Verzorgster geen succes

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Verzorgster geen succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 18:21

Was een vriendin van me tegen gekomen van vroeger waarmee ik jaren op de manege reed.

Ik kwam haar tegen en ze wou graag mee naar mn pony.
Nou vandaag afgesproken, zij nam haar vriendin mee.
Ik pres opgezadeld en alles.

Zoals de meeste weten was ze niet ingereden en kon ze vrij weinig.
Ondertussen is ze al zadelmak en heb ik er vaak op gezeten.
Twee keer met zadel op aan de longe en al gedraafd.

Dus dat meisje wou er op zonder dat ik haar aan de longe hield, ok is goed, maar ze kan helemaal verder niks zei ik.
Dat was ok.

Zij erop, pony reageerd nergens op.
Zij aandrijven, nog niet.
Uiteindelijk reageerde ze op mijn stem en ging ze stappen, maar sturen deed ze niet.

Dus dat meisje sturen.
Ging ze stil staan.
Zo ging het heel de tijd door.

Op een gegeven moment ging ze Pres schoppen en wou ze een zweep.
Want mn pony was lomp en moest aangepakt worden volgens haar.

Ze ging eraf en die vriendin ging er even op.
Misschien was zij zacht in de hand en heeft geduld.

NOT

Pres reageerde nog nergens op (logisch)
Dus ik deed haar aan de longe, ging prima, ze liep netjes en draafde netjes.

Toen wou ze los, ging 2 rondjes goed, totdat ze een volte wou rijden.

Pres deed het nie en ging de lucht in.
Ze schopte dr verrot, ik zei er wat van.

Gaf haar een klein zweepje.
Maar dat ging ook niet goed, want de eerste drie keer luisterde pres, daarna stond ze weer stil.


Ze liep uiteindleijk braaf op de hoefslag.

Later ging ze weer niet vooruit en stapte ze af.

Toen kreeg ik allemaal dingen te horen, onder het rijden al,maar ging dr niet op in.

Ja ik zal eens een goede vriendin bellen, die haar wel ff makkelijk maakt en je moet sporen gebruiken want ze reageerd niet op je been.
Je zou dit moeten doen en dat moeten doen.

En ik maar 100 keer uitleggen dat dit de derde keer was dat er iemand op zit met zadel.
Dat ik 2 keer aan de longe alleen heb gezeten en dat ze verder nog niks weet en kan.
Sturen ging een klein beetje, aansporen totaal niet.
Want die pony weet ook niet wat ze moet doen.
Ik vind dat ik dat rustig moet leren, eerst aan de longeerlijn, dan kan diegene het verbeteren als het mij niet lukt erop.

Zij verwachten gelijk dat ze kunnen rijden erop en dat ze alles al kan.

Je kan toch verwachten dat een pony nergens op reageerd als alles nog moet leren?

Die vriendin van me kan best goed rijden en met pony;s omgaan, maar zo hoeft het van mij niet.

dus ik ga dr vertellen dat ze niks mag doen totdat ik haar zelf de basis heb geleerd.
totdat ze reageerd op de hulpen en ingereden is.

Daarna moet ik maar ff kijken, misschien dat ze het nog mag proberen als Pres de basis kent.

Ik vind het wel jammer dat mensen zo reageren

Wat vinden jullie er van.

Reacties van, ik had dr allang dr af geschopt blabla heb ik niks, want ik wou alleen kijken hoe ze het op zou lossen.
Het ene meisje bleef doorgaan, het andere vroeg of ze even aan de longeerlijn kon.

Het zijn aardige meiden, erg lief voor paarden en kunnen wel goed rijden en er mee omgaan.

MAar totaal niet met een half ingereden pony.

zou ik die ene vriendin er later nog ene keer op laten om te kijken hoe ze dan doet?
Of niet?

Terug van weggeweest


March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:32

Niet... Als ze meteen met zweep en sporen en bladiebla willen gaan rijden omdat die pony nog niks kan (omdat het hem NOG NIET GELEERD IS) dan vind ik niet dat ze het verdienen om nog een keer op je pony te rijden. Dit lijkt nergens op, een beetje respect voor dat paard zou geen kwaad kunnen... Als ze dat bij mij hadden gedaan dan had ik ze meteen verteld waar het gat van de deur was... Ga gewoon lekker rustig bezig met je pony en doe gewoon lekker rustig aan en niks aantrekken van wat ze gezegd hebben... Kom op zeg, een pony die drie keer gereden is en verder nog niks weet met zweep en sporen rijden...

"Cruel crazy beautiful world"

Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:33

Lijkt mij niet...je zegt zelf al "aan reacties als ik had hun eraf geschopt heb ik niks" maar toch is dat hetgene wat ik wel ga zeggen...

Ze kennen je pony niet, ze kent nog niks en schoppen der zomaar 'even vooruit' wat je pony niet snapt...
En dan al over sporen en alles beginnen, terwijl ze gewoon de beenhulpen niet snapt

Gewoon zelf doen met een goede instructrice erbij en niet zomaar iemand erop laten die haar wel even makkelijk gaat maken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

melaniieeeH

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: eindh0ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:36

Later wel... Nu zeker niet Tong uitsteken

daag Ozaliin

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:36

Je moet je eigen pony inrijden , doe het op jouw manier , jij moet straks met je pony aan het werk , niet hun Lachen

Als ze bij jou wel braaf is (en dat is ze) gewoon lekker zelf doen , en niet anderen ermee laten rotzooien ! Dat werkt niet !

Succes meid , en straks heb je een gewelidige pony Haha!

    S p o t.

LISWA

Berichten: 381
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:39

ik zou het niet doen..
bouw het gewoon rustig op..
jij kent je pony jij weet hoe je ermee om moetgaan..
en je vriendin weet dat blijkbaar niet

•(¯`•¸·´¯)If yOu say my eyes aRe BeautIful its becAuse theY are LOoking at You•(¯`•¸·´¯)

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:43

Oke deze reactie wilde je eigenlij niet.
Maar ik ga het toch zeggen.
Ik vind het niet echt heel slim dat je iemand erop laat nu je pony nog niet helemaal is ingereden. Oke, dat je weet niet hoe ze kunnen rijden en misschien deden ze het wel voorkomen alsof ze 800 pony zadelmaken hebben gemaakt. Dan kom je tot de conclusie dat het niet zo is en dan geef je ze/ haar nog een zweepje ook...
Nou ja, jij hebt er waarschijnlijk ook wat van geleerd. Doe het op je eigen manier en vertrouw mensen niet al te makkelijk. Er lopen heel wat koekenbakkers rond op deze aardbol.

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:46

Ik snap eigenlijk zoiezo niet dat je die mensen nu al op je pony laat rijden. Dit is echt niet goed voor het dier, ze wordt hier super onzeker van. Heeft geen idee wat er gevraagd wordt en wordt van alle kanten geschopt en geslagen. Echt waar, ik was er nog niet eens aan begonnen! Maar als ik je goed begrijp zoek je wel een verzorgster voor je pony? Want, ja, dan zou je het later, als die pony de basis kent hun wel kunnen laten komen. Hoewel ik dat zeker niet zou doen. Een paard is nooit uitgeleerd en als dit hun manier is van een paard nieuwe dingen aanleren, nou, dan zou ik ze bij mijn paard weg houden en ze lekker op de manege laten blijven. Die paarden weten iig met dit soort types om te gaan...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

c_alsemgeest

Berichten: 20566
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:08

ik had ze zowiezo al niet op de pony gelaten en bij het zeggen van: het is een lomp paard en het schoppen had ik ze er allang af gesleurd!
je pony moet alles nog leren dat moet met geduld en goede begeleiding gebeuren... en al helemaal niet door geweld en zeker niet door die twee als ik het zo hoor Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:21

Ik heb als ik naar school gata en de pony's gaan stal iemand nodig die haar een paar keer doet.
Dus had die vriendin meegenomen om te kijken of ze het leuk vind en wil doen in de toekomst als ze is bereden.
Van mij mocht ze er wel even op om te kijken of ze het wat vind en ik wou dus kijken wat ze allemaal zou doen.
Ik heb het even laten gaan en hoopte dat ze stopte,maar niet dus

Terug van weggeweest

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:23

Ik had ze eraf geslagen, mag dat wel?

Als je pony nog niks kan, en hun gaan schoppen, slaan en zeiken, mogen ze van mij oprotten... Sorry... Tong uitsteken

Morgen.
...

Glorie.


Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:23

tuurlijk weet ik wel dat ik ook fout was en heb het later ook wel gezegd.
Maar ik deed alleen om te kijken wat ze zou oden.
Ik liet haar even gaan en had gehoopt dat ze eraf zou gaan enzo.

Maar hieruit weet ik dus wel dat het niet gaat!

Terug van weggeweest

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:25

Hahhaaa gelukkig doe je het niet! Het schiet vast en zeker niet op!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:29

Zhivago schreef:
Ik had ze eraf geslagen, mag dat wel?

Als je pony nog niks kan, en hun gaan schoppen, slaan en zeiken, mogen ze van mij oprotten... Sorry... Tong uitsteken


Ja idd.
Ik zoek dus iemand voor strax en heb alles verteld,dat ze niet helemaal ingereden is enzo.
Toen we aankwamen, liet ik haar haar gang gaan om te kijken of het wel klikt.
Kijk als ik er niet ben, wil ik er zeker van zijn,dat alles goed gaat en niet zo.


Kijk ik weet dat het fout was.
Maar ik heb van te voren gezegd tegen haar: doe wat jij denkt wat goed is en ga je gang en later hoor je wel wat ik er van vind.
Ze mocht erop zitten aan de longe,maar wou los, als zij dacht dat dat kon,dan zou ze vanzelf zien dat dat nog niet ging
Toen heb ik gezegd, verwacht niks, want ze doet niks.
uiteindelijk had ze dat door en ging er van af.

Terug van weggeweest

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:30

Tuurlijk zijn er regels voor een verzogster.
Maar ik wou gewoon zien en weten hoe ze er mee om gaat.
Want als ik er niet ben, kan ik het niet zien vandaar dat ik het even liet gaan

Terug van weggeweest

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:35

Naomi schreef:
Maar ik heb van te voren gezegd tegen haar: doe wat jij denkt wat goed is en ga je gang en later hoor je wel wat ik er van vind.


Ah zo, nou je weet in ieder geval wel hoe ze ermee omging... Inderdaad wel beter dan dat je haar zomaar haar gang laat gaan als je er niet bent...

Morgen.
...

Glorie.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:57

Ze doet al zo waar ik bij ben, wat het zijn als ik er niet ben?

Terug van weggeweest

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:10

Zhivago schreef:
Ik had ze eraf geslagen, mag dat wel?

Als je pony nog niks kan, en hun gaan schoppen, slaan en zeiken, mogen ze van mij oprotten... Sorry... Tong uitsteken


helemaal mee eens!
ik zou ze er niet meer oplaten, en zelf rustig aan verder gaan zoals je ook was begonnen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:43

En wat houd je pony hier aan over? Ik had ze er meteen afgehaald. Ja ik begrijp dat je wilde zien hoe ze het op zouden lossen, maar denk ook aan je pony op dat moment...
Laat er niemand anders op voordat ze alles een beetje begrijpt enzo, daarna kun je eens kijken wat een ander erop doet, en wat je pony voor een ander doet.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:57

sorry dat ik het zeg,
waarom laat je in godsnaam andere mensen op je pony rijden terwijl je weet dat ze niks kan?
ga liever lessen ofzo !
dan word je probleem serieus aangepakt en niet door een stel meisjes die denken dat ze alles weten op te lossen met zweep en sporen...

Karaat_the_newforest op Instagram

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:27

In de eerste instantie zou ik er niemand op laten, totdat het vertrouwen van je pony en jij 100% is.

Ik vind dat je er wat van zou moeten zeggen wanneer ze begonnen te 'schoppen'. Wat als je pony er ineens hevig op reageerde en aan de kletter ging. Dan is het vertrouwen van je pony kwijt, wanneer er weer jij er weer op gaat.

En wat als ze er af vielen hun nek braken? Dan was jij verantwoordelijk geweest Nagelbijten / Gniffelen

Aangezien jij dit topic bent begonnen, had je al je twijfels over hun. Jij hebt een zachte aanpak, hun niet. Dat botst nu erg, maar later ook Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:38

meiden niet zo streng zijn hoor voor naomi !!! iedereen doet wel eens iets waar ze later spijt van hebben hoor!!!
en wat betreft die vriendinnen , ik zou het niet doen ze willen misschien iets te graag rijden!! ik hoop voor je dat je iemand vind die het leuk vind om gewoon te helpen en waarbij verzorging belangrijker is dan het perse moeten rijden. succes ermee , groetjes mas

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:40

Moeten we dan zeggen dat ze het de volgende keer weer moet laten gebeuren?
Daarom heeft ze denk ik dit topic niet gestart Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:18

nee zo bedoel ik het niet , maar denk dat ze zelf wel weet dat dit niet helemaal de manier was!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:21

Nee, ok. Maar ze vroeg om reacties en die heeft ze gekregen Knipoog
Of ze er wat mee doet, moet ze natuurlijk zelf weten.

Van fouten kan je leren, maar van bokt ook

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, onpaard, Sanet en 34 bezoekers