Achterover zitten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Achterover zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 10:17

Huilen Een tijdje ging het goed. Ik zat netjes rechtop, en ik merkte ook dat Jerai daar rustiger door ging lopen (nogal een racemontsertje Haha! ).
Dus ging super, maar nu begin ik weer voorover te zitten. Geen idee waar het door komt, misschien doordat ik vorige week van zo'n shetlander ben gevallen en dus echt !#@&%!# pijn in mijn rug had Boos!
En omdat Debbie dus vorige week van een paard is gevallen en haar pols zwaar gekneusd heeft.... Maar dat lijkt me eigenlijk toch weer niet Gaaaap meestal ben ik juist degene die op die $!@!$#%! paarden stapt en ik ben niet snel bang.
Het komt iig niet door Jerai want die liep gister super, lekker relax... in het begin ging ze alleen ff hard en soms schoot ze ff hard ervandoor, maar verder super gewoon!!!

Maar echt Frusty zat ik eindelijk netjes, gaat het weer slechter Boos!
Ik heb nu ook pijn in mijn rug van gister, omdat ik zo voorover zat Frusty

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:37

Ik kan van hieruit niet zien hoe je rijd natuurlijk maar kan het probleem aan te weinig oontspanning liggen? Ik zellf heb de laatste tijd best wel met een stijve rug gereden waar ik ook last van kreeg. Toen iemand me daar op wees ben ik er op gaan letten en nu rijd ik een stuk lekkerder. Dus misschien moet je er op letten dat je lekker ontspannen blijft zitten?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:17

Heej Nikki,
Bij Jerai is het heel belangrijk dat je je niet naar voren laat "trekken" door d'r. Als jij niet stil zit met zowel je handen als je benen, gaat zij steeds meer haar rug wegdrukken en haar bit beetpakken, waardoor ze je vanzelf voorover gaat trekken. Bij mij gaat het nu juist super, ik kreeg vandaag zelf complimentjes (van Marian, van......ik ben d'r naam kwijt Boos!, het meisje van Heide in ieder geval en van Senna en Dasha) dat ik zo netjes zat. Ik vind juist dat het de laatste tijd een stuk beter gaat. jerai begint weer los te worden en vandaag had ik eindelijk het juiste tempo weer, ze heeft vandaag voor het 1st sinds tijden het hele uur over haar rug gelopen en op het laatst liep ze vanzelf rond. Op het moment dat Jerai goed loopt, ga je al minder snel voorover zitten.

Begin dus eerst met in stap helemaal naar de ontspanning toe te rijden. Draaf niet aan voordat ze in stap rustig en los is. Als je aandraaft als ze in stap zo opgefokt is, dan gaat het n draf al niet meer goed. geef haar eerst een lang teugeltje en ga aan je eigen zit werken, op het moment dat jij goed zit (gebruik de spiegels in de binnenbak) ga je pas je teugels op maat nemen en haar verder los werken, ga dus eerst zelf ontspannen zitten, probeer te doen alsof Jerai een "normaal" paard is, wat helemaal niet te hard gaat, op het moment dat jij daarop gaat zitten focussen, ga je spannen en aan je teugels zitten, waardoor Jerai alleen maar de neiging krijgt om onder je uit te rennen. Doe desnoods een paar gymnastiekoefeningen om jezelf los te werken. Kijk verder niet naar beneden, dan ga je automatisch al voorover en hou je handen niet te laag.

Pas als je in stap goed zit en Jerai niet meer de hele tijd wegdribbelt ga je aandraven. Let er in draf goed op dat je je handen stilhoudt, je moet wel druk op de teugels hebben, maar als je met je handen gaat zitten frutten, raakt ze geirriteerd en dan gaat ze spannen. Probeer er dus vooral op te letten dat ze in een normaal tempo blijft lopen (voor jouw gevoel heeeeeeeel langzaam) en dat ze ontspannen blijft.

Het voorover duiken heeft niet zoveel met hje houding te maken, maar met het verkrampen van zowel jou als Jerai. Hou dus de ontspanning erin.

Ook zal ik als ik jou was net als ik z.s.m. met lessen beginnen, vanaf de comp is het toch moeilijker uit te leggen en als je een probleem met Jerai hebt, kan je het altijd vragen he dat weet je?? Het gaat op dit moment (laat ik het afkloppen) juisyt super, zo goed als ze vandaag liep, heeft ze voor het laatst een jaar geleden gelopen.

Blijf dus vooral op de ontspanning letten en blijf in de spiegels kijken.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 22:59

Het ligt niet aan Jerai hoor. Ze trekt de laatste tijd helemaal niet meer. Ik vind het ook super gaan! Met opstijgen blijft ze netjes staan, in stap probeert ze niet steeds stiekem toch te gaan draven Schijnheilig en in draf loopt ze super relax, alleen met de galop heb ik nog wat probleempjes. De overgang van draf naar stap gaat nu ook super! Ze is echt super braaf de laatste tijd! Het komt dus zeker niet door Jerai!!!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 23:13

Jerai lover schreef:

Het voorover duiken heeft niet zoveel met hje houding te maken, maar met het verkrampen van zowel jou als Jerai. Hou dus de ontspanning erin.



Ik denk dat het toch wel met mijn houding te maken heeft hoor. Ik heb altijd voorover gezeten, ook op de makkelijkste pony's, terwijl ik dan toch wel ontspannen zit. Op Charmotte zit ik ook altijd naar voren. Scheve mond
Maaruh hoe gaat dat nou met die les van Kel? Ik ga denk ik niet werken, dat red ik gewoon niet met school enzo, omdat ik waarschijnelijk blijf zitten gingen mijn ouders dus ookal zeuren over het paardrijden. Maar mijn moeder wil wel een gedeelte betalen, en ik red die andere helft dan wel met geld van de bank ofzo. Maar dat moeten we dan nog maar ff afspreken enzo...

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:14

Nee maar zelfs als jij het idee hebt dat ze rustig loopt, gaat ze toch nog te hard. Ik toets het altijd aan de andere paarden Lachen zolang ik elke keer de andere inhaal en voortdurend wendingen en voltes moet rijden omdat ik te dicht achter een ander kom, gaat ze nog te hard. Als je morgen tijd hebt, mg je wel mee, dan kan je zien welk tempo ik bedoel (en geloof me, je hebt echt het idee dat ze een schijnovergang rijdt voor jouw gevoel) bovendiem moet ik morgen Nasty rijden, dus dan kan je ook nog eens lachen, ik denk namelijk niet dat ik zijn bokken ga uitzitten Lachen.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 23:20

Ik denk dat ik morgen wel mee kan, dan bel ik morgen ochtend wel ff.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:21

Heej Nik, op je tweede reactie, het heeft ook niet alleen met Jerai te maken, maar met de combinatie, Jerai is gewoon moeilijker om netjes op te zitten dan Motje, en op Motje zat je later wel netjes. Tsja.....als je het achterover zitten echt wil oefenen, moet je op nasty rijden, maar ik denk niet dat je daar zin in hebt Knipoog als je op hem voorover zit, donder je d'r gewoon af, dus ga je jezelf vanzelf aanwennen om achterover te zitten. je kan ook tijdens het rijden anderen om advies vragen, doe ik zelf ook, ik vraag dan even of ik er wel netjes opzit, gewoon doen, iedereen is harstikke aardig en ze helpen graag. Vandaag heeft "ik ben d'r naam kwijt" Senna iook een heel uur geholpen omdat Kareltje gek was.

Om even terug te komen, probeer dus eerst alles in stap netjes te hebben en blijf ontspannen. als je het geld voor het lessen niet helemaal rond krijgt, betaal ik wel een deel mee, je hoeft ook niet iedere week te lessen, ik wil ook niet dat jij je scheel gaat betalen aan lessen, dat vind ik een beetje banketstaaf, als het echt niet lukt, wil ik wel een deel meebetalen aan jouw lessen, mijn paard heeft er immers ook baat bij, maar ik zou zeggen, ga morgen mee, dan laat ik zien wat ik nu bedoel.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 23:28

Als ik dan niet iedere week (maar bijv. om de week) ga lessen wil mijn moeder het denk ik wel helemaal betalen... Moet ik dan thuis nog even overleggen... (wordt een langzame chat Bloos )

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:33

Mhhh.....chat kan ik het niet noemen met die lange antwoorden, maar inderdaad, denk niet dat de andere bokkers iets hebben aan onze "discussie" over wilde Kareltjes en bokkende Nasty's. Ik hoop dat je morgen meekan, maar dan moet je me maar bellen. mijn mobiel is een beetje kwijt (die ligt ergens in mijn kamer), dus als die uitstaat moet je maar even op de huistelefoon bellen. Ga je morgen nog mee??