artrose spronggewricht, wat nog meer....???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

artrose spronggewricht, wat nog meer....???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 18:12

Ik heb mijn haffie vorig jaar oktober gekocht. Achter gezegd en stom, maar heb hem toen niet door de DA laten keuren. Na 1,5 week liep hij la kreupel. Een weekje met hem gestapt, telkens been gekoeld. Daarna liep hij weer okay. Dachten dat het overbelasting was, omdat vorige eigenaresse niet zo veel met hem deed, ongeveer 2x per week een buitenritje. T/m mei dit jaar liep hij vaak niet lekker, ook niet kreupel, maar trok zijn been net iets korter in. In mei heb ik de DA gebeld, wilde hem op de kliniek zien na een niet al te beste buigproef. Ze hebben zijn spronggewricht verdoofd, ja hoor, artrose. Ze hebben deze ingespoten en ik moest rekenen op een revalidatieperiode van ongeveer 6 maanden.
Maar 3 weken geleden nadat de DA op stal is geweest, wil ze hem toch weer op de kliniek hebben. Afgelopen dinsdag Maykie naar de kliniek gebracht. Spronggewricht reageerd hij niet op, woensdag, spatgewricht ook niet, donderdag hele gedeelte onder spatgewricht ook niet. Vandaag hebben ze zijn knie verdoofd, ja hier reageerde hij wel op. Helaas zit er nu te veel verdoving in zijn knie om foto's te maken. Maandag foto's maken en een scan. Ik moest dit ff kwijt. Dit is allemaal zo zenuweslopend. Da raadt af om naar de kliniek te komen om hem op te zoeken. Was het maar maandag, wil nu wel weten wat dat arme beestje mankeerd. Huilen


patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:15

Afbeelding

Maykie... Die lieverd Lovers

ella46

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:53

Ach gut ocharm, sterkte voor jou en maykie, mijn paardje heeft artrose en osteoporose gehad, ik weet dus hoe het wachten voelt Verdrietig

echt superveel sterkte Ach gut

jaja.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:54

Jeetje wat vervelend zeg!
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het raar dat je dierenarts het afraad om je paard te komen bezoeken!
Sterkte voor jullie!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 12:42

as maandag om vijf uur kan ik weer bellen. Dan krijg ik de uitslag van de foto's en de scan.

Ik begreep eerste ook niet waarom de DA me afraadt om langs te komen. Na uitleg van hem, snap ik het wel. Normaal als ik naar stal ga mag hij eruit, ga ik iets met hem doen. bijv. wandelen, rijden etc. Nu mag hij niet eens zijn box uit. Mag hem niet poetsen, helemaal niks. Zij hebben er ervaring mee dat paarden/pony's dagen van slag zijn hierdoor.
Ook omdat hij/zij toch zijn eigenaar kent, deze weer weggaat zonder iets met hem gedaan te hebben.

Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:08

En? Wat is het geworden?

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:56

balen zeg.. weet je al wat meer?
Ik heb vele jaren een paard gereden met artrose in zijn beide achterbenen, springen ging op een gegeven moment niet meer. en ik merkte dat buigproeven en wijken e.d. steeds moeilijker ging. Verdrietig
Hoop voor je dat het meevalt, veel bewegen is iig erg goed!
succes Lachen

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 13:00

Nou het ziet er helaas niet goed uit. Na een week lang onderzoeken en foto's is nu gebleken dat hij een gigantische ontsteking en zwelling bij zijn buitenste knieband heeft. Zelfs de scan is niet duidelijk door deze zwelling. Ze gaan vandaag op drie plaatsen in zijn knie ontstekingsremmer inspuiten. Morgen mag ik hem ophalen, ik moet dan vier weken met hem stappen. Na vier weken moet hij weer naar de kliniek. Als er dan geen forse verbetering in de beweging is opgetreden is het helaas einde verhaal. Hij heeft al artrose in dat zelfde been in het spronggewricht, lichte artrose in het spatgewricht, nu waarschijnlijk grote problemen met zijn knieband. Ik ben momenteel heel erg van de kaart, heb dit vanmorgen te horen gekregen. Ben me wel bewust dat ik heel realistisch moet zijn als hij over vier weken niet goed loopt. Ga hem iniedergeval de komende vier weken heel erg verwennen en ons die periode er door heen slaan.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:20

pff da's echt geen fijn nieuws!
Hopen voor ej dat er wel verbetering inzit!
Sterkte Ach gut

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:17

ja kel, we gaan hem flink verwennen en film maken, heel veel foto's,.... ik moet steeds huilen... Huilen Huilen Huilen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:27

jeetje wat naar zeg...
sterkte, Ach gut

ik weet verder niet veel te zeggen... ben er stil van.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:22

gossie wat vervelend voor jullie zeg.ik hoop dat hij nog opknapt hoor in die vier weken.met alle liefde die jullie hem gaan geven moet het wel lukken.heel veel sterkte en beterschap.een dikke knuffel aan je paardje.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 22:31

Ben vanavond DA tegengekomen op stal. Nog ff met haar staan praten.
In principe als het alleen de ontsteking is, zou hij na vier weken weer verder kunnen gaan met de revalidatie. Is dit niet het geval, dan moet er dus iets binnenin zitten wat alleen is te zien dmv een kijkoperatie. Een kijkoperatie heeft verder geen nut, want dan weet je alleen wat hij precies heeft, maar dit kunnen ze niet behandelen. Al het andere is al uitgesloten omdat ze al van heel het been foto's hebben gemaakt.

Heb vanmiddag een regendeken voor hem gekocht, zodat hij niet bijna elke dag zeiknat weer zijn stal inhoeft. En heb lekker winterpenen, roggebrood en manderijntjes voor hem gekocht, moeten hem lekker verwennen.

En Fab, ik heb het ook heel erg moeilijk. Maar ik doe wat ik kan, maar ergens houdt het op. En als er echt niks meer aan te doen is, moet ik aan Maykie denken, dus realistisch zijn. Anders helpen we hem er ook niet mee.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 22:32

Wil trouwens iedereen die reageerd en met ons meeleeft heel erg bedanken. Het steunt me echt enorm. Heb vier moeilijke weken in het zicht, maar moet proberen het hoofd koel te houden.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:35

ok, ik doe mijn best

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:05

om koel te blijven..... voor zover dat lukt...

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:40

ohw oliebol zeg...heel veel sterkte jullie he, en veel beterschap.. Vriendjes zijn? Ach gut

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:00

Sterkte ermee, het is ook niet niks wat je paardje mankeert. Helaas kan ik erover mee praten, heb vorig jaar mijn paard in moeten laten slapen door ernstige arthrose in diverse gewrichten en nog wat andere ellende.

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:19

Balen zeg..
Wat zou kunnen helpen bij arthrose is Arthrose gelatinaat van primeval, ik heb hier diverse goed reactie s van gehoord dus als de ontstekingen weg zijn, zou je dit kunnen proberen..
Sterkte..

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:53

Vorige week donderdag was zijn knie gloeiend heet, vrijdagochtend gelijk de dierenarts gebeld. Dit kon positief zijn, het kan zijn dat nu de ontsteking eruit gaat komen. Ik mocht hem even 4 dagen niet koelen niet het stappen. Gelukkig is zijn knie niet meer warm.
Maykie wordt door heel veel mensen de hele dag door geknuffeld en vertroeteld. Aandacht komt hij zeker niet te kort.

Nog twee weekjes, dan weten we de uitslag.

Hij is iniedergeval supervrolijk, loopt voor zijn doen behoorlijk door aan de hand, zie hem niet onregelmatig stappen en hij heeft er zin in. Dat zou een goed teken kunnen zijn, maar het is een sterke pony!!!

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:40

heel veel sterkte Vriendjes zijn? Ach gut Ach gut

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 20:17

Even een update over Maykie, vorige week maandag naar de kliniek geweest, hij reageerde op de buigproef negatief (dus een positief bericht), ook op de harde volte liep hij beter, rechtuit ook iets.
Na weer een scan te hebben laten maken, blijkt dat hij een gaatje in zijn knieband heeft. Dit gaat met rust en nog meer geduld weer dicht. Over drie weken weer een scan laten maken. Moet zeggen dat dit wel een hele opluchting is geweest. Ben nog steeds met hem aan het stappen, al mag ik er weer 20 minuten per dag op. En hij is zo braaf. Okay, af en toe ziet hij spoken, maar als dat alles is...

Hopen dat het nu alleen nog maar bergopwaarts met hem gaat. Ben weer een gelukkig mens en Maykie een gelukkige pony.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:23

Nou zeg dat is goed nieuws dat je er weer 20 minuten op mag per dag,maar probeer hem wel rustig te houden hoor!
Mag ik vragen welke kliniek je paardje in behandeling is?
Groetjes en nog heel veel sterkte voor jullie,vertroetel hem maar lekker!
Lundi

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:54

maykie schreef:
Even een update over Maykie, vorige week maandag naar de kliniek geweest, hij reageerde op de buigproef negatief (dus een positief bericht), ook op de harde volte liep hij beter, rechtuit ook iets.
Na weer een scan te hebben laten maken, blijkt dat hij een gaatje in zijn knieband heeft. Dit gaat met rust en nog meer geduld weer dicht. Over drie weken weer een scan laten maken. Moet zeggen dat dit wel een hele opluchting is geweest. Ben nog steeds met hem aan het stappen, al mag ik er weer 20 minuten per dag op. En hij is zo braaf. Okay, af en toe ziet hij spoken, maar als dat alles is...

Hopen dat het nu alleen nog maar bergopwaarts met hem gaat. Ben weer een gelukkig mens en Maykie een gelukkige pony.



Wat een opluchting moet dat zijn! Superfijn voor jullie Rock-on, dudes!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daanbrego, Facebook, Gypsy, Joesje, Lielle, yvje86 en 39 bezoekers