egyptische zalf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

egyptische zalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 18:58

Hoi,

Ik heb voor Pol, die aan een voet rotstraal heeft vanmiddag egyptische zalf gekocht.
Maar hoe werkt dit nu eigenlijk. De hoefsmid heeft het rot zo goed als weggesneden en watjes enzo kunnen er niet tussen.

Moet ik het nu gewoon net als teer lekker kwasten??

En moet ik het oook erop blijven doen als ze geen rotstraal meer heeft?? Of dan stoppen.
En hoe vaak moet het erop.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!



Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 00:29

Ik zou het als ik jou was eerst goed uitkrabben, zodat er geen vuiligheid van bv. de stal meer inzit en dan met een hele dunne kwast of misschien zoiets als een wattenstaafje goed in de straalgroeven smeren. Volgens mij is twee keer per week genoeg. Succes ermee!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 00:51

je moet het er gewoon opsmeren met een kwast.
lekker dik
maar inderdaad wel zo goed mogelijk schoon maken.
je moet het er in ieder geval elke dag op smeren.
na verloop van tijd zie je dat het weer beter word.
bij die van mij is het nu zo goed als over

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 12:48

flair heeft ook rotstraal, ik vind egyptische zalf niet zo goed werken. Ik gebruik het nu 2 weken om de dag en het is nog maar een klein beetje verbeterd.

Ik smeer het met een klein make-up kwastje zo kun je goed in de groeves komen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

hoefsmid even vaker laten komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:01

Ik zou de komende tijd om de 3 weken ongeveer de hoefsmid even laten komen om alleen de stralen te bekappen.

Remy had ook heel slechte hoeven en die zijn we steeds om de 3 weken aan het bekappen. We snijden de stralen zo kort mogelijk af, zodat alle losse stukjes weg zijn.
Doe het niet zelf please; mijn vriend kan zelf bekappen (ivm opleiding) maar je moet het niet zelf gaan proberen.

Als je dit doet; heb je minder kans op rotstraal en is het waarschijnlijk ook beter te genezen.
Je moet aan je smid vragen of hij je pony's hoeven KAAL kapt. (=zo kort mogelijk zodat het net niet gaat bloeden)

heel veel sterkte ermee!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:59

Ik krab eerst de hoeven uit, dan spoel en borstel ik ze schoon met water waar soda in opgelost is. Ik heb dit een tijdje gedaan zonder Egyp-zalf en de rotstraal verdwijnt, de straal droogt echter erg hard op Verward . Nu ben ik dus weer -na het schoonspoelen met soda- bezig met de Egyp zalf en het lijkt nu beter te gaan. De Egyp zalf breng ik op met een dun kwastje, zodat je goed in de straalgroeves en rottende holtes kunt komen.

Erwin

Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:32

Mijn pony heeft het ook Huilen , ik heb het al eens met egyp zalf geprobeerd en dat hielp niet echt, mijn hoefsmid raadde mij aan om twee keer per week de straal en waar de rot zit goed te teren en goed schoon houden natuurlijk..

Ik ga dit ook proberen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Re: egyptische zalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:13

Polly schreef:
Hoi,

Ik heb voor Pol, die aan een voet rotstraal heeft vanmiddag egyptische zalf gekocht.
Maar hoe werkt dit nu eigenlijk. De hoefsmid heeft het rot zo goed als weggesneden en watjes enzo kunnen er niet tussen.

Moet ik het nu gewoon net als teer lekker kwasten??

En moet ik het oook erop blijven doen als ze geen rotstraal meer heeft?? Of dan stoppen.
En hoe vaak moet het erop.

Renee


Op de natte plekken smeren Ik heb het ook gebruikt het werkt uitstekend.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:29

Erwin schreef:
Mijn pony heeft het ook Huilen , ik heb het al eens met egyp zalf geprobeerd en dat hielp niet echt, mijn hoefsmid raadde mij aan om twee keer per week de straal en waar de rot zit goed te teren en goed schoon houden natuurlijk..

Ik ga dit ook proberen.


NOOIT TEREN MET ROTSTRAAL!!!!!!!!!!!! dat dekt af en zo kan het vocht niet meer weg, terwijl je dat juist wel doet. goed ontsmetten met betadine scrub ofzo. ze zeggen wel dat het droog moet blijven, maar ik zorg altijd eerst dat het goed ontsmet is, dan WEL AFDROGEN! en dan goed droog houden. dan een middeltje erop smeren (heb zelf nog geen echt goede ontdekt Knipoog en dat middeltje er elke dag opsmeren. het is een bacterie bij de hoef, dus de stal schoonhouden en ook de hoevenkrabber. ik zou voor en na het rijden uitkrabben.

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 09:28

Ik heb nu een duits middeltje (busje met rood spuitbuisje), werkt echt goed. Het middeltje zorgt ervoor dat de omgeving van de rotstraal opdroogt (werkt zeer snel) en met het rode spuitbuisje (om t zo maar te zeggen) kan je heel handig in de diepe groeven komen van de stralen. Ik heb t nu al bij twee paardenzaken gezien. En Jason staat er nu al twee weken op en ik moet zeggen t werkt echt!

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, eempje41 en 119 bezoekers