BRIEF GEHAD VAN MN EX ZN ADVOCAAT OVER FLAME

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

BRIEF GEHAD VAN MN EX ZN ADVOCAAT OVER FLAME

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 18:35

hallo bokker

ik had vorig jaar met mn vriend (nu ex) een paard gekocht.
mijn andere moest weg en k kreeg mn als troost.
zijn vader mocht niet weten dat hij dat paard had w.o.
dus ik moest een handtekening zetten dat het paard van ons was,eigenlijk vaan mij.
nu is het een paar maanden uit en heeft hij iets met mn beste vriendin.
ik vond t niet leuk dat zij met mn paard bezig was.
ik heb m helemaal alleen met hulp van mn ex opgeknapt, er heeft nog nooit iemand anders aan gezeten.
dus ik was en ben jaloers.
maar het probleem is dat mn ex zegt dat t paard van hem is en dat ik nix meer te zeggen hebt.
k ben net terug van stal en toen ik aan kwam was mn paard heel erg kreupel ik ben de hele dag bezig geweest en nu is t meeste weggetrokken.
ik vroeg wie er was geweest en zn nieuwe vriendin had m gisteren gedaan.
dus nu heb ik echt zoiets van ehh k wil niet dat zij aan mn paardje zit omdat ik alles voor m doet.
hij staat een uur hiervandaan en ik fiets er veel heen,bijna elke dag.
maar er zitten papieren bij mn paardje, maar mn ex realiseert zich niet dat ie op mijn naam staat,dus ik ben de eigenaar.
zijn vader mocht het niet weten en ik had m tenslotte gekregen.
hij draait wel voor de kosten op,ik mag niets mee betalen van m want anders heb ik iets te zeggen.
mn paardje is bijna 2 en nu1.37 wel klein maar ik ben ook heel klein dus t maakt niet uit.
maar hij en zn vriendinnetje willen m van de zomer inrijden,VEEL TE VROEG, DAN ISSIE 2 JAAR EN 3 MAANDEN, ze zeggen dat ze zo goed weten, maar k ben daar erg verdrietig om.
en dat meisje is vrij dik en heel groot, ik ben bang dat zn rug inzakt.
maar de papieren krijg ik over 3 weken thuis gestuurd.
wat moet ik doen?
k wil mn paardje niet kwijt.
zal ik over 3 weken de papieren(natuurlijk een kopie) laten zien en dan bewijzen dat ik eigenlijk alles te vertellen heb....
ik hou zo veel van mn paardje k weet t echt niet meer.
ik kan ze laten zitten, maar k kan niiet zonder mn paardje.
en alle spullen zijn van mij.
WAT MOET IK DOEN?

WEET IEMAND RAAD?

alvast bedankt, kuzz naoom Lovers flame 4-ever

[edit]nimber titel aangepast[/edit]
Laatst bijgewerkt door Naomi op 16-11-02 15:41, in het totaal 7 keer bewerkt

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 18:42

Ik kan uit je profiel niet halen hoe oud je bent en in welke financiele situatie je zit.

Als de papieren op jouw naam staan en je vriend heeft jou dit paard gegeven dat is hij officieel gezien van jou.

Maar als je met dit soort dingen echt je recht wilt halen, moet je daar vaak heel ver voor gaan. (politie, advocaat, rechter etc).

Daarbij moet je dan wel vanaf nu de kosten kunnen dragen.

Inrijden deze zomer zou wel heel slecht zijn voor je paard, is er misschien iemand die met je vriend kan gaan praten?

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 19:01

ik zou hem snel laten chippen en op jouw naam laten zetten. Als je dan een paspoort hebt is dat het bewijs dat het paardje van jou is en niet van je ex. In ieder geval succes. Misschien moet je even langs een rechtswinkel gaan en vragen wat je het beste kan doen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 19:05

jie bent 15
weet je zeker dat je de kosten kan betalen?
zo ja dan KAN je duidelijk maken dat hij van jou is
hij staat immers op jou naam
ik zelf ben 16 en heb ook een eigen paard
ik betaal alles zelf maar als dat me niet lukt dan staan me ouders altijd achter me
zorg wel dat je altijd iets hebt om op terug te vallen

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 19:08

ik ben 15 en over een maand 16.
k ga werken en verdien dan ongeveer 220 euro per maand.
de stalling is in ned gulden 250 voor ons.
dus dat moet lukken.
mn ouders zouden ook kunnen meebetalen en als er iets met flame is en dat ik niet zou kunnen betalen dan koopt die boer flame en betaald alles en dan verkoopt hij m door of als we m terug kunnen kopen doen we dat natuurlijk.
en als ik de papieren later laat zien en er komt gezeik dan ga ik wel naar politie en dergelijke.
ik ben heel volwassen voor mn leeftijd,ik hoop dat het allemaal maar goed komt.
mn ex realiseert zich nix en is te makkelijk.
hij weet niet dat ik de papieren krijg.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 19:10

jah als ik de papieren hebt wordt ie gechipt.en mn ouders staan achter me en ik heb een beste vriend die alles voor me doet.
ik ga echt veel werken en wacht denk ik maar even af.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:09

Als het paard van jou is zou ik hem als eerste weghalen waar hij nu staat, zodat je ex met zijn nieuwe vriendin niet weten waar hij is. Verder zou ik duidelijk maken dat er gevolgen zijn voor je ex als hij niet van je paardje afblijft. Verder zou ik het alleen bij dreigen laten, als jij of je ouders geen rechtsbijstandverzekering hebben kunnen de kosten voor advocaat e.d. aardig oplopen (maar ook voor je ex, en helemaal als diens vader er niet van mocht weten denk ik niet dat hij nu stappen gaat ondernemen om dat paardje terug te krijgen, want dan komt zijn vader het alsnog te weten.) Maar als het op een rechtzaak uitloopt zijn de kosten hoger dan het paard eigenlijk waard is.

Voor de rest zou ik even informeren hoe de rechtssitutie is (dat de papieren op jou naam staat maar door je vriend is betaald kan nog wel een anders uitpakken dan jij had gehoopt.)

Wat ik me afvraag is wat de vriendin van jou en je ex met jou 2-jarig heeft uitgespookt dat hij kreupel blijkt te zijn.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:20

Aangezien het papier zoals jy zei op jouw naam staat is t paard naar mijn idee dus zwart op wit van jou. Dat hij nou al die tijd alles betaald (heeft) dat doet ie zelf, daar hoef jy je niet druk om te maken want daar bereikt ie toch nix mee.

Ik zou er iig werk van maken. Zodat je paard echt helemaal van jou wordt en dat hun er nix over te zeggen hebben.

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:26

Cassidy schreef:
Maar als het op een rechtzaak uitloopt zijn de kosten hoger dan het paard eigenlijk waard is.

Voor de rest zou ik even informeren hoe de rechtssitutie is (dat de papieren op jou naam staat maar door je vriend is betaald kan nog wel een anders uitpakken dan jij had gehoopt.)

.


Vraag maar even een folder aan bij de Stichting voor Veearbitrage, Postbus 354, 3500 AJ Utrecht, Tel.: 030-23 33 244; Fax: 030 - 23 41 644.

Deze arbitrage commissie werkt op verschillende manieren en is dus niet zo duur wanneer je een rechtszaak moet aanspannen.
De uitspraak van de Centrale Arbitragecommissie is echter wel bindend voor beide partijen. Deze commissies (zijn rechters) doen niets anders dan geschillen met paarden oplossen.

Stel je zoiets voor als de rijdende rechter, zijn uitspraken zijn ook bindend, maar niet zo duur.

Als je ouders een family rechtsbijstandsverzekering hebben zou daar ook nog een mogelijkheid zijn.
Verder zou ik de raad van Cassidy opvolgen en het paard (als je minderjarig bent samen met je ouders) daar onmiddellijk weghalen.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:53

Als de papieren op jou naam staan, maar hij kan bewijzen dat hij het paard betaald heeft, wat denk je dat een rechter daarvan zou denken ?
Toch op zijn minst een vreemde situatie : heeft hij haar het paard cadeau gegeven of zo ?

Nee, verklaren jullie dan, dat was de afspraak, hij zou op mijn naam komen en we zouden hem samen gebruiken.

Kijk en dat gebruik wil je hem nou ontnemen. Maar waar heeft hij dan voor betaald ?

Heel moeilijke zaak dus. Ik ben sowieso tegenstander van dit soort constructies, dat schept alleen maar onduidelijkheid. Het is m.i. (maar misschien heb ik ongelijk) dat volgens jullie eerder gedane afspraken jij je ex niet het gebruik van het paard zou mogen ontzeggen.

De arbitragecommissie kun je alleen inschakelen als beide partijen verklaren zich aan de uitspraak van een dergelijke commissie te zullen onderwerpen. Dus jij en je vriend moeten dat vooraf afspreken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:24

advies geven over hoe je het toen misschien beter had kunnen aanpakken heb je nu niets aan.

je kan jouw probleem opdelen in 2 gedeelten;

het eigenaar-probleem:
ik zou als ik jou was contact opnemen met iemand met rechtenkennis (evt. notaris, rechtswinkel, o.i.d.). mocht je een rechtsbijstands verzekering hebben kunnen die misschien het zaakje onder de loep nemen.

het is uit jouw verhaal mij niet helemaal duidelijk wie nu echt eigenaar is van het paard. maar als je vriend kan aantonen dat hij consequent geld gestopt heeft in het paard, maakt dat hem wel degelijk (mede-)eigenaar, en daarmee heeft hij mede-zeggenschap. bovendien geef je zelf al aan dat jullie toen overeengekomen zijn SAMEN het paard te kopen en dat zal bindend zijn.

het inrijprobleem:
het inrijden van een klein paard door een fysiek groot/zwaar persoon is natuurlijk volslagen onzin, zeker als het op een betrekkelijk vroeg stadium gebeurd in zijn groei. misschien zou je (mocht je bewijzen hebben) de dierenbescherming of een andere commissie kunnen inschakelen.

Manuel.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:39

Jullie vergeten één ding: ze is 15 of 16 en dus handelingsonbevoegd. De enigen die in dit geval actie kunnen ondernemen zijn haar ouders. Zij zijn eventueel officieel eigenaar van het paard, niet het meisje.
Een naam op een stamboekpapier is overigens ook geen officieel bewijs dat het paard ook daadwerkelijk van jou is. Het is, voor zover ik weet, niets rechtsgeldig.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:41

dat klopt wat je zegt. ik wist niet hoe oud ze was en ging ervan uit dat ze dus wel bevoegd was. zelf kan ze nu geen actie nemen. dit ligt bij haar ouders.

Manuel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:42

Ik denk dat je een goede kans maakt als je bedenkt dat je vriend niewt wilde dat zijn vader het weet. Misschien kun je hem chanteren? Schijnheilig
Maar ik zou als ik jou was als de wiedeweerga je paard daar vandaan halen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:48

kijk uit met je uitspraak je zet iemand aan tot chantage? denk even na graag.

chantage, weghalen of een dergelijke actie kan alleen leiden tot een voor haar negatieve uitspraak van een evt. commissie, mocht het zover komen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:59

Ahum. Niet op alle slakken zout leggen alstublieft. IK denk niet dat exlief inclusief nieuw lief zich op enige manier laten chanteren. Enfin, hier nogmaals uitgelegd. (En als je de emoticon niet hebt gezien, er staat toch echt : Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig!!!! )

IK zou sowieso, voordat er echte gerechtelijke stappen ondernomen worden, gaan praten. Met hem (de ex) , zijn vriendin en hun en vooral zijn ouders (die nergens van af mochten weten) . En dan in bijzijn van mijn ouders. En dat zou je hem ook voor die tijd kunnen vertellen, dat je naar zijn ouders toegaat. Dat bedoel ik met chanteren. Ze wil toch geen geld van hem?

IK zou daarbij duidelijk afspraken maken wie er aan dat paard mag zitten. Zou ik erachter komen dat ze zich er niet aan houden zouden er maatregelen volgen. Om te beginnen met een ketting op de boxdeur, en als laatste alternatief de verplaatsing van het paard.

Zo goed?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

je paardje af laten nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 22:10

tjonge, wat een probleem. weet je ik kan je zo ook geen kant en klaar advies geven. hetgene wat je zo wie zo moet doen is je ouders inlichten, weten zij uberhaupt wel van dit probleem? en het is ook zo als het zo is dat jullie samen het paardje gekocht hebben, jullie allebei rechten/ plichten hebben. het betekend ook dat je inspraak hebt in wie je paard verzorgt. als jij dus niet wilt dat de nieuwe vriendin van je ex aan je paard zit, moet je dit gewoon verbieden, dat is je recht als eigenaar. mocht je ex zeggen dat zij dat doet omdat hij geen tijd heeft op die dag, moet je afspraken maken wie welke dag doet en als de ander niet kan moet hij/zij de ander inlichten. je mag dan niet zomaar iemand anders je paard laten doen. dit is namelijk is vanwege de verzekering. je had het ook over een contract wat jullie getekent hadden, heeft hij dat ook ondertekent. dan kan hij je niet verbieden inspraak te hebben in hoe er met het paard omgegaan wordt. het enige wat je dan wel moet gewoon is mee gaan betalen aan de stalling enz.
en staat er in dat contract ook wie de eigenaar van het paard is? zijn jullie dat samen of is hij dat of misschien jij?
wat ik persoonlijk nooit niet zou doen is dat paard zonder dat hij het weet daar weg halen, dat is vragen om problemen!!!
wat ik denk dat je het beste kunt doen is.
1 je ouders inlichten. als ze het niet weten.
2 haal advies bij een recht of wetswinkel. of daar waar een eerdere reactie het over had, buro voor....... weet ik zo niet meer.
3 ga met je ouders naar zijn vader, en praat dit met hem door en zoek naar een oplossing. ik ga er namelijk van uit dat hij ook niet meerderjarig is.
het kan zo zijn dat je zijn helft dan terug moet/kunt kopen. evt. met steun van je ouders.

ik zou zeggen veel succes en sterkte. rina

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 22:13

in ieder geval beter. ik ga ervan uit dat je de persoon in kwestie niet kent en daarom niet kan beoordelen wat jouw suggestie voor invloed kan hebben, watvoor emoticon je ook gebruikt Lovers (betekent dit nu bijvoorbeeld dat ik met jou wil zoenen?? Haha! )

praten zou in ieder geval de eerste stap kunnen zijn naar rust in de tent.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Do you have proof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 11:35

Do you have any papers that proofs that your signature is on it? Yes, if your name is on the papers than this horse is assigned to you. Here in the USA is it so much easier with the law. The judge most likely go's with written or verbal agreement. I'm not sure how the law is there Verward
If you have a paper with your signature on it, go to the police and tell them that this is your horse and that he and his girlfriend have to stay away from the horse. Without any papers it will be very difficult to prove that the horse is yours.
Good luck!

Diamond Checkers

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 18:02

bedankt voor jullie reacties.
ik wacht eerst op de papieren.
en dan ga ik praten met mn ex, heeft dat geen zin dan ga ik naar zijn vader en anders neem ik maatregelen.
mn paard was kreupel geworden omdat mn ex zn vriendin te druk was, ze heeft m een uur laten lopen en flame was zo gek als een deur zeiden ze op stal.
nou flame is wel druk maar als je rustig ben en geduld heb doet ze alles voor je, ze is bijna 2 en ze begrijpt dingen gewoon nog niet.maar dat meisje heeft totaal geen geduld en als haar iets niet lukt dan zal ze het laten merken ook.
en daarom issie kreupel geworden denk ik.ze zeiden op stal dat ze flink tekeer ging met de zweep terwijl ik m nooit nodig heb omdat flame al genoeg pit heeft.
flame wou bij haar niet aangaloperen aan de longeerlijn, ze is duidelijk boos geworden.
ik heb vandaag eens goed naar de benen gekeken en ik vermoed dat ze m op dr benen heeft geslagen zodat de longeerzweep om haar benen kwam te zitten.
er zat een streem op dr been.
maar flame is heel erg een kennig, als ik een tijd niet ben geweest en mn ex wel dat stribbelt zze bij mij ook wel even tegen, maar ik heb veel geduld en later is t weer goed.
zo is het andersom ook.
maar i ieder geval de staleigenaar houd haar ook in de gaten want hij vind haar ook te druk, met een arabier heb je gewoon geduld nodig vind ik, maar dat meisje denkt gelijk dat flame alles voor dr doet.
dat doet ze ook wel maar als je rustig blijft en dat is zij niet.
ik maak me veel te druk maar flame is echt alles voor me.
maar het belangrijkste van alles is dat flame het goed heeft.
komt er geen oplossing dan hoop ik dat flame een ander ged tehuis krijgt, maar dat zien we later nog wel want zover gaat het hopelijk voorlopig niet.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 18:13

ow ja en nog iets dat ik vergeten ben...
ik kan flame niet van mn ex weghalen, hij heeft er ook zoveel voor gedaan.
dat hij zo is betekend niet dat ik zo ben.....
maar dat zien we later wel

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 12:21

ow jah mn ex is niet minderjarig hijs bijna 20 en k heb met mn ouders gesproken, als ik t paard krijg voor mn zelf hou ik haar zo lang t kan, anders gaat ze weg. Huilen Huilen Huilen
k heb t nu bijna voor elkaar met de papieren...
maar k heb gisteren gehoord van mn ex dat ik alleen in het weekend mag komen, wel makkelijk voor m hij werkt dan...de andere dagen komt zn vriendin Huilen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:42

Als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat je elke dag bij je paard was, zodat zijn nieuwe vriendin er absoluut niet alleen mee kan zijn, zij heeft er namelijk helemaal geen recht op. Het kost even tijd, maar je hebt er wel controle op, en helemaal als je hoopt dat je Flame op een gegeven moment helemaal voor jezelf krijgt. Als je het niet op kunt brengen om de komende tijd dagelijks naar je paard toe te gaan, zou ik het helemaal uit mijn hoofd zetten om haar voor jezelf alleen te willen houden.

Waarom zet ik mijn vraagtekens bij de zin: ik hou haar zolang het kan? Kun je het paardje onderhouden of niet?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:58

Problemen problemen...ik vraag me af hoe je überhaupt aan dit hele euvel kon beginnen? Je bent 15, je exvriend is 20, mijn gevoel zegt toch dat dit niet een volkomen zuivere situatie is. Bovendien heeft die exvriend van je een rare relatie met zijn vader. Hij is meerderjarig, en kan dus zijn eigen beslissingen nemen, maar zijn vader mag niet weten dat hij een paard heeft.

Verders...je zegt dat je het paardje er niet weg kan halen omdat je exvriend er zoveel voor gedaan heeft, maar wil je nu dat het paardje van jou wordt, en niets meer met je exvriend en zijn vriendin te maken heeft, of andersom? Het is het een of het ander, want ook voor het paardje is het geen gezonde situatie.

Verder zou ik je ex gewoon voor een keuze zetten, of je laat mijn paard met rust (en dat geldt dus ook voor zijn vriendinnetje), of ik (je ouders dus) gaan andere maatregelen treffen.

Ook ik zit met een vraag. Je wilt een paard, maar kunt hem niet goed onderhouden. Je zegt immers zelf dat je het paard net zo lang houdt, tot je geld op is zeg maar. Leg eens uit.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:05

[quote="XoNo"]
Verders...je zegt dat je het paardje er niet weg kan halen omdat je exvriend er zoveel voor gedaan heeft, maar wil je nu dat het paardje van jou wordt, en niets meer met je exvriend en zijn vriendin te maken heeft, of andersom? Het is het een of het ander, want ook voor het paardje is het geen gezonde situatie.
[quote]

idd!!

ik wordt een beetje kriegel van dat gedruil, van 'ik vind het zo zielig en mijn paard gaat naar de knoppen maar ja, mijn ex-vriendje is toch soms ook wel aardig dus dat is ook weer zielig..'

hier kom je dus geen stap verder mee. doe iets, haal dat paard daar weg, praat het uit, geen die vriendin een schop Knipoog , maar DOE iets!