Brabanders, Constant vliegtuigen, wat is dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Brabanders, Constant vliegtuigen, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 22:58

Ik zit net op mijn gemak een film te kijken en dacht nog, wat hoort ik toch steeds. Mijn vriend zei al, dat is een vliegtuig, maar dat vond ik raar want die hoor je hier niet zoveel en zolang.
Nou goed, filmpje afgelopen en toch maar even naar buiten gelopen.
Jawel hoor, om de paar seconde komt er een vliegtuig over. Er vliegen er een paar in de lucht welke in grote cirkels rond vliegen. Niet eens zo heel erg hoog. Zo nu al zeker een half uur lang.
Wat is dat in hemelsnaam? Weet iemand dat?
(ik woon vlak bij tilburg, vast wel bokkers die het dus ook horen en zien)
Laatst bijgewerkt door holly op 23-08-04 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt


Deliverance

Berichten: 30
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Leuven-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:07

Ik heb geen idee, ik woon niet zo dichtbij Lachen

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:19

Wat voor een vliegtuigen?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 23:20

Geen idee, denk straaljagers ofzo.
Ze zijn er nu nog steeds. Vraag me echt af waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:24

Foto's maken waarschijnlijk.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:24

Daar denk ik ook wel eens aan..zeker gezien het terrorisme de afgelopen tijd. Wat gebeurt er toch allemaal wat wij niet weten.
Ik weet wel dat straaljagers ook wel eens gebruikt worden voor zoeken van warmtebronnen..
Maarja.. misschien oefening dan?
Kan je best voor bellen he, naar de basis in Gilze?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 23:25

Met zoveel? Het zijn er echt een paar hoor, en waarvan in hemelsnaam.
Dit hoor je hier echt nooit. En nu ineens zoveel tegelijk en gaan ook niet weg.

(waar vind ik het nummer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:26

Wat voor vliegtuigen zijn het precies en wat voor geluid maken ze???

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 23:29

Joh lovely, ik ben geen vliegtuig expert hoor Scheve mond
Mijn vriend zegt straaljagers en ik kan niet anders zeggen, dan het zelfde geluid dan dat ik normaal van een vliegtuig gewent ben.
Ze hebben in ieder geval felle witte knipperlampen.
Er vlogen ook twee hoog vliegende tussendoor maar die vlogen veel langzamer en hebben niet zulke felle lampen.(dus wat ik normaal gewent ben)

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:33

Waar gevlogen wordt, is sprake van geluidsoverlast, ook op Vliegbasis Gilze-Rijen. De vliegbasis moet zich echter houden aan een strenge regelgeving. De Luchtvaartwet stelt aan de hand van een voorgeschreven rekenformule voor elk vliegveld een geluidszone vast. Een vliegveld mag niet meer geluid produceren dan de zonering toestaat.
De geluidsbelasting wordt gemeten aan de hand van verschillende variabelen:
het maximale geluidsniveau van het vliegtuig;
de hoeveelheid vliegbewegingen per jaar;
het tijdstip van de dag waarop men vliegt; Avond- en nachtvluchten zorgen voor -- een zwaardere geluidsbelasting;
het gebruik van de aan- en uitvliegroutes.

De vliegbasis, maar ook de Commissie Overleg Voorlichting Milieuhygiëne (COVM) Vliegbasis Gilze-Rijen, houdt bij of de vliegbasis de vastgestelde geluidszonering niet overschrijdt.

Wanneer u geluidhinder ondervindt kunt u contact opnemen met het Basis Informatie Centrum van de Vliegbasis Gilze-Rijen

Per seizoen wordt aangekondigd wanneer en hoe laat het avondvliegen plaatsvindt. Dit kunt u lezen in de regionale en lokale kranten, op teletekst en op de kabelkrant.

Telefoonnummers nergens te vinden!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:46

holly schreef:
Joh lovely, ik ben geen vliegtuig expert hoor Scheve mond
Mijn vriend zegt straaljagers en ik kan niet anders zeggen, dan het zelfde geluid dan dat ik normaal van een vliegtuig gewent ben.
Ze hebben in ieder geval felle witte knipperlampen.
Er vlogen ook twee hoog vliegende tussendoor maar die vlogen veel langzamer en hebben niet zulke felle lampen.(dus wat ik normaal gewent ben)

Nee, maar je kunt toch wel zeggen of het een kleintje of een grote is Haha!.
Als je een straaljager vlak over krijgt, dan klink dat heel anders dan een propellorvliegtuig of als een 4-motorig straalvliegtuig zoals bijv. de 747.
En om eerlijk te zijn is een laag overvliegende straaljager zo indrukwekkend dat je wel iets anders had geklonken, namelijk banger.

Geloof me, ik heb grootste deel van mijn leven iets te dicht bij Schiphol gewoond Knipoog.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 23:54

Laat ik het dan zo zeggen, als ze nog lager hadden gevlogen had mijn huis staan trillen, wat een gewoon schiphol vliegtuigje niet doet qua geluid.
Vergeet niet dat het donker is buiten, dus wat voor vliegtuig kun je nu niet zien. Ze vlogen niet super laag, maar gewoon vrij laag.
Inmiddels heb ik de laatste 5 minuten er al geen meer gehoord (maar dat maakt me niet minder nieuwsgierig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:55

Het is vervelend voor je, dat wel. Maar ik denk niet dat de russen binnengevallen zijn.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 23:59

Lovely schreef:
Foto's maken waarschijnlijk.


Ten tijde van het rondvliegen volgde zich enorme lichtflitsen elkaar op. (net boven de schutting uit te zien)Het leek heel veel op onweer. Dat zou het ook heel goed kunnen zijn, maar net zoals de vliegtuigen zijn die lichtflitsen nu ook weg. Heb verder geen gerommel erbij gehoord, dus wat dat was weet ik ook al niet.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 00:02

Lovely schreef:
Maar ik denk niet dat de russen binnengevallen zijn.


Nou ik zal je vertellen dat ik wel even de kriebels kreeg hoor, je hoort zoveel over aanslagen overal, dat ik dacht wat in hemelsnaam doen die vliegtuigen hier. Zoveel en zolang.


Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:06

Het vliegseizoen is gewoon weer geopend, hier komt de laatste dagen ook vanalles overvliegen. Veel straaljagers maar ook van die grote helicopters met dubbele schroeven. Zal wel weer een oefening aan de gang zijn. (ik woon niet eens in brabant maarja.... )

pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:06

die hebben nou een avond oefening, ze zijn als het goed nu allemaal op terug komst naar de basis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:10

holly schreef:
Nou ik zal je vertellen dat ik wel even de kriebels kreeg hoor, je hoort zoveel over aanslagen overal, dat ik dacht wat in hemelsnaam doen die vliegtuigen hier. Zoveel en zolang.

Het houdt je scherp Haha!.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 00:12

Lovely schreef:
Het houdt je scherp Haha!.


Ik voel me eigenlijk meer een mafkees Tong uitsteken
Ik houd me er echt nooit mee bezig, maar ineens schoot het me zojuist toch door mijn hoofd.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:12

pubelia schreef:
die hebben nou een avond oefening, ze zijn als het goed nu allemaal op terug komst naar de basis


En hoe weet jij dat? Verward

Vind het een beetje vaag, persoonlijk zou ik het eerder met wat anders in verband brengen en niet met terrorisme Knipoog

pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:16

hoe ik dat weet omdat dat hier op de kabel heeft gestaan. dat is nu bij alle vliegbasissen als het goed is of in ieder geval in heel brabant.
een extra nachtvlucht er komen er in oktober een hele tijd achter elkaar!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:24

Wel lekker dan dat ze midden in de nacht oefeningen gaan houden waarbij licht- en geluidsoverlast geproduceerd wordt..

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:37

Dat waren nou dus straaljagers ja. Ik wilde even mijn rust zoeken in de Drunense duinen. Genieten van het onweer en de flitsen. Maar dat werd min of meer ruw verstoord door die f16's (of zo)
Dat vond meneer uil ook trouwens. Die vloog een aantal maal heel dicht langs mij. Tis maar goed dat uilen niet de capaciteit hebben om mensen aan te vliegen. Haha!
Moet zeggen dat het me wel even goed heeft gedaan zo'n nachtelijk bezoek aan onze duinen.

Liberate tutemet ex inferis!!

pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:37

ja dat gebeurt hier wel vaker maar bij ons zetten ze dat op de kabel krant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:42

Sypheron schreef:
Wel lekker dan dat ze midden in de nacht oefeningen gaan houden waarbij licht- en geluidsoverlast geproduceerd wordt..

Ja, dat is wel vervelend, maar kan ook levensreddend zijn als de tegenwoordig spreekwoordelijke russen dan echt binnen vallen!

Vliegtuigen maken helaas herrie, dat is een enorm nadeel. Breek me de bek niet open...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Asvinia, Butterfly, gigil, maaikemuis, Meliaforever, MirjamRobin, Mo_86 en 168 bezoekers