[AR]Uitbesteden of zelf doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

[AR]Uitbesteden of zelf doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 21:48

Ik ben met mijn welsh Apony ruintje inmiddels zover dat hij gehoorzaam is met longeren met twee longes, zich netjes laat betuigen met menhoofdstel, schoftje, broek+staartriem en borsttuig, kalm blijft als er iemand aan de strengen gaat hangen en braaf is in het verkeer terwijl ik erachterloop. Cool
De volgende stap is natuurlijk een sleepje en dan het echte werk , ik weet weinig van het verleden van mijn pony en daarom ben ik gewoon helemaal opnieuw begonnen in de training, alles ziet er goed uit met de pony , helaas bij mij iets minder want ik ben een beetje bang om de laatste stappen te zetten...
Een akelig ongeval twee jaar geleden met een aanspanning heeft voor mij aardig wat roet in het eten gegooid, ik heb inmiddels een paar privelessen mennen achter de rug maar dit heeft toch niet echt geholpen merk ik wel.
Ik blijf spoken zien en rationeel weet ik gewoon dat de pony vlug maar braaf is en geen idiote dingen uit zal halen maar o jee, die fantasie die alsmaar op hol slaat Huilen .
(nb, ik ben met de lessen opgehouden omdat ik daar niks mee opschoot.)
Ik vraag me af, zal ik mijn pony uitbesteden om hem door te laten trainen of de klus zelf klaren.
Kennen jullie ook mensen die eventueel op stal komen om instructie te geven, dat lijkt me voor de pony het minst stressvol.


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:54

Tja, moeilijk. Ik heb zelf aangespannen ook het een en ander mee gemaakt, maar ben door stug door te gaan met brave pony's er weer helemaal vertrouwt mee. Ik beleer nu zelfs weer zo nu en dan pony's voor andere.

Is er niet de mogelijkheid om met een andere pony die gewoon 100% braaf is eerst lekker aan de slag te gaan? Want wat is er leuker dan je eigen pony beleren?

Ik ben nu weer de pony van mijn zusje aan het beleren, Roos van irene beleren en begeleid een meisje wat bij mij op het land staat zodat zij zelf haar pony kan beleren. Ik doe dus op het moment zowel 'eigen' pony's, die van een ander als iemand begeleiden.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een pony waar je tijdelijk zelf lekker mee kan gaan rijden om wat vertrouwen te krijgen en samen met iemand anders met ervaring je eigen pony beleren. Gewoon vertrouwen in je pony hebben en er voor gaan zou ik zeggen!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:15

Heb je thuis genoeg hulp en heb je de juiste uitrusting? Bij het beleren kun je toch het beste met zijn tweeën zijn. Wat voor kar of wagen heb je om je pony voor te zetten? Heb je een geschikte trainingswagen?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 10:13

Dennis schreef:
Is er niet de mogelijkheid om met een andere pony die gewoon 100% braaf is eerst lekker aan de slag te gaan? Want wat is er leuker dan je eigen pony beleren?


Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een pony waar je tijdelijk zelf lekker mee kan gaan rijden om wat vertrouwen te krijgen en samen met iemand anders met ervaring je eigen pony beleren. Gewoon vertrouwen in je pony hebben en er voor gaan zou ik zeggen!


Tijdens de privélessen heb ik met een welsh a 'tje gement maar dit dier was ziek en dus ben ik er vlug mee opgehouden, de enige andere optie was een cob hengst, heb ik wel gedaan maar was een slecht plan dus...

Ik sta met mijn pony in pension bij een vriendin met een stoeterij van sportpaarden, alle faciliteiten zijn aanwezig en het terrein leent zich ook wel om aangespannen te rijden, een wagentje heb ik nog niet omdat ik alsmaar zo twijfel snap je?
Ik zal eens wat rondvragen of ik er misschien ergens een kan huren of lenen.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:20

Ik heb eventueel nog een sulky te koop voor als je zo iets zoek. Ik heb hem voor shetlanders gebruikt, maar het is een echte dravers sulky. Ik PB je wel ff.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:39

Ik jou verhaal lees ik mijn verhaal.

Daarom had ik al heel vroeg besloten dat werk aan een ander over te laten en omdat ik toen met een hernia liep was de keus helemaal makkelijk. Zelf heb ik wel voorbereidend werk gedaan, zoals aan het tuig laten wennen, stuur werk en longeren aan de dubbel.


Danno is toen 5 weken op de training geweest.. helaas wegens mijn rug heb ik toen maar 2x mee kunnen rijden. Ze waren wel erg enthousiast dat ie al zo veel kon(en ook goed Tong uitsteken ) dus in no time stond ie voor de wagen.

En nu een jaar later....heb ik een heerlijk paard waar ik mee durf te mennnen. Mocht ik weer eens kiezen deed ik het weer zo.
Stalgenoten van me dachten het zelf wel te kunnen en die hebben nu allebei een paard wat er niet meer voor kan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:41

Zoals je zelf aandraagt; iemand op stal laten komen die je helpt met beleren, zo zou ik het doen in jouw geval. Je bent blijkbaar niet 100% zeker van je zaak, dus dan zou ik er niet aan beginnen, daar komen alleen maar brokken van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 52 bezoekers