hoe dromen kan zorgen voor een nachtmerrie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoniem81
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-08-04

hoe dromen kan zorgen voor een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:04

pff Ik ben oficieel bokker, maar zet dit bericht anoniem op bokt. Noem het laf...maar ik moest het toch even kwijt.

Ik heb al n tijdje een lieve vriend Lovers we hebben een huis gekocht, en alles loopt lekker. De laatste tijd zijn we wat aan het fantaseren over de toekomst (en evt. ooit kinderen). Ik heb altijd wel kinderen gewild, maar ik vind niet dat dat ten koste moet gaan van mn paardje. Ik had mn paardje immers al voordat ik mijn vriend leerde kennen, en hij wist toen hij iets met mij begon, dat ik een paardje heb. Nou zei hij dus, dat als wij kinderen krijgen, hij niet gaat betalen voor t paard (ik zou dan voor de kinderen zorgen, dus thuisblijven) Heel begrijpelijk, want andersom zou ik ook niet voor zijn hobby op willen draaien (qua geld).
Mijn antwoord daarop was dus, dat ik dan wel een paar uur in de week zou gaan werken. Daar hield de discussie eigenlijk verder wel mee op.
We hebben het er een paar dagen niet over gehad, totdat ik met een vriendin wat aan het kletsen was, en hoe dat dan bijv. met een bevalling zou gaan. Mijn vriend zou daar niet bij willen zijn, omdat hij " door al het bloed" flauw zou vallen. Ik vind dat hij er wel bij moet zijn en zich niet zo aan moet stellen; " wat als IK er niet bij wil zijn?" Verder ook met hem niet meer over gehad.
Een paar nachten later werd ik doodsbang wakker: Ik had gedroomd dat ik per ongeluk zwanger was en ik ander werk moest zoeken (dit werk kan ik niet doen wanneer ik zwanger ben; te riskant)
Pfff waar toekomstdromen allemaal niet allemaal toe kunnen leiden...Nu ben ik al een paar dagen aan die droom aan het denken, en wat dat te betekenen heeft. Ben dr super sjaggie door, en mijn vriend snapt er uiteraard niks van....
Hebben jullie ook zoiets meegemaakt? Laat het me weten! Verward

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:13

Nee, niet meegemaakt. Niet zo heftig iig Knipoog
Maar je droom duidt volgens mij wel heel duidelijk ergens op...
Je maakt je er écht zorgen over en dat komt 's nachts terug. Zwanger raken neemt in jouw beleving nogal wat risico's met zich mee: je kunt je huidige werk niet meer blijven doen, je paard kan in het gedrang komen en (zoals ik het lees) ben je ook niet zeker of je vriend ermee kan omgaan. Niet gek dat dat 's nachts terugkomt.
Het is moeilijk oordelen vanaf hier en naar aanleiding van alleen jouw stukje tekst, maar ik denk dat je er inderdaad nog maar eens heel goed over na moet denken en niets overhaast beslissen. Een kind beinvloedt je hele leven, maar ik kan me niet voorstellen dat daar je paard en eventueel je relatie daaraan onderdoor moet gaan.

anoniem81
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:25

Oja over nadenken doen we zeker!
Ik ben nog jong en wil dr de komende 5 jaar nog niet aan beginnen, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je het er over eens bent in een relatie, het erover eens worden is n stuk moeilijker, en het is dan nog de vraag of je het er beide ook echt mee eens bent!(sjongejonge wat een gefilofiseer) Ik vind ook niet dat ik mijn paard ervoor op moet geven. Omdat ik nou toevallig de vrouw ben in deze, betekent niet dat ik mijn leven op moet geven en hij gewoon lekker door kan gaan, en alleen de leuke dingen van het vader-zijn mee hoeft te maken! Een paard kost geld en tijd, ok, maar ik denk dat het gezond is om dingen buiten huis te houden. Ik zie hier in de buurt veel jonge gezinnen die niks anders hebben dan het werk en hun gezin, ik geloof dat ik dat niet zie zitten!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:23

Ik denk dat je niet te zwaar aan die droom moet tillen...
Dromen hoeven niet altijd wat te betekenen... dromen zijn een verwerking van dingetjes die in je onderbewustzijn/bewustzijn blijven hangen...

Die droom duidt er gewoon op dat je nogal bezig bent met dat onderwerp... Kinderen krijgen en de gevolgen ervan.