Mijn kanjer blijft TE mager!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Mijn kanjer blijft TE mager!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 21:51

Ukandor,
Mijn 3 jarige KWPNer blijft te mager.

De DA is er afgelopen donderdag geweest en heeft wat bloed afgenomen. de uitslag moet deze week binnen komen maar ik ben gewoon zo benieuwd wat het ZOU kunnen zijn...

Ondanks al het eten, 3kg biks, 1 kg muesli en 6 plakken hooi per dag... blijft hij zo maaaaagertjes...

Op dit moment staat hij lekker op 't land!
hier komt ie ook geen grammetje van aan.
verder is hij niet ziek, hij is levendig, attent en vrolijk zoals altijd!! Maar wel de magerste uit de groep Huilen

De tandarts is er ook al bijgeweest... zijn gebit was helemaal o.k.
hier ligt het dus ook niet aan!

Hij is in maart gecastreert... de 18e om precies te zijn...

Wie O Wie herkent dit???
wat zou het kunnen zijn...

Tips???

ThanX Pling

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...


Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:06

Ik rij ergens en daar hebben ze een friese merrie die heeft een te grote slok darm. Die kan daardoor eigenlijk alleen maar gras verteren die is dus ook heel erg mager. Daaar is dus bij haar eigenlijk 1 oplossing voor heel veel gras. En ze krijgt 1 schep bix en heeft nu al een klein buikje voor vant winter. Ik denk dat je de vee arts dit eens kan vragen!!! Of mis zegt het bloed wat. Suc6 ermee. Je kan wel wat kilo's van mijn verzorgpaard krijgen die s te dik en dat wil er niet af :S

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site


sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 22:14

Graag!!!
alle kilo's voor mijn Uk zijn welkom... Knipoog

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:16


Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:57

Ik ken dat, paardje kreeg kuilgras, stond op de wei én nog eens drie kilo biks en dan evengoed mager blijven. Sinds kort, hoorde ik dat maismeel en zemelen ook wonderen doen!

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:55

Mijn paardje is ook erg mager geweest. Ze kreeg toen onbeperkt kuilgras (mwa niet dat hele natte maar bijna hooi) en 3 kilo sportbrok!

Nadat ik mijn paard verhuisde en ze vanaf toen 3 kg (eiwitarm) sportbrok kreeg en (echt) hooi is ze flink aangekomen!

Minder was in dit geval dus meer

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

timeless
Berichten: 111
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:58

Heeft hij geen last van een worminfectie?

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 17:41

Vandaag kreeg ik de uitslag en het is i.d.d. zoals timeless zegt... een worminfectie!
Echter ondervindt hij er "gelukkig" weinig last van...
Ik heb een wormenmiddel gekregen van Equest die ik vervolgens over 4wkn. weer moet herhalen.
Ik ben er nog steeds verbaasd van dat het so SIMPEL op te lossen is!
Heeft iemand anders dit al eens meegemaakt??
Natuurlijk ben ik blij dat het meevalt...
maar toch... op de een of ander manier ben ik nog niet gerust!

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:12

Was ook aan het denken aan wormpjes. Komt vrij veel voor en zorgt er ook voor dat je paard mager blijft. Hebben wij ook al een paar keer meegemaakt, met de paarden op een "nieuwe" wei te zetten. Daarna eens lekker ontwormd en dat was terug weg. Maar let erop dat dit regelmatig kan terugkomen ! De enige raad die gegeven kan worden is regelmatig ontwormen !

veel suc6 nog! Groeties x-x-x

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:26

Mhh 3 kilo per dag? Ik vraag me af wat voor een brok die krijgt dan want ik vind het erg weinig. Een jong paard wat toch in training is en een castratie achter de rug heeft mag best wel wat meer voer hebben.

Ik zou eens voeroverleg met pavo of een ander merk doen.

Succes.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:45

slobber(zo noemen wij het altijd volgens mij heet het anders gewoon paarden meel ofzo) wil wel eens helpen of maismeel.

en onthoud lieve mensen, een kwal is ook maar gewoon een pudding die kan zwemmen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:46

Wormen is idd de meest voorkomende oorzaak. Nu heel belangrijk dat je heel goed ontwormd en de wormen ook echt weg krijgt. Soms is het beter om de behandeling nog eens te herhalen (dus 2x extra) en dan nog eens bloed/mest na te laten kijken. 3 kg biks voor een jong paard vind ik overigens niet echt veel.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:48

Een paard van een kennis van mij was ook zo mager.
Pas een half jaar nadat ie gecastereerd was begon ie heel langzaam te groeien, echt heel langzaam.
Nu een jaar later ziet hij er goed uit.

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:20

Mijn paard is oo mage rdoor andere oorzaken maar mijn DA heeft me Hard Keeper gegeven, een supplement waardoor het paard in de darmen meer voedingsstoffen gaat opnemen en bijkomt in gewicht. Misschien kan je daarnaar vragen.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 23:35

Mijn paardje staat A niet in 't werk!
B krijgt hij 3kg brok (hyppostar) en 1kg muesli en nog n's 6 plakken hooi...
naar mijn weten kun je het gewicht van een paard niet opvoeren met krachtvoer maar juist met ruwvoer! Vitamines komt hij niet te kort (bleek ook uit het bloedonderzoek), en van krachtvoer maak je een paard hyper (wat wel goed is bij een dagelijkse training natuurlijk!)
Ik heb me voor ik de DA liet komen goed laten adviseren, en nu heb ik de knoop doorgehakt omdat brok, hooi en land niet hielpen.
Volgens de DA kreeg/krijgt hij absoluut niet te weinig!
Ik ontworm het zowieso om de 4 weken... maar Equest schijnt wat meer te doen tegen de kleine bloedwormpjes!!
Bedankt voor jullie goede tips!!
Maismeel: geniet niet direkt mijn voorkeur, worden ze nl. anders "dik" van dan zou moeten (is mijn mening)

Volgens de DA is mijn Toppertje verder KERNGEZOND! Haha!

Riant: BEDANKT voor je tip... ik ga hier zeker naar vragen!

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:43

ik zal je laten weten wat mijn ervaring is, het is ook nieuw voor mij..Succes!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:31

Een 3 jarige is bovendien nog volop in de groei en alles wat de hoogte in groeit, groeit niet in de breedte.
Geduld, als dit wormenprobleem is opgelost komt de rest ook venzelf, alles op zijn tijd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:38

Dit zie je inderdaad veel bij jonge paarden, als je biks van goede kwaliteit is zou ik mij verder geen zorgen maken.
Geef hem gewoon een jaartje (of 2) de tijd.

(Als voorbeeldje:
[HAW] Simba @ work in Zeewolde
deze 5 jarige heb ik vorig jaar aan de topicstartster verkocht, ik heb hem zelf een jaar gehad en kreeg er pas in het voorjaar dat hij 4 werd wat vlees op. Nu ziet hij er toch heel goed uit en krijgt zover ik weet gewoon heel normale hoeveelheden eten.)

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 12:00

Sjuimpje: Dit is een hele geruststelling als ik zulke foto's zie!!! Hij i.d.d. nog altijd wat jong... misschien komt het ook wel omdat ik mijn vorige merrie gewend ben (zie mijn profiel) op die foto was ze net 4!!

Kitten: ThanX... ik krijg nu echt het gevoel dat het goed komt... wat is dat nou toch met ons paardenmensen, dat we altijd weer een bevestiging nodig hebben???

Ik zal binnenkort even opnieuw een foto plaatsen van UK...

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:48

Hoi meiden!

Ik wil jullie ff langs deze weg laten weten dat mijn paardje goed is aangekomen na het geven van de kuur "Equest" ongelooflijk hoe goed het verschil te zien is!
Hij ziet er opeens super uit!!!
Hij krijgt nu dus nog altijd 3kg biks, 6 plakken hooi/kuil en staat ook nog n's op 't land! Haha!
verder geef ik 'm ook nog Max H.

Het is jammer dat mijn camara kapot is anders had ik een foto kunnen plaatsen van hoe hij er nu uit ziet... ik ben er erg gerust op en zeker zo trots

Enige opvallende is dat hij nu aan de rechterzijde allemaal hele kleine bultjes heeft, die uitdrogen en kleine schilfertjes worden. Na het rossen is het ook zo goed als weg... is dit misschien een kleine bijwerking??

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie tips!

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 81 bezoekers