Ludo was slecht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Ludo was slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 22:25

Heel slecht zelf.
Was gewoon niet meer normaal.
Gelukkig was Jos er om België de eer aan te wijzen!


lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:29

Toch heeft Jos ook niet best gereden zeg. 13 fouten in de 2e manche.
Jammer voor Belgie, ik kan me voorstellen dat jullie er meer van hadden verwacht!

זכור

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:39

ik vond het raar dat ze zoveel foute maakte Verward
normaal is dat toch een goede combinatie?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 22:59

pharagirlke schreef:
ik vond het raar dat ze zoveel foute maakte Verward
normaal is dat toch een goede combinatie?


Ja de beste van België.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:16

maar ze hadden wel al een parcourse moeten springen. daarbij is het warm daar. Zou dat er ook niet mee te maken hebben?
hoe oud is Parco eigenlijk?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 23:19

pharagirlke schreef:
maar ze hadden wel al een parcourse moeten springen. daarbij is het warm daar. Zou dat er ook niet mee te maken hebben?
hoe oud is Parco eigenlijk?



Citaat:
1710 PARCO DONKERE GRAUWSCHIMMEL
BEL - W-122132-HGT - BWP
geboren op: 24/04/92 | stokmaat: 169
gekeurd op: 27/03/99


Ik had ook gehoord dat het wat met de schaduwen te maken had, dat paarden dachten dat dit grondlijnen waren.

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:39

Er werden over 't algemeen veel fouten gemaakt.
Verschillende redenen werden gegeven:
*de spanning/stress
*het kunstlicht (reden ook waarom er zoveel fouten waren bij de waterbak)
*paarden hadden al eens gereden
*zwaarder parcours
*...

Was inderdaad jammer van Ludo. Maar ik denk wel dat hij er zijn lessen uit zal trekken, en er vrijdag weer opnieuw zal staan.
Jos Lansink reed uiteindelijk nog foutloos. Dat is natuurlijk altijd een opsteker voor de individuele van vrijdag.

Ik blijf duimen voor de Belgen!

Mijn fokkerij op Instagram: @Harasdequarebbe
Sjaman de Quarebbe v. For Romance (moederlijn Kjento)
Wasumi de Quarebbe v. Foundation (moederlijn Chequille Z & Verdi TN)

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:21

ik vond lansink nochtans niet slecht rijden met cumano. ludo heb ik niet gezien, maar als hij foutloos was gebleven hadden we wel kans gemaakt op een medaille. ik denk gewoon dat hij er in de vorige rondes al veel van zn paard heeft gevraagd. er waren meerdere paarden die slordig begonnen springen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:56

Doet Ludo ook mee voor de individuele medaille?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:20

Er doen zeker nog 3 Belgen mee maar het kan ook dat ze alle 4 nog mee doen. Van die vierde ben ik het niet zeker. Wel van Ludo, Dirk en Jos.

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:23

RanouK schreef:
Ja de beste van België.

Dat is te minste wat hij er van denkt
t'is maar goed dat hij gisteren eens op zijn plaats werd gezet .
Hopelijk gaan ze bij ons de ploeg ook eens "vernieuwen "na deze afgang , Want ze gingen toch zo zeker die medaille winnen

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:24

petraaken schreef:
Er doen zeker nog 3 Belgen mee maar het kan ook dat ze alle 4 nog mee doen. Van die vierde ben ik het niet zeker. Wel van Ludo, Dirk en Jos.

Er mogen er maar max 3 per land meedoen in de finale!

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:28

libke schreef:
Er mogen er maar max 3 per land meedoen in de finale!


ach dat wist ik niet. En Libke het zijn de journalisten hier die altijd denken dat we medailles winnen en zo leggen ze de druk nog meer op de ruiters. Net zoals ze Kim Gevaert een medaille aansmeren. Gelukkig blijft zij er zelf nuchter onder en is ze al blij met een finale plaats.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:31

libke schreef:
Dat is te minste wat hij er van denkt
t'is maar goed dat hij gisteren eens op zijn plaats werd gezet .
Hopelijk gaan ze bij ons de ploeg ook eens "vernieuwen "na deze afgang , Want ze gingen toch zo zeker die medaille winnen


Ludo zou eens naar de Amerikanen moeten kijken. Hij plukt en trekt teveel en wil op de graspol precies uitkomen bij de sprong, wat hem helaas niet altijd lukt. Ging in de GP van Aken ook een paar keer in de fout. Ik heb hem gister niet gezien.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:45

Ten eerste is Parco niet zo geweldig goed als Otterongo en Darco denk ik.

Ten tweede ben ik niet echt overtuigend fan van Ludo. Hij rijdt netjes, heeft goede paarden en zet vaak prachtige resultaten neer, daar niet van. Hij is een grote meerwaarde voor de Belgische ploeg. Maar toch mis ik iets. Ik heb hem eigenlijk nog niet zo vaak zien springen, maar die paar keer had ik het gevoel dat er iets miste. Gisteren heb ik hem jammer genoeg niet zien springen.

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:45

Ja , Excuseme ,hij zou van mij de laatste ruiter op de wereld mogen zijn dan nog zou ik er geen paard naar toe brengen !! als je paard van ginder terug komt dan zijn ze een hoopje ellende ..En over zijn getrek en gepluk :helemaal mee eens!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:47

Als je die Amerikaanse dan ziet op dat paardje Authentic! Geweldig rijden; 3 x foutloos en aangenaam om naar te kijken.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:11

SarahJ schreef:
*zwaarder parcours

Het parcours was net hetzelfde als in de voormiddag, dus daar lag het volgens mij niet aan.
Volgens mij was het de druk om geen fouten te maken, waardoor hij stressy werd en wél fouten ging maken.
Ik heb gisteren achter de tv iig wel gevloekt, en mijn pa ook Nagelbijten / Gniffelen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 11:16

petraaken schreef:
Er doen zeker nog 3 Belgen mee maar het kan ook dat ze alle 4 nog mee doen. Van die vierde ben ik het niet zeker. Wel van Ludo, Dirk en Jos.


Ja er doen er 4 mee, Ludo Phillipaerts; Jos Lansink; Dirk Demeersman en Stanny van Peasschen.

Citaat:
Ten eerste is Parco niet zo geweldig goed als Otterongo en Darco denk ik.

Ten tweede ben ik niet echt overtuigend fan van Ludo. Hij rijdt netjes, heeft goede paarden en zet vaak prachtige resultaten neer, daar niet van. Hij is een grote meerwaarde voor de Belgische ploeg. Maar toch mis ik iets. Ik heb hem eigenlijk nog niet zo vaak zien springen, maar die paar keer had ik het gevoel dat er iets miste. Gisteren heb ik hem jammer genoeg niet zien springen.


Parco is een geweldig paard, ik vind dat LP vaak fouten maakt.

Citaat:
ik vond lansink nochtans niet slecht rijden met cumano. ludo heb ik niet gezien, maar als hij foutloos was gebleven hadden we wel kans gemaakt op een medaille. ik denk gewoon dat hij er in de vorige rondes al veel van zn paard heeft gevraagd. er waren meerdere paarden die slordig begonnen springen.


Ik vind Jos Lansink een geweldige ruiter, zijn paard heeft helemaal de juiste houding. Zelf blijft hij ook netjes zitten zonder overdreven achteruit te hand of vooruit, of trekken. Houd zijn handen meestal goed. Gaat mooi met de beweging van het paard. Het is een goede combinatie. Wat ik gisteren bij veel ruiters dus niet heb gezien...

Citaat:
Er werden over 't algemeen veel fouten gemaakt.
Verschillende redenen werden gegeven:
*de spanning/stress
*het kunstlicht (reden ook waarom er zoveel fouten waren bij de waterbak)
*paarden hadden al eens gereden
*zwaarder parcours
*...


Door dat shaduw effect van het licht dachten sommige paarden dat die shaduwen gronlijnen waren.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:47

Volgens mij werd hij naarmate het parcours vorderde ook slordiger, hij ging steeds meer plukken en roppen en onrustig rijden.
Misschien steeds meer druk om alsnog zo min mogelijk fouten te maken, waardoor het steeds meer mis ging ?

Ik vond dat het paard ook wat raar was in zn voorbenen, boven de sprong 'zwabberde' hij zo met zn benen

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:54

Het feit is dat ludo zegt "mijn paarden springen met gemak parcour 1.60m", oke ze gaan er wel over maar vooral parco heeft echt een slechte manier van springen. Hij heeft een ongelooflijke holle rug en dus echt slechte bascule. Ik vind een paard dat zo als werkelijk "super springer" wordt beschouwd toch wel een goede techniek mag hebben en dat heeft parco dus niet. Wanneer je naar andere van zijn paarden gaat kijken vind ik die holle rug manier terug dus ik denk dat Ludo nog heel veel kan verbeteren hieraan.

Montana: L1

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:16

zo bedoelde ik het dus:Afbeelding

lekker blijven zitten boven de sprong en alle hens aan dek met de teugels (nee het is geen foto van een barragerit hoor!!)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:17

Dat is ééntje van de driesprong, niet?
Hier maakt hij zich klaar voor een bocht Knipoog

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:34

Na de driesprong was toch een rechte lijne?

Maar deze op de foto had af en toe wel erg harde ophoudingen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:38

Nouja, geen driesprong dan, er stonden zeker wel meer wit-blauwe hindernissen? Tong uitsteken
Edit: Na die tweesprong met blauw-wit moest er een bocht gemaakt worden Of was dat in de individuele kwalificatie?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers