ander bit of bitringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

ander bit of bitringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 10:50

Ik rij mijn ene paard met een D-trens maar ze heeft de laatste tijd na het rijden steeds schuurplekken aan beide kanten van de mond. We dachten eerst dat het kwam door de neusriem maar het is toch echt het bit. Maar het bit is ook niet te klein. Nu wil ik eigenlijk niet over naar een ander bit omdat ik eindelijk een bit heb waar ze lekker op loopt. Zijn bitringen misschien een oplossing, of los ik het daar niet mee op?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:02

Je kan het toch even proberen, die bitringen zijn toch maar een paar euro.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:31

Bitringen over een D-trens zal niet meevallen, bovendien lost het niks op, het verdoezeld alleen maar. Is je hand, bijvoorbeeld, wel stil genoeg?
Zoek naar de oorzaak en neem die weg, i.p.v. naar allerlei lapmiddelen te grijpen.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:32

Kan misschien ook dat de bovenkant van de D een beetje teveel langs z'n mond gaat... schuurplekken... Misschien anders een trens proberen met ronde ringen?

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:42

Wij hebben ook bitringen over een D-trens hoor. Niets mis mee.
Ik zou idd een trens met ronde ringen proberen.
Bitringen zijn heel vriendelijk, dus je kan het altijd proberen. Ze zijn niet zo duur ook.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:32

Ik heb het ook met een gewoon trensje. Niet de mondhoek is kapot maar twee centimeter er boven heeft ze een rode plek. Met een bustrens is het niet prettig rijden en ik zit dus ook aan bitringen te denken. Maar misschien is mijn bit ook wel te groot. Op zich is ze fijn te rijden en krijg ik ook vaak te horen dat ik mijn hand zo stil hou. Ik denk dat het ook een beetje komt door haar fijne huid want bij het kopstuk wordt ze ook kaal.
Het ene paard is er ook gevoeliger voor dan het andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:22

Insmeren met vaseline rond de mond wil als het niet aan een harde hand ligt ook nog wel eens helpen .

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 14:39

GeJe schreef:
Kan misschien ook dat de bovenkant van de D een beetje teveel langs z'n mond gaat... schuurplekken... Misschien anders een trens proberen met ronde ringen?


Ja, het is de bovenkant van de D dat schuurt, het zijn ook schuurplekken.
Je bedoelt een watertrens? Kan ik misschien ook wel proberen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:42

Ik heb het met een watertrens. Een busstrens is dan eigenlijk het mooiste omdat daar geen hoeken aanzitten. Bij Juul irriteert de knobbel van de trens waardoor de bitringen heen lopen.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:08

ik had dat ook bij sjors, eerst heb ik bitringen omgedaan (ik had wel een ander bit, maar hi heeft een super gevoelige huid) en nu rijd ik al een aantal maanden zonder, en dat gaat prima. vraag niet hoe het kan.

oja ik smeerde ook nog vaseline