Spoed!! Katten uitgezet bij parkeerplaats Spoed!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Spoed!! Katten uitgezet bij parkeerplaats Spoed!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 20:36

We kwam net bij de mac en troffen daar 2 katten aan. Beide in geen geval wild, ze kwamen meteen naar de auto, waren wel wat voorzichtig, maar kwamen eigenlijk meteen. De mac donalds ligt naast de snelweg, met een woonwijk ver weg. Ik weet zeker dat geen kat daar heen loopt en zeker geen 2 katten samen. Ze hoorden duidelijk bij elkaar!!
Ik heb contact gehad met de dierenambulance die mij vertelde dat ze niks konden omdat ze te ver weg zitten (dordrecht) en daarna de politie gebeld die mij vertelde dat ik eerst de katten zelf moest vangen en dat ze dan pas wat konden doen... Wat moet ik nu doen ??? Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken!!!!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:40

Hai,

Ik zou de katten meenemen en via de politie af laten zetten bij het dichtsbijzijnde asiel.
Als het goed is hebben deze een sleutel zodat ze savonds en buiten de openingstijden enkele dieren kunnen huisvesten in een asiel.
Als de katten rustig zijn dan blijven ze waarschijnlijk ook wel lief in de auto.
Neem echter wel iemand mee die de dieren tegen kan houden zodat het niet gevaarlijk wordt voor diegen achter het stuur.
Mochten de katten toch van iemand zijn dan zullen ze contact op nemen met het asiel en zo hun dieren kunnen ophalen.

Succes!

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:41

Ik zie wel vaker katten bij een mac donalds.. meestal zijn het vrij jonge katten.. Sja je kan ze meenemen en eventueel bij het asiel brengen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 20:43

dit zijn zeker geen wilde en/of jonge katten. Beide zijn volwassen, goed verzorgd en zien eruit of ze vorige week nog een baasje hadden. Ze zijn nu wat mager..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:43

ik denk dat wilde katten graag in de buurt van een mac rondhangen om wat hapjes te bedelen.... daar worden ze dus ook vanzelf wel tam.
Je zou ze inderdaad kunnen vangen en naar het asiel kunnen brengen. Wel raar trouwens dat een dierenambulance daar niet voor rijdt. Die zijn er toch voor alle dieren??

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Duhelo

Berichten: 28503
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:44

zijn ze nu bij jouw thuis of zitten ze nog daar?
als ze daar nog zitten, direct ophalen die handel, voeren, en dan zien of je ze naar een asiel kunt brengen of een nieuw baasje kan geven

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 20:49

ze zitten daar nog... ik heb zelf thuis 1 kater, 1 moederpoes met 5 kittens en 3 honden... ik ben bang dat dat compleet gaat escaleren... ik ga ff kijken wat ik kan doen..

Nogmaals, dit zijn geen wilde katten... Wij zijn afgelopen vrijdag nog bij de mac geweest en toen waren ze er nog niet, daarnaast komen wij er regelmatig en hebben ze nog nooit gezien...

Er zit ook een groot verschil tussen wilde katten die tam zijn geworden en gewone wilde katten. Dit waren zeker geen wilde katten die tam zijn geworden door lekkere hapjes..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:52

Haal ze op en zet ze een nachtje in de bijkeuken/garage/oid.
Bel morgen de dierenambulance en laat ze ophalen.
Geef die beestjes een kans!

Faber quisque fortunae suae

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:01

Alet schreef:
Haal ze op en zet ze een nachtje in de bijkeuken/garage/oid.



Idd, je hebt toch wel ergens een kamer vrij voor een nachtje! Lips are sealed
Ik zou het niet kunnen hoor die katten daar maar laten lopen.

Duhelo

Berichten: 28503
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:08

ik ook niet, heb gisteren een duifg gevonden, zit nu naast mij in een konijnenhok
die katten waren dezelfde moment van zien, had ik al een deel kippehapjes gaan halen bij de mac, en waren ze daarnaa richting huis gegaan Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 08:22

we hebben het geprobeerd... we zijn gister naar de mac terug gereden.. Daar aangekomen waren beide katten spoorloos. Toen we even zijn blijven wachten kwam er een van de 2 naar de auto toe, de andere bleef op afstand. We hadden zo'n reismandje bij, maar het is ons niet gelukt ze te vangen. (we zijn geen kattenmensen, totaal geen verstand ervan en waren ook nog eens de brokken vergeten) We wonen 20 minuten van de mac vandaan.. Vanmiddag gaan we nog een keer terug om te kijken of ze er nog zitten, zo ja, dan kunnen we vandaag wel de dierenasiels afbellen.. ik hou jullie op de hoogte..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 08:23

Fonnie schreef:
Idd, je hebt toch wel ergens een kamer vrij voor een nachtje! Lips are sealed
Ik zou het niet kunnen hoor die katten daar maar laten lopen.


Sommige mensen willen geen katten in huis ivm allergie. Of omdat die nisk met katten hebben. Ik ben afhankelijk van m'n ouders, die hebben gezegd, prima, zet ze maar in de zadelkamer (buiten), maar binnen komen ze niet .. Maar dan moeten we ze wel te pakken kunnen krijgen.. Scheve mond

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Duhelo

Berichten: 28503
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:33

neem vers vlees mee, iets dat sterk en lekker geurt

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:37

#Ymke# schreef:
Ik ben afhankelijk van m'n ouders, die hebben gezegd, prima, zet ze maar in de zadelkamer (buiten), maar binnen komen ze niet .. Maar dan moeten we ze wel te pakken kunnen krijgen.. Scheve mond


Ik denk dat het die katten weinig uitmaakt als er maar een dekentje oid ligt, helemaal omdat ze nu al een tijd buitenlopen.
Wel goed dat je het gaat proberen. Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 08:42

dutske schreef:
neem vers vlees mee, iets dat sterk en lekker geurt


dat was ook de bedoeling, maarja, het was al laat gisteravond en dan vergeet je dus een hoop.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:46

zadel kamer is prima voor de katten ik heb zelf ook 5 katten die opstal in de zadelkamer slapen
en er iser zelf 1 bij gekomen die isheel bang ken hem niet aaien ofzo
maar hij mag ervan mij bij blijven

Duhelo

Berichten: 28503
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:49

#Ymke# schreef:
dat was ook de bedoeling, maarja, het was al laat gisteravond en dan vergeet je dus een hoop.

héhé, kan gebeuren he
ik weet niet of de zadels bloot liggen?
mar als het zo is, let je even op?
mss kun je er best een deken oid opleggen, katten zetten nogal graag hun klauwen in het leer... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:51

#Ymke# schreef:
Sommige mensen willen geen katten in huis ivm allergie. Of omdat die nisk met katten hebben. Ik ben afhankelijk van m'n ouders, die hebben gezegd, prima, zet ze maar in de zadelkamer (buiten), maar binnen komen ze niet .. Maar dan moeten we ze wel te pakken kunnen krijgen.. Scheve mond


Mocht je besluiten ze te 'houden', dan zou ik wel bij de politie aangeven dat je die katten gevonden hebt. Misschien is iemand wel hard naar ze op zoek. Je weet het maar nooit...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:37

Als je ze meeneemt naar huis, kun je ze op laten halen door de Amevedi.

De hond is de betere mens

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:44

Desiree schreef:
Als je ze meeneemt naar huis, kun je ze op laten halen door de Amevedi.


Nee dan kan je ze laten registreren toch? Heb nog nooit gehoord dat ze ze ook komen ophalen bij je...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:46

ja ik zou ook Amivedi bellen wieweet heeft de eigenaar ze al aangemeld als vermist en kan die ze zelf gaan halen, je weet maar nooit..
Of misschien hebben ze er al meer meldingen over gehad.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:49

Ze moeten ze wel op komen halen. Mijn broertje heeft ooit een uil tegen zijn auto aan gehad. Die was zo versuft dat de vriend van Sando hem heel de tijd heeft vastgehouden. De dierenambulance wilde niet komen, toen ben ik boos geworden op ze (het was 's nachts rond 24u). Ik zei dat dat hun werk was en dat ze nu die uil moesten komen halen!!! En die kwamen, wel met tegenzin maar ze waren er in elk geval...
Gewoon boos worden! Ze moeten die beesten op komen halen, daar zijn ze immers voor!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:00

Ymke, ga je het nog een keer proberen?

Faber quisque fortunae suae

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:46

misschien zijn ze gechipt en kunnen de eigenares zo achterhaald worden. Want het is speculeren of ze zijn weggelopen of uit de auto gezet......(alhoewel het wel erg toevallig is, 2 stuks tegelijk....) De dierenambulance en de asiels hebben een chipgeval en dan is het zo duidelijk. Als ze geen chip hebben tja.......breng ze bij het asiel als je ze zelf niet kunt houden, wie weet krijgen ze dan nog 'ns een goed huisje.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 12:50

Dat ik ze zelf niet kan houden is duidelijk.. ik heb er gewoonweg geen plek voor..Ik ben net nog geweest, maar heb ze niet gezien. Ik moet zo werken, dus ik kan er helaas niet meer heen.. Of ze waren toevallig weg of ze zijn door andere al opgehaald..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, BLEXBot, brittms, DDD3, gaucho, GoogleAdsense, Ine23, just_kiki, Kever, Kimmie235, Ladypronk, maessie, Milando, MyrtheJ, Pellelilly, Prince, Priscilla27, rocky_1995, sjaslique, SJP, Verara, Zoe_97 en 75 bezoekers