mag de koffer op slot in het vliegtuig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

mag de koffer op slot in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 13:56

Zie titel Haha! .

Ik heb speciale slotjes gekocht voor mijn koffers, maar iemand anders vertelde mij dat ze zijn koffer gewoon hebben opengebroken om deze te controleren. En dat je ze zelfs niet op slot mag doen.
Ik heb geen schrik dat ze er iets uit jatten, maar wel dat (evt. personeel op het vliegveld) er iets instopt. Je hoort het nl. wel vaker.

En als je ze niet op slot mag doen, waarom kun je dan voor 7 euro je koffer laten sealen op het vliegveld? Dat zullen ze er dan toch ook af moeten trekken als ze gaan controleren?

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:58

ze mogen gewoon op slot hoor, idd wat jij zelf al zegt over dat sealen maar heel veel hebben een cijverslot en dat mag ook gewoon dus mag een los slotje ook Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:57

Wij hebben altijd een slotje op de koffer......altijd al gedaan en nog nooit geen problemen gehad......gewoon lekker doen.....is wel zo veilig!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:02

wij doen ook altijd de koffer op slot (cijferslot) en dan ook nog zo'n band er omheen, ook met cijferslot. Nooit problemen mee gehad

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:10

In Barcelona hebben ze op het vliegveld een speciaal iets. Dan kun je je koffer helemaal in laten pakken met plastic. Dan kan die niet opengebroken worden.

Moeten ze hier ook is doen Scheve mond

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:43

Soraya, dat is sealen en dat kan in Nl dus ook.

Je mag je koffer gewoon op slot doen.
Er zal bij dat verhaal van een opengebroken koffer wel meer aan de hand geweest zijn, want normaal doen ze dat niet zomaar.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:57

Inderdaad, ze mogen gewoon op slot. Als koffers worden opengebroken zal daar wel een reden voor zijn, en mocht het jou onverhoopt toch gebeuren kan je daar natuurlijk altijd wel tegenin gaan. Het is jouw eigendom, en als zij daar -volgens hen- in mogen wroeten à la (het gaat in de eerste instantie natuurlijk om de veiligheid) maar als ze niks vinden (en daar ga ik van uit Knipoog ) en je koffer is kapot denk ik echt wel dat je daar een klacht over kunt indienen.

Dus, gewoon op slot doen die hap Haha!. De kans dat ze die van jou er uit pakken is zo klein!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 19:56

En als het nou om transatlantische vluchten gaat (Amerika)? Bij een kennis van mij hadden ze dus het slot opengebroken. Hij vond een briefje in zijn koffer dat ze hem opengebroken hadden om te controleren. Toen ik gisteren een nieuwe koffer kocht zei de verkoper ook dat hij niet op slot mocht bij transatlantische vluchten. Hij raadde mij aan om er een tie rab (euh, schrijf je dat zo?) omheen te doen. Mochten ze toch willen controleren, dan kunnen ze die gewoon kapot knippen. Die Amerikanen kunnen zo panisch doen...

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:44

het mag wel.. maar je ehbt kans als ze je niet evrtrouwen dat ze het openbreken..
zo was het toen we naar turkije gingen!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:03

In de USA mag je inderdaad je koffer niet op slot doen. Werd me trouwens wel netjes meegedeeld voordat ik mijn koffer op de band zette.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:28

Altijd op slot doen! Straks is er een idioot die een portie coke in je koffer doet. Dan heb ik liever dat de douane hem openbreekt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 14:51

Het is juist die controleurs (douane) waar ik bang voor ben. De vorige week hebben ze er nog eentje op Schiphol opgepakt die met vuile zaakjes bezig was...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:06

Je mag je koffer idd gewoon op slot doen, heel slim zelfs. Controleren doen ze met rontgenapparatuur en als ze dan iets vinden wat er niet in hoort, maken ze hem pas open Lachen

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:29

Je koffer mag gewoon op slot hoor, ook op transatlantische vluchten en vluchten binnen de VS. Je loopt dan alleen wel het risico dat ze het slot breken als er iets onduidelijks op de x-ray staat en ze het slot niet op een minder rigoreuze manier kunnen openen.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:41

Als je naar Amerika gaat, mag hij vaak NIET op slot. IIg vorig jaar toen wij gingen niet. Maar dat werd ook aangegeven, net als je geen fotorolletjes in je koffer moet hebben, omdat ze daar speciale apparaten hebben om bagage te controleren, en je fotorolletjes daardoor kunnen worden verpest... (soort laser dus denk ik).
Er werd toen overal met borden aangegeven dat je je koffer niet op slot mocht doen.
Dat was iig van Amerika naar NL, weet neit meer of het andersom hetzelfde was.
De controle naar Amerika is de strengste die ik heb meegemaakt, ik moest half uit de kleren, schoenen uit en degelijke...
Of ze onze koffers ook echt open hebben gehad weet ik niet, maar je mocht ze dusn iet op slot doen, anders moesten ze ze openbreken.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:49

Wat een goeie tip om er alleen zo'n band met slot omheen te doen! Kunnen ze die evt wel openknippen, maar de drempel is wel hoog om er iets in te stoppen!

Ik zou dat doen!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:01

Wij hebben onze koffers toen we naar Curacao gingen laten sealen. Dat kan al voordat je gaat inckecken. In Curacao kon dat niet en hadden we de pech dat mn koffer helemaal gesloopt op de afhaalband lag. Ik had de koffer geleend en hij was nieuw, alles kapotgeknipt. Rotzooitje gemaakt erin en de drank die ik mee had genomen als presentje, waren opengemaakt. Nou die kl*jo's hebben wat gehoord daar van me hoor, na een lange, vermoeide reis nog eens moeten inpakken daar en aangifte doen.
Gut lang verhaal geworden zie ik, haha.
Gewoon laten sealen dus op de heenweg en terugweg met banden dichtmaken of idd hangslotjes, als ze die openbreken is dat niet zo'n ramp.
Fijne vakantie.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 10:15

Tancreda4 schreef:
Als je naar Amerika gaat, mag hij vaak NIET op slot. IIg vorig jaar toen wij gingen niet. Maar dat werd ook aangegeven, net als je geen fotorolletjes in je koffer moet hebben, omdat ze daar speciale apparaten hebben om bagage te controleren, en je fotorolletjes daardoor kunnen worden verpest... (soort laser dus denk ik).
Er werd toen overal met borden aangegeven dat je je koffer niet op slot mocht doen.
Dat was iig van Amerika naar NL, weet neit meer of het andersom hetzelfde was.
De controle naar Amerika is de strengste die ik heb meegemaakt, ik moest half uit de kleren, schoenen uit en degelijke...
Of ze onze koffers ook echt open hebben gehad weet ik niet, maar je mocht ze dusn iet op slot doen, anders moesten ze ze openbreken.

Dit zijn ook verhalen die ik ervan gehoord heb. Die panische Amerikanen ook.... Ik wist niet dat je geen fotorolletjes in de koffer mag. Dat je geen eten mee mag wist ik wel al. Verder nog iets?

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:47

Maarja Amerika heeft me toch ook wat gekken rondlopen daar....

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:14

Scum schreef:
Dit zijn ook verhalen die ik ervan gehoord heb. Die panische Amerikanen ook.... Ik wist niet dat je geen fotorolletjes in de koffer mag. Dat je geen eten mee mag wist ik wel al. Verder nog iets?
Eten meenemen mag wel hoor, maar vlees mag alleen in blik, geen zuivel, dingen van een boerderij, etc. Verder mag je geen scheermesjes, nagelvijl, schaar, etc. in je handbagage meenemen.

Sneakers moeten inderdaad vaak uit, en ook grote jassen willen ze vaak apart scannen.

Voordat ze je het land in laten sta je trouwens vaak meer dan een uur in de rij om dan vervolgens geinterviewed te worden over je vakantieplannen. Scheve mond Maar het inchecken op de terugreis gaat bij mij juist weer sneller dan in Nederland.

Ik weet waar je heen gaat en of je ook binnen de VS wil vliegen, maar reizen binnen de VS is veel makkelijker.

Priscilla18
Berichten: 44
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:46

Mijne zat gewoon op slot hoor,
kunnen ze nooit een probleem van maken lijkt me..
teminste tenzij je er geen slot van 20 kilo aan gooit ofzo

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:50

Toen wij 2 jaar geleden naar Amerika gingen hebben we ook gewoon alle koffers op slot gedaan en een band er omheen. Niks geen problemen mee gehad, we zijn ook niet gecontroleerd, gewoon op slot doen. En als ze willen controleren moet je er vaak zelf bij zijn, dan kan je hem zo weer van het slot halen.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:24

Scum schreef:
Dit zijn ook verhalen die ik ervan gehoord heb. Die panische Amerikanen ook.... Ik wist niet dat je geen fotorolletjes in de koffer mag. Dat je geen eten mee mag wist ik wel al. Verder nog iets?


Ik vind het juist goed, en een veilig idee dat er zo 'achterlijk' goed wordt gecontroleerd op alles... Maar dat is persoonlijk Knipoog Sommige mensen vinden het maar irritant...

Eten mag niet idd, maar dat gaat vaak enel over vleeswaren, zuivel en fruit. Je moet ook oppassen met dingen weer mee terug nemen, cd's uit hongkong, of kleding daar kan je oko problemen mee krijgen... Gelukkig zijn wij nog nooit gepakt als we het mee hadden Nagelbijten / Gniffelen
Wij hebben overigens een vast cijferslot op de koffers. Die staan altidj in de verkeerde volgorde, maar toen werd er gevraagd of je hem zo wilde zetten dat ze hem openkonden maken. Verder altijd een band erom heen. Voor herkenning, voor extra dichthouden en dergelijke Lachen
Overigens hadden we vorig jaar naar amerika voo rhet eerst zo'n band die op slot kon, de andere koffers nog gewoon een gewone band.
En raad welke we kwijt waren, die met slot Nagelbijten / Gniffelen