slechte ervaringen met verzorgers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

slechte ervaringen met verzorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 20:07

ben toch erg benieuwd, ik hoor zo vaak goede verhalen over verzorgers, maar zelden echt "horror"verhalen.
Weleens wat meegemaakt? bv dat deze verzorger al je spullen ging stelen, pony verpeste of wat dan ook?

Ikzelf heb regelmatig problemen met verzorgers, maar meer omdat ze bv 3 weken lang niet komen opdagen, of alleen komen als ze erop mogen rijden (dus is de pony kreupel, dan komen ze gewoon 6 weken lang niet, en bellen dan poeslief of de pony alweer beter is) zucht, soms...

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:20

Ik heb ook niet veel goede ervaringen met verzorgsters maar nu heb ik eindelijk een meisje waar super tevreden over ben Lachen
Daarvoor heb ik meerdere verzorgsters gehad maar uiteindelijk was het allemaal ellende.
Inderdaad zo gauw het paard wat mankeerd dan kon ik niet op ze rekenen en was het verzorgen in 1 keer niet zo leuk meer.
Maar goed ik ben erg blij met het meisje wat ik nu heb en die heeft al dubbel en dwars laten zien dat ze echt om mijn paarden geeft.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:22

ikzelf verzorg enkele paarden en de mensen zijn erg tevreden maar voor mij heeft er één een meisje gehad die bv het paard erg actief aant longeren was en bezig was met de galop, maar d'r vriendin kwam ineens langs en ze liet het paard gewoon stoppen die helemaal stond te pompen en totaal niet op adem was zodat ze met d'r vriendin kon kletsen Verward of als ze had gereden en de eigenaar kwam toevallig net aan duwde ze de pony gewoon bij haar in d'r handen zodat de eigenaar hem moest afzadelen etc omdat zij ineens weg moest (normaal kwam die eigenaar niet eens die dag) en ze poetste nooit voordat ze reed, het was zadel erop, rijden en weer naar stal dus niet ff lekker aandacht geven, poesten of losgooien ofzo (terwijl de eigenaar juist daarvoor iemand zocht) en ook zomaar naar buiten gaan met die pony terwijl de eigenaar dat pas wilde als ze elkaar wat beter konden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:25

Het grootste probleem hier is de verzekering.
Wij hebben een kleine pony (1.10m) en die valt onder de WA-verzekering... zolang een volwassen gezinslid hem vastheeft.
Gaat een bijrijdster er alleen mee weg dan is zij niet verzekerd. Onze verzekering dekt niets omdat ze alleen weg is (geen eigenaar die het dier fysiek vasthoudt) en haar verzekering dekt niets omdat het haar pony niet is (aansprakelijkheid van de eigenaar). Uiteindelijk zijn wij verantwoordelijk, en aansprakelijk, als er iets gebeurt maar onze verzekering dekt in dit geval geen enkele schade en wij zijn persoonlijk aansprakelijk.
Conclusie: voor ons geen bijrijdster... Al is ze nog zo goed, lief en eerlijk.
Jammer...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:30

Haha, ik ben zelf verzorger/bijrijder en ik kom altijd! Ziek of niet ziek, kreupel of niet kreupel, heb Graceje nooit in de steek gelaten!!!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:19

Nou ik heb een prima "pennymeisje" bij mijn paarden lopen. Ze zorgt uitstekend voor mijn oude pony en is stapelgek met hem. Ze rijdt ermee en dat gaat heel erg goed. Ik heb nog 2 2 jarige en daar gaat ze me straks ook mee helpen.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:41

Voordat ik mijn haffie kocht reed ik een paard bij. Lag constant in de clinch met eigenaresse. Ben ik ook mee gestopt. Heb niet lang daarna mijn eigen pony gekocht. Kan het nu super met haar vinden. Blijkt ook dat het eigenlijk meer misverstanden en miscommunicatie was dan echt problemen. Verder heb ik ongeveer 3 maanden een bijrijdster gehad. Ik irriteerde me aan haar. Had bepaalde afspraken met haar, die ze doodleuk niet opvolgde, maakte een zooitje van mijn kastje, toen mijn pony kreupel was was alles wat ik vroeg haar te veel. Ja, nu is tie nog steeds kreupel, kan nu niet aan een nieuwe bijrijder beginnen. Maar als tie in orde is, zal ik er toch weer aan moeten geloven ivm de financien. Maar het liefst doe ik hem alleen.