Wat te doen bij zomerexceem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Wat te doen bij zomerexceem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 10:26

Hoihoi..

Ik verzorg een pony met zomerexceem.. nou kan ik m kopen maar ik twijfel dus heel erg doordat die het heeft.. Zijn er middeltjes voor waardoor die geen last meer heeft en geen kale plekken krijgt? Verward En zijn er hier meer mensen met paarden die het hebben en wat doen jullie er aan? Hoop vlug wat te horen want heb een beetje een dilemma nu Haha!


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:56

kijk even op medisch
daar staat bovenaan de pagina een sticky over zomereczeem
enm er is op medisch een topic over zomereczeem middelen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:58

Je hebt er middeltjes voor maar dan moet je zelf uitproberen wat het beste helpt.
Een boett deken helpt het allerbeste, omdat zo de mugjes die de zomerexceem veroorzaken niet kunnen steken en dus geen jeuk veroorzaken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:03

mijn paardje heeft hele erge zomereczeem, ik was zo hopeloos dat ik hem wou weggeven aan iemand aan de zee. Tot wonder boven wonder een andere veearts met de oplossing kwam. Hij heeft bloed getrokken en opgestuurd naar een labo in Brussel. Daar hebben ze speciaal voor hem een vaccin gemaakt, deze moet je je maandelijks onderhuids inspuiten, en het werkt!!! Ik moet er wel bij zeggen dat dit wel ongelofelijk duur is, maar wel de meeste slaagkans.
groetjes sarah

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:57

Mijn paard heeft ook zomereczeem. Ik heb haar al 11 jaar en ben elk jaar weer aan het vogelen met allerlei middeltjes. Dit jaar was het ergste van al die jaren.
Ik zou geen pony/paard meer kopen die zomereczeem heeft. Toen ik die van mij kocht begon ik net met de paarden en wist ik niet goed wat het inhield. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik haar gekocht heb en zou haar ook nooit wegdoen.

Mirjam

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:00

Bij de zoekfunctie kan je ook veel vinden over zomereczeem. Ik heb vaak avs14 van de paardendrogist gebruikt. Maar ieder paard reageert daar weer anders op, voor de een helpt dit en bij de andere weer iets anders. Er zijn heel veel middeltjes te koop.

Succes mirjam


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 45 bezoekers