Minder werken, doen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Minder werken, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 11:34

Onze P-medewerkster heeft mij aangeraden om minder te gaan werken. Nu werk ik 4x8 uur (krijg 28.8 uitbetaald en dan de rest ADV). Nu is haar voorstel om 3x9 te gaan werken, dan krijg ik dus gewoon 27 uur uitbetaald en geen ADV meer.
Op zich maakt die ADV mij niets uit, aangezien je dan minder werkt en dan ook minder vrije dagen op hoeft te nemen. Ik werk officieel nu 8 uur per dag, maar ik maak ook wel dagen van 9 uur ertussen, om zo meer klokverlof op te bouwen, dat ben ik al een beetje gewend.

Qua salaris scheelt het me 20 euro in de maand, dus dat is ook alweer een positief gegeven.

Nu zit ik de voors en tegens tegen elkaar af te wegen en wil graag weten wat jullie ervan denken. Welke dagen zijn fijn om te werken? Zelf dacht ik aan 3 dagen achtereen, liefst dinsdag/woensdag/donderdag, maar is dat wel fijn?

Toos paardloos


teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:51

3x9 klinkt wel heel erg fijn!
En als je het nu toch ook al gewend bent, zou ik het denk ik doen.
Je vindt je werk leuk en 9 uur op een dag vind je te doen?
Wat voor werk doe je eigenlijk?
Dinsdag/woensdag/donderdag klinkt ook niet gek!

Wat zijn de tegens die je tot nu teo hebt bedacht???

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:57

Ja tuurlijk doen !
En dan idd de dinsdag woensdag en donderdag lekker lang weekend Tong uitsteken


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 12:01

Echt super naar mijn zin heb ik het niet, maar het valt me (na mijn ziekzijn) toch eigenlijk niets tegen. Ik heb bedacht dat ik maar beter 3x9 aanwezig kan zijn, dan 4x8, aangezien het me toch een hoop reizen scheelt. Plus dat ik dan meer tijd heb om thuis voor de zaak te werken.
Nog iets positiefs: het scheelt me dan ook een hoop diesel, want mijn auto rijdt 1 op 6, da's toch 60 km per dag = 10 liter is 9 euro per week.

Tegens: het zijn wel lange dagen… meer kan ik niet verzinnen tot dusverre.

Toos paardloos

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:09

Je tegen is ook snel opgelost, heel lang koffie drinken en veel naar de toilet daar door en je extra uur is al om Knipoog

Ik zou het doen!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:16

Ik werk ook dinsdag, woensdag en donderdag en dat bevalt me echt heel erg. Op maandag als iedereen met een sjacherijnig hoofd z'n eerste werkdag begint, hoef je je niet in het verkeer te begeven. En de weekend drukte van vrijdag middag ontloop je ook lekker, doordat op donderdag al jou weekend begint. En idd liever 3 daagjes van 9 uur, dan 4 van 8. Je bent toch al op je werk en van dat ene uurtje merk je niet zoveel, vooral omdat je er toch al een beetje aan gewend bent.

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:23

Ik zou het ook doen., het klinkt gewoon goed die 3 keer 9

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:01

Klinkt goed, maar ik zou juist denken: kunt het maar klaar hebben Lachen Dus de maandag dinsdag en woensdag, dan heb je ook een lang weekend. Aan de andere kant werkte ik dit jaar donderdag en vrijdag, en dan had ik op do het maandaggevoel van: we gaan er lekker tegenaan, en op vrijdag was ik blij dat het weekend was.
Maar ik zou iig die 3 dagen gaan werken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 15:31

Het mooie is nu dat mijn baas met vakantie is en ik zit nog in een re-intergratietraject. De P-zakendame heeft me iig verteld dat ik niet hoef te wachten totdat mijn traject is voltooid, maar dat ik evt. ook per half september om zou kunnen switchen.

Mijn baas ziet me al aankomen... ben ik net terug op de werkvloer, ga ik meteen minder werken.
Voor mijzelf scheelt het een hoop gedoe, zeker wat de paarden betreft, dus ik ga vanavond maar eerst eens met mijn vriendje praten, kijken of hij mijn verhaal nu wel snapt.

Toos paardloos

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:36

Ik werk zelf op maandag, woensdag en vrijdag.
Op die manier ben ik altijd de volgende dag vrij, en is wat langer doorwerken ook beter vol te houden. Wat ik er vooral lekker aan vind, is dat als er wat met de dieren is ik nooit 3 dagen achter elkaar weg ben en (bijna) nooit wat hoef te regelen op mijn werk wat betreft dierenarts en zo. Maar een erg lang weekend lijkt mij ook niet verkeerd hoor!
Wel fijn dat je de mogelijkheid krijgt. Lachen

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:38

Een ander nadeel: De vrije dagen die je nu opbouwd, kan je opnemen wanneer het je uitkomt. Als je 3x9 gaat werken, heb je vaste vrije dagen.

Maar dat is vast op te lossen met wat schuifwerk. Als zij er niet op tegen zijn dat je af en toe eens een vrijdag komt werken ipv een dinsdag bijvoorbeeld, dan is het helemaal ideaal, zo snel mogelijk doen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 15:40

Miepmiep, mijn vaste vrije dag is nu maandag, maar als het mijn baas beter uitkomt, verschuif ik die ook wel eens. We zijn nogal flexibel op mijn werk. Of bedoel je het anders?

Toos paardloos

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:30

Imker.......Altijd Doen! Ben jaloers.. ben zelf alleen de vrijdagmiddag vrij, maar zou het liefst ook drie dagen werken van 9 uur! Super aanbod!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:16

Als het je financieel weinig scheelt zou ik het doen. Lekker toch.. beetje minder werken?

In het land der blinden is eenoog koning!

duikpaardje

Berichten: 1473
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:27

ik werk zelf 2,5 dag en werk op dinsdagmorgen, woensdag en vrijdag.
persoonlijk vind ik dit ideaal.
ik begin met een ochtend werken, dan weer lekker een middagje vrij die ik meestal gebruik voor winkelen, familiebezoek enzovoort.
dan een heel dagje werken.
daarna dagje om mijn huishouden te doen
1 dagje werken en dan een lekker lang weekende.

persoonlijk denk ik dat ik die 3 avonden van die 3 dagen werken niet veel meer doe en als je dan 4 dagen vrij bent zoiets hebt van : dat kan morgen wel, of overmorgen.....

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:58

Joh, als je ergens werkt en je mag er 9 uur per dag werken? Doen, joh! Op mijn werk mag het dus niet, mag je max. 8 uur per dag werken maar je zit toch vaak wel 9 uur minimaal dus lekker goedkoop voor je baas. Als jou die mogelijkheid geboden wordt, zou ik het mooi doen hoor.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Aprilfool

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:01

Kanzi schreef:
Ik werk zelf op maandag, woensdag en vrijdag.
Op die manier ben ik altijd de volgende dag vrij, en is wat langer doorwerken ook beter vol te houden. Wat ik er vooral lekker aan vind, is dat als er wat met de dieren is ik nooit 3 dagen achter elkaar weg ben en (bijna) nooit wat hoef te regelen op mijn werk wat betreft dierenarts en zo. Maar een erg lang weekend lijkt mij ook niet verkeerd hoor!
Wel fijn dat je de mogelijkheid krijgt. Lachen


Ik werk ook op maandag, woensdag en vrijdag. Mijn baan is nogal druk en ook voor mij is het zo goed vol te houden. De ochtenden van mijn vrije dagen zijn voor de boodschappen, huishouden e.d. De middagen zijn voor mij. Dan ga ik vaak met mijn dochter naar onze verzorgpony's.

Mum Flutterby Vork

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:23

Ik werk op maandag, dinsdagmiddag en woensdag. 2,5 dag dus. Heerlijk en ik kan ook alleen maar zeggen DOEN!! Ik heb een heerlijk lang weekend (maar wel een eigen bedrijf dus mijn dagen zijn snel om).

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 11:18

Het is de bedoeling dat ik dan straks (nog wat) meer ga doen in ons eigen bedrijf.
Het bedrijf van ons is aan huis en dan kan ik dat mooi combineren met de paarden en het huishouden.
Morgen is mijn baas er weer, ik zal hem dan eens gaan verblijden Haha! !

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Justme_Lisaa, Muronia, SennaS en 152 bezoekers