook niet te zijn..

www.dressuurstalseren.com

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:50

Ik heb een palominomerrie gehad van 1.75 mtr., ze kwam ook uit Tjechie. Ik heb altijd gedacht dat het een kinksy paard was, maar dat is dus niet zo. De vader is een blonde russische hengst en de moeder een palomino tjechisch warmbloed en daarvan is de vader een kladruber. Er zat een roze papier bij mijn merrie. Ben hier van de week achter gekomen, toen heeft een mevrouw uit Tjechie het papier zo goed als ze kon vertaald Haha! . Weet nu ook wie de fokker is, de volgende eigenaar, enz. wel grappig. Wat voor kleur papier heeft die van jou?

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:55

Hij ziet er in elk geval Perlino of Smokey Cream uit, maar zeker weten zul je het pas doen als je hem laat testen, of als hij een buckskin of bruin veulen geeft uit een zwarte merrie. Het enige verschil tussen de twee is namelijk de Agouti gen, die verantwoodelijk is voor het "bruin maken" van een zwart paard. Hij hoeft ook geen zwarte ouder te hebben om een Smokey Cream te zijn, het kan zijn dat hij van zijn Buckskin ouder wel de zwart gen heeft gekregen, maar niet die Agouti gen. Testen kan overigens bij UC Davis: http://www.vgl.ucdavis.edu/service/hors ... tions.html

Overigens vind ik het een apart en mooi dier!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 22:23

Confetti Dat papier van mij is wit Lachen

Jeddah Ik laat hem ook testen maar nu nog even niet. heb net veel da kosten achter de rug.

www.dressuurstalseren.com

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:26

Laat je wel weten hoe hij test als je het gedaan hebt? Ben nu ook wel nieuwsgierig!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:26

gaaf beest
en wat springt die goed!
die vader is ook prachtig!


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:10

Leuk beesje!
Nog nooit van dat ras gehoord... *Nu wel Lachen Tong uitsteken *

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:39



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers