klep van de trailer open of dicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

klep van de trailer open of dicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 17:17

Ik heb onlangs een nieuwe trailer gekocht. Een Westfalia 'Jupiter'. Deze trailer is aan de achterkant af te sluiten d.m.v. een klep i.p.v. een zeiltje. Mooi dacht ik, want dan zit je er ook niet meer mee te klooien dat het zeiltje flappert of stuk is. Maar nou blijkt dat de ventilatie slecht is. En vooral als ik beide paarden op de trailer heb staan is het binnen echt warm tot benauwd.
Nou wou ik graag weten of iemand van jullie ervaring heeft met zo'n trailer en of je ook met de klep open kan rijden, zodat er meer frisse lucht binnen komt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:20

Lekker open laten hoor. Ik zou dan wel de raampjes aan de voorkant helemaal dicht doen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:20

Heb zelf niet zo'n trailer, maar heb al wel vaak gezien dat je gewoon met die klep open kan rijden. Zou ik persoonlijk ook doen, het wordt toch al gauw benauwd in een trailer.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:48

Aan de bovenkant van het brede raam zit een ventilatiedraaiknop, die kun je helemaal open draaien en dan is de ventilatie toch wel redelijk goed!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:19

Gewoon open! Als ze nu bezweet op de trailer worden gezet en het is buiten wat koud kan je hem even dichtlaten tot ze weer opgedroogt zijn, maar tijdens de reis gewoon open houden!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:28

gewoon open laten, of je moet op de snelweg rijden in een verwelstorm

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:16

gewoon open houden hoor. Ponys kunnen wel tegen een beetje kou. En frisse lucht vinden ze alleen maar lekker. Als het hard gaat regenen kun je hem wel dicht doen.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:40

ik zou hem ook gewoon open houden Lachen
Beetje frisse lucht is altijd welkom.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:32

PATSER!!!
we hebben je nieuwe trailer gespot! Wat een mooie!

klep kan rustig open blijven hoor, vinden paarden meestal veel fijner.
Als je de trailer parkeert kan je hem dichtdoen voor de regen.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:57

Voor paarden en zo, best, die klep zou wel open kunnen blijven staan. Maar wat vindt de constructie van de klep hiervan? Ik heb op de vrachtwagen ook een klep boven de deuren, maar ik doe die altijd dicht, dat ding klappert en rammelt als de hel als ie open staat. Die klap krijgen de gasveren ook elke keer te verduren, ik vraag me af of dat nou wel zo goed is.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:24

Ik gebruik ook zo'n trailer- geweldig ding overigens, enige minpuntje vind ik de constructie van de stang achter de paardenkonten. Ik laat altijd de klep open, en die klep heeft daar totaal geen problemen mee, is een redelijk goed systeem.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:30

Wij hebben van de dealer te horen gekregen dat die klep daar heel goed tegen kan. Wij laten hem als het warm is ook open, zelfs met 1 paard. Het is wel zo dat het voor nerveuze paarden heel vervelend kan zijn omdat er veel herrie de trailer in komt.