[L2]Ook wedstrijd Maarssen: 2x eerste!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

[L2]Ook wedstrijd Maarssen: 2x eerste!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 19:31

Ja net als Pamie had ik ook wedstrijd in Maarssen. En er werd hooggejureerd(veel in de 170) door alle vier de jury's, heel merkwaardig. Of er werd gewoon zo goed gereden, geen idee wat ik ervan moet denken.

Ik moest dus starten in de L2 D/E en we reden met zn zessen. Lekker losrijden, dat ging nog wel goed. In de 1e proef begon hij toch weer slomer te worden en mijn middendraf was beide keren onregelmatig. Ik had er niet zo'n goed gevoel over, ik dacht dat ik misschien nog een winstpunt zou hebben.
Tweede proef ging iets beter, ik had hem tussendoor weer beetje wakker geschud. Alleen middengalop was ie niet vooruit de branden terwijl dat normaal wel goed gaat. Geen idee wat ik van deze proef moest verwachten.

Nou toen de uitslag: ik was dus 2x eerste met 171 en 172!
Echt nooit verwacht, misschien zag het er beter uit dan het voelde. Ik had de andere ook niet zien rijden dus ik wist ook niet hoe de concurrenctie was. Trouwens, mooie medaille Vork

Maargoed nu ben ik dus M1 startgerechtigd, maar ik heb nog nooit serieus keertwendingen geoefend en de schouderbinnenwaarts in ook nog niet goed bevestigd. Ik wist ook niet dat ik zo snel alweer klaar zou zijn met de L2.
Ik heb 18 september nog een wedstrijd L2, maar ik weet niet of ik die nu over moet laten zetten in M1, het duurt nog een maand dus het zou kunnen. Wat zouden jullie doen?

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:35

Proficiat met je wp's en je 2 eerste prijzen. Dat zijn punten waar je trots op kunt zijn hoor!

En ik denk als je deze punten kunt halen in de klasse L2, dat je het M1 dan wel aankunt. Trouwens er zitten geen keertwendingen, maar wendingen om de achterhand in het M1 en dat nog niet eens in elke proef.
Als je goed traint op het schouderbinnenwaarts krijg je dit ook heus wel bevestigd. Ik denk dat als je over een maand pas weer de volgende wedstrijd hebt, dat je dan best wel in de klasse M1 kunt starten.
Maar dat kun je natuurlijk ook met je instructeur/instructrice bespreken.

Veel succes verder nog!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:03

Super hoor Haha! ik wist t al wel, maar dit is echt fijn.

Ik zou persoonlijk nog n x L2 starten voor het lekkere gevoel, en me dan in het M geweld wagen Tong uitsteken
Ik vond het zelf iig wel fijn om nog even door te rijden na M startgerechtigd te zijn. Maar als je zulke aso punten rijd kun je het waarschijnlijk best haha!

Iig succes!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:29

Hee echt super goed joh!
Ik zou ook nog een keer L2 starten (heb ik toen zelf ook nog een keertje gedaan), dan kun je thuis nog ff oefenen op de schouderbinnenwaarts enzo! Heel veel succes straks in de M1!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:35

Nette punten hoor! Als je zelf nog niet echt goed hebt geoefend voor de M1, zou ik het toch eventjes bespreken met je instructrice. Het is toch een redelijke overstap, groter als van de B naar de L1 en de L1 naar de L2. Je kan ook nog over 2 weken overschrijven denk ik, als je dan wat zekerder bent, kan je het altijd nog doen!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:43

Emeraldo schreef:
Nette punten hoor! Als je zelf nog niet echt goed hebt geoefend voor de M1, zou ik het toch eventjes bespreken met je instructrice. Het is toch een redelijke overstap, groter als van de B naar de L1 en de L1 naar de L2. Je kan ook nog over 2 weken overschrijven denk ik, als je dan wat zekerder bent, kan je het altijd nog doen!


van de L2 naar de M1 is juist een kleine overstap van de M1 naar de M2 is groter

ik zou als ik jou was het gewoon proberen in de M je kan alleen maar ervaring op doen en kijken hoe ze jureren in het M..ik heb het gedaan met mijn pony van de L1 naar de L2. inenen zat ik in de L2 (ik moest dus binnen een week mijn pony achterwaarts leren) en de eerste wedstrijd had ik 155 punten dus het kan best zeker ls je zulke hoge punten haalt

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:53

Ja dat weet ik dat de overstap van de M1 naar de M2 groter is. Maar daar heeft ze toch niks aan? Ik probeerde voor haar te vergelijken met de vorige klassen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 21:25

Ik ga het inderdaad nog ff overleggen, heb op dit moment geen les maar ik vraag het wel aan degene van wie is les had.
Ik ging vandaag de schouderbinnenwaarts oefenen en dat ging redelijk goed. Ook wending om de achterhand geprobeerd, hij deed het in ieder geval wel maar moet nog wel aan ge werkt worden. Middendraf ging ook veel beter dan normaal, misschien omdat ik hem doorzittend beter in het ritme kan houden.
Ik kijk over een weekje wel of ik me dan over wil laten schrijven of niet, eerst nog even oefenen en overleggen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:44

Hee liza, kom je dan ook een keer M1 starten in Nieuwegein, dan kunnen we weer meeten Lachen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:41

Woowww Liza super man Haha!
Echt wat een punten zeg!!!

Maar zoals je zelf al aan geeft vind je zelf dat je nog niet helemaal voor de M klaar bent..
Waarom nu dan al over gaan?
Je mag toch 20 wp hebben.. ik zou de L2 dan lekker uit rijden als ik jou was, het gaat toch zo snel Knipoog
Maarja... zo doe ik dat dan he Tong uitsteken Knipoog

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:14

Morgen heb ik les, dan vraag ik het aan de inscructeur wat hij er van vind. Ik zou zelf graag willen want ik wil zo hoog mogelijk met Pride komen voor mijn 18e. Ik wil namelijk op de paarden overstappen, misschien doe ik dat nog wel eerder.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:21

voor je 18e Z zou ik zeggen Tong uitsteken En dat red je nog zat. Ook al blijf je nog 2 wedstrijden L2 Knipoog
Van de winter M1, van de zomer M2, volgende winter Z1 en die zomer Z2 Tong uitsteken
En dan heb je rustig de tijd toch Tong uitsteken

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 22:54

Whaha mooie planning Ctal, wie zegt dat ik de Z2 haal jesus dat godse hoog!
Maar ik heb het gevraagd aan mijn instructeur en die zei dat ik het gewoon kon proberen, waarom niet? Gewoon even kijken hoe het proefje gaat in de bak thuis en dan maar veel oefenen. Ik zal morgen ook weer bellen voor les, kan goed van pas komen Vork