Paard lang op de trailer, blijven overnachten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Paard lang op de trailer, blijven overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:18

Ik moet 18 september met Jordy nar Dalen, in Drenthe. Dat is voor ons met de trailer zo'n 3 uur rijden.
Jordy is niet gewend om lang op de trailer te staan, hoewel hij op de trailer best rustig staat bij een rit van een uurtje.

Nu zouden we dus 3 uur heen, en 3 uur terug moeten, best lang naar mijn idee, 6 uur op een dag op de trailer. Nu kunnen we ook de dag van tevoren er al heen rijden, daar in de buurt blijven overnachten en de volgende dag weer terug kunnen rijden. Wat zou het beste idee zijn?

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:39

Als je die mogelijkheid hebt, zou ik daar voor kiezen. Het is toch best vermoeiend voor een paard om de hele tijd in evenwicht te blijven in zo'n rijdende trailer. Je paard zal dus fitter zijn als hij de dag ervoor al is aangekomen en lekker een nacht heeft kunnen uitrusten.
Het is best wel te doen hoor, op een dag heen en weer, maar dan je beter wel op tijd vertrekken 's morgens, dat je paard voordat je er wat mee moet gaan doen nog heeft kunnen rusten op de plaats van bestemming.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:41

Als die mogelijkheid er is zou ik het ook doen als ik jou was!
Op onze wedstrijden gaan we vrijdag's weg en komen we 's zondags terug, staan ze ook gewoon op de veewagen, en vroeger op de trailer.
Het is echt geen ramp dat ze voor een keertje in een stand staan.

Voor jezelf is het ook een ramp om 6 uur op een dag auto te rijden!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:01

je kan ook om het uur een kwartiertje stoppen en hem dan even zn benen laten strekken aan de longe ??

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:01

Monster schreef:
je kan ook om het uur een kwartiertje stoppen en hem dan even zn benen laten strekken aan de longe ??

Verward Met welk doel?

Als je de mogelijkheid hebt, is het vooral voor jezelf prettiger om het in twee dagen te doen. Je kunt het best op en neer in een dag, paard krijgt daar niks van, maar wat er van jou overblijft..........
Ik zou wel voor kiezen om in een keer door te rijden, stoppen onderweg geeft onrust voor de paarden, is mijn ervaring. Hoe rustiger en vooral gelijkmatiger je rijdt, hoe comfortabeler het is voor je paard. Ik bedoel dus niet dat je als een slak over de snelweg moet gaan kruipen, maar vooral met veel beleid remmen, optrekken en door de bocht.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:07

Monster schreef:
je kan ook om het uur een kwartiertje stoppen en hem dan even zn benen laten strekken aan de longe ??


waar wil je dat doen, op een parkeerplaats langs de snelweg?
Moet er niet aan denken wat er gebeurt als ie flipt en er tussenuit naait Scheve mond

Het ligt eraan wat je er moet gaan doen, als je paard moet presteren (wedstrijd) zou ik proberen een dag van tevoren te gaan, dan is ie een beetje uitgerust.

Ik zou er, zoals Ikke al zei, in 1 keer heen rijden en niet stoppen onderweg, zo ver is het niet

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:59

Onderweg stoppen was ik ook echt niet van plan... Ik ga inderdaad echt mijn paard niet uitlaten op een parkeerplaats langs de snel weg hoor
Dat houdt ie wel uit in een ruk erheen, ben ik ook niet bezorgd om. Waar het me meer om gaat is of hij niet helemaal gaar is na zo'n reis. Hij moet voor het Nederlands kampioenschap (keuring), en het is dan toch niet zo leuk als hij met stijve pootjes uit de trailer komt.
Mijn vader rijdt, en die rijdt heel netjes met de trailer, dat is het probleem niet dus.
Voor mij zelf is het geen probleem om zo veel onderweg te zijn op een dag, dat ben ik wel gewend.... Probleem is wel, dat als we de dag van tevoren weggaan, we pas 's avonds om een uur of 19.00 / 19.30 kunnen vertrekken, en we dus pas 's avonds laat daar zullen zijn.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:04

Je kan op die manege misschien wel een stal huren. Waren in Houten ook mensen die hun tinkers al een dag van tevoren hadden gebracht Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:55

Ik zou inderdaad ook een dag vantevoren gaan... Met wedstrijden zijn wij er ook vaak een dag eerder. Dan komen we 's avondslaat aan en kunnen we op het terrein een klein prikweitje opbouwen naast de bus waar we in slapen. Maarja, een stal huren is natuurlijk ook een goed alternatief!
Heel veel plezier alvast op de keuring! Lachen