Western riding is interesting!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Western riding is interesting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 07:14

I am born and raised in Belgium so I grew up with the European style of horse back riding. When I moved to the USA everything changed. I mean, look only at the saddle and the bridle. It is so much different! So, I had to start all over again with riding. Many people around here do a lot of reining. This was a big change especially if you used your legs all the time. But, I finally figured it out and to be honest, I like it! Western riding is fun!
My daughter will eventually do Western pleasure with her appaloosa.

Diamond Checkers

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 08:49

hi,

it's always nice to have foreign people on the site.
How did you find "Bokt"?
Why did you move to the States?
I want to rein with my quarter to, i've just started practising with her on the longe-line but she doesn't listen very well, but that will come, i hope, i've just did it 3 times so she still has to learn at lot.
Have you got your own horse?

greetzzz
jessica
Pling

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Hi !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 10:29

Hi there Diamond Checkers!

Welcome to Bokt.nl. It's great that we have again an american woman on te list. You were born in Krimpen aan de Ijssel?
What Im asking myself is if you only can read Dutch and no writing, otherwise it is difficult for you to understand all the topics.
Your daughter has the perfect horse, there's only one, the appaloosa!
Lovers
I hope that you could tell us more about the wonderfull life in the states!
There are so much more opportunities fot the western minded rider than in our country.

Greetz, Jac and Dreamer (appie)

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 10:44

Hallo - welcom

Hope you have a nice time here on Bokt-Western.

Citaat:
I'm a 33 year old female original from Krimpen aan den IJssel. I moved to the States 6 years ago.

I'm just wondering...
Is this to help us use/practice are English or did you forget your Dutch so easely... Verward

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 10:46

Na 6 jaar lukt het misschien nog wel om in het nederlands te schrijven, foutloos hoeft natuurlijk niet, maar misschien voor de meeste lezers en voor jezelfs wel plezieriger???? Haha!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 11:30

Nou, ik weet dat ze wel nederlands kan lezen maar het schrijven zal wel wat wegezakt zijn, denk ik.
Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op je. Jij hoeft je rijstijl niet te verdedigen tenminste. Gisteren hoorde ik van een vriendin weer iemand die over onze grote sporen zat te z.... Ze had het natuurlijk niet over de sporen en zwepen van de engelse ruiters. Veel van ons rijden zonder sporen en die er wel mee rijden (ik dus) gebruiken ze "indien nodig".
Bij mijn paard zijn ze dus nodig, niet eens het gebruik. De donder weet als ik ze niet om heb en gaat dan lopen klieren. Geeft iemand mij dan de sporen aan (ik had ze nog niet eens om Knipoog en hup, daar ging madam weer. Heel leuk lijkt mij ook de wedstrijdjes voor kinderen die daar gehouden worden. Misschien kun je daar iets meer over vertellen.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 11:33

ik kan hier niet lezen <want ik kan geen engels!!!!!!! Huilen Huilen
Wie kan het vertalen?

. . .
. . .
. . .

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 16:23

Gerda bedankt voor de vertaling. Bridle is hoofdstel.

Overigens zijn er op internet diverse vertaalprogramma's waar je met knippen en plakken de engelse tekst zo kunt overnemen en laten vertalen naar nederlands. En het is leerzamer dan telkens vragen aan anderen om te vertalen voor je.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 19:58

Sugarmiss schreef:
Gerda bedankt voor de vertaling. Bridle is hoofdstel.

Overigens zijn er op internet diverse vertaalprogramma's waar je met knippen en plakken de engelse tekst zo kunt overnemen en laten vertalen naar nederlands. En het is leerzamer dan telkens vragen aan anderen om te vertalen voor je.


Naar het Nederlands? Dan zou ik graag willen weten waar! Mijn engels is redelijk goed, maar mijn frans e.d niet zo, dus zo'n vertaalsite is altijd handig. Tot dusver heb ik alles van engels naar frans en vice versa moeten vertalen.

Oh, I almost forgot to welcome our new member. It's nice to have foreign people come to this forum. We had ones earlier, but they all seemed to have disappeared Verward

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

je wilde nieuwe mensen verwelkomen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 22:39

oke hier is er nog een, ik ben vandaag voor het eerst op deze site en ik moet zeggen, ik vind 'm wel lollig!
he nog even aan diegene van de vertaal programma's WAAR VIND IK DIE?
ik ben nog niet zo lang op internet. en weet dus ook nog niet alles te vinden. hoe werkt dat eigenlijk met die emoticons???? ikke niet weten, ikke domme hollander.
goed westernrijden, het is gewoon te gek! ik rijd verschillende rassen en ik persoonlijk zou niet kunnen zeggen welk ras het beste is. mijn KWPN-er loopt reining en goed ook. mijn appaloosa wordt een all-rounder hoop ik, en mijn lease paard ( paint) is het perfecte pleasure paard. dus zou ik willen zeggen het maakt niet uit waar je op rijd, of het nu een shet of een quarter, laat je niet gek maken van je moet zo'n paard hebben anders kan hij/zij dit of dat niet, heb gewoon plezier in het western rijden.
goed ik kap, de groetjes aan iedereen,ook uit het buitenland. wat vinden jullie overigens van mijn motto???

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: je wilde nieuwe mensen verwelkomen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:48

rina schreef:
oke hier is er nog een, ik ben vandaag voor het eerst op deze site en ik moet zeggen, ik vind 'm wel lollig!
he nog even aan diegene van de vertaal programma's WAAR VIND IK DIE?
ik ben nog niet zo lang op internet. en weet dus ook nog niet alles te vinden. hoe werkt dat eigenlijk met die emoticons???? ikke niet weten, ikke domme hollander.
goed westernrijden, het is gewoon te gek! ik rijd verschillende rassen en ik persoonlijk zou niet kunnen zeggen welk ras het beste is. mijn KWPN-er loopt reining en goed ook. mijn appaloosa wordt een all-rounder hoop ik, en mijn lease paard ( paint) is het perfecte pleasure paard. dus zou ik willen zeggen het maakt niet uit waar je op rijd, of het nu een shet of een quarter, laat je niet gek maken van je moet zo'n paard hebben anders kan hij/zij dit of dat niet, heb gewoon plezier in het western rijden.
goed ik kap, de groetjes aan iedereen,ook uit het buitenland. wat vinden jullie overigens van mijn motto???


Eén van de vertaalsites die ik gebruik is te vinden op http://www.systransoft.com. Emoticons werken heel simpel. Bij het tikken van een berichtje, klik je gewoon op één van de gezichtjes aan de linkerkant. Stel je klikt op Haha! , dan staat er : D (aan elkaar) in het venster...wat dus resulteert in een grijnzende smiley Lachen Zo simpel gaat het.

Heb je ook foto's van je paardjes, ben zeer benieuwd naar je reinende KWPN-er, en je andere paardjes ook. Voor mijn paardje, kun je even in mijn profiel kijken, door onderaan mijn berichtje op profiel te klikken.

Je motto vind ik erg gaaf...en daar ben ik het volkomen mee eens! Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:15

welcome Daimond Checkers to Bokt.
Nice to have another international member. my first language is American-english and can definetely relate to ur situation. I grew up in bangladesh (left for there when i was 6 weeks) Ive been living here now for 13 yrs. but English is still my first languge- up to last year i was always at international schools. now at college i still have difficulties speaking dutch! hehe. thank god for modern technology which allows us to communicate with friends in foreign lands:)

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:40

We dwalen wat van het onderwerp af met al die nieuwe Bokkers die we welkom gaan heetten Knipoog en Westernriding is tenslotte interessant genoeg om over verder te bomen... Haha! (liefst op zijn Hollands).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers