Een haflinger.... hoe gesprek beginnen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Een haflinger.... hoe gesprek beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 17:43

Hey mede bokkers
Ben nou al een paar jaar aan het sparen voor een eigen paardje en ik heb nu dus de kans om er een voor een redelijke prijs te krijgen. Nou hebben mn ouders gezegd dat ik er 1 na mn studie mag (wel van eigen geld) omdat ze anders bang zijn dat mn school eronder lijd... Scheve mond Dit kan ik me natuurlijk wel een beetje voorstellen.. Maar nu, een jaar voordat ik van school ga en eigenlijk genoeg geld heb.. is er een hele mooie kans voor mij... Maarja, willen mn ouders het ook? Ik kan namelijk een haflinger krijgen.. 9 jaar, verkeersmak, goed in gereden en 1.48 m OK dan! Ik krijg stalling en voer gratis van een vriendin die land heeft en in ruil daarvoor help ik haar met schoonmaken van een huis. (doe ik dus voor niets) Clown het enige wat ik zou moeten betalen is de hoefsmid inentingen en wormenkuur.. Want spullen heb ik al (zadel, hoofdstel dekens borstels enz. ) dus nu wil ik het ze vanavond vertellen dat ik dus voor eigenlijk heel weinig een pony kan houden en zelfs nog ruim geld overhoud voor eventueele dierenartskosten enzenz. Daar heb ik dus ruim genoeg voor. Ook is dan het plan dat ik m koop en dat die voor de helft een beetje van mn vriendin is alleen het eerste jaar! dus tot ik van school ben) zodat ook mn school er niet onder lijd. Nou wil ik het vertellen maar ben een beetje bang dat het toch nee is Haha! dus hoe breng ik dit over? zodat ze in ieder geval erover nadenken.. Plus dat ik ook een proeftijd van een paar maanden heb. Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal Haha!


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:04

ik kan je niet egt helpen sorry.Je kan heel enthousast zeggen heb een pony op oog.wat ook slim is om eerst de posetetive dingen te zeggen

-xxx-willek
p,s dit zou ik doen dus niet boos op mij worden als het nee is

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:04

Ik vind het altijd moeilijk, hoe oud ben je? Kijk, iemand van 16 kijkt er meestal al anders tegenaan dan iemand van 13 ofzo.
Je kunt zelf inschatten hoeveel tijd je over hebt naast je studie, de tijd die je dan dus aan je paard kunt spenderen. Misschien kun je een weekschema opschrijven en dat laten zien als opening voor een gesprek? Dan moet je het neit te positief voorstellen, wel realistisch...

Tja en verder een keer diep ademhalen, de situatie voorleggen, je weekoverzicht erbij enne..het juiste moment afwachten? Succes iig.

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 19:09

Ik ben 18 Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:27

Hmm, ik zou er eerder goed over nadenken om met je vriendin e.e.a. op papier te zetten. Dat soort plannen lijkt vaak heel erg leuk maar in de praktijk wil het nogal eens op fikse ruzies uitlopen, hoe goed je ook bevriend bent met elkaar.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:38

18 dan mag je toch ej eigen keuzes maken, zo te horen werk je ook ? ik zou het gewoon op een entte mannier vertellen

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:44

ik denk dat je het zo wel leuk geregeld hebt maar maak wel duidelijke afspraken en zoek anders nog een bijbaantje dat je je ouders kan overtuigen als er toch wat is dat je altijd geld hebt voor dierenartskosten of dergelijke veel succes! laat even weten hoe het afloopt!

mijn website www.berlinde.nl

verstuur je haflinger e-cards hier


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:36

sreieus aan je ouders vertellen,
zeggen dat je nu een goed paard hebt gezien,
dat als je eht echt niet red,
je er eventueel een bijrijder bij kan nemen,
een paard hoeft echt niet elke dag gereden te worden hoor,

Karaat_the_newforest op Instagram

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 21:41

heyhey bedankt voor de tot nu toe gegeven reacties, ik heb er met ze over gepraat en ze willen vrijdag gaan kijken.. Het is nog niet gezegd dat het mag enz. maar het begin is er. dus het blijft even spannend Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:43

eej wat leuk !!
hou ons wel op de hoogte he !!

Karaat_the_newforest op Instagram

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:59

ja, en anders gewoon zeuren tot ze gek worden, of hun zwakke kant zoeken, bijvoorbeeld negeren!
en als je eventueel in tijdgebrek komt, kan je iemand vragen!

Trotse Mama van Mendy 09-03-2011

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:27

Spannend hoor! Ik zal voor je duimen! ik weet hoe ouders zijn! Mijn ouders zagen het helemaal niet zitten dat ik een eigen paard wilde. Ik heb mijn paard uiteindelijk gekocht zonder dat ze het wisten (ik was toen wel 23 jaar) Inmiddels weten ze het gelukkig wel en zijn ze ook al een beetje gek op mijn paard!!

Het is veel leuker als je ouders achter je staan. Wanneer je nog thuis woont kan je dat soort beslissingen ook niet nemen zonder met hun te overleggen! Regel verder gewoon alles goed met die vriendin van je dan komt het vast helemaal goed!!!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:40

zorg dat je met die vriendin alles zwart op wit hebt. Klinkt hard maar om gedonder te voorkomen is het wel belangrijk.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:19

Ik zou er toch nog eens goed over denken. Kun je het ook betalen als die gratis stalling weg valt en je naar een pensionstal moet? Dat het zadel dat je hebt liggen past, is natuurlijk ook niet zeker, waarschijnlijk zelfs niet.
Ik zou gewoon lekker wachten tot je klaar bent met school, een baan hebt en dan gaan zoeken. Is nu misschien vervelend, maar de kans is toch wel aanwezig dat het mis gaat op deze manier.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:11

Ik zou het gewoon voorstellen, alles uitleggen en zeggen dat ze er nog maar even over na moeten denken. Mijn ouders willen nooit iets overhaast doen Haha!
Misschien niet waar je naar vraagt, maar ik zou wel een contract aflsuiten met je vriendin. Ze KAN je ineens wegsturen, dan zit jij met een paard, zonder stalling. En hoeveel jij dan doet in het huishouden enz.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 09:47

Miran schreef:
Ik zou er toch nog eens goed over denken. Kun je het ook betalen als die gratis stalling weg valt en je naar een pensionstal moet? Dat het zadel dat je hebt liggen past, is natuurlijk ook niet zeker, waarschijnlijk zelfs niet.
Ik zou gewoon lekker wachten tot je klaar bent met school, een baan hebt en dan gaan zoeken. Is nu misschien vervelend, maar de kans is toch wel aanwezig dat het mis gaat op deze manier.


Het zadel past wel want dat is van m zelf dus dat komt goed Knipoog en wat stalling betreft dat zou ook nog kunnen omdat ik nog een bijbaantje heb en genoeg voor 'nood'

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:13

Serieus vertellen, en zeggen dat je hem zelf betaalt??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:07

twinkle1986 schreef:
heyhey bedankt voor de tot nu toe gegeven reacties, ik heb er met ze over gepraat en ze willen vrijdag gaan kijken.. Het is nog niet gezegd dat het mag enz. maar het begin is er. dus het blijft even spannend Haha!


He, wat spannend Lachen !!
Ik heb in mei ook een paardje gekocht en moest eigenlijk ook wachten tot na m`n studie. Ik had, net als jij, gespaard en kwam toen m`n "droom-paardje" tegen. Nadat ik er met mijn ouders over had gepraat (aangezien ze m`n dierenartskosten-backup zijn Knipoog ), vonden ze het goed dat ik Nagoya kocht Haha! ..

Ik hoop voor je dat het doorgaat !! Mijn ouders hebben er totaal geen spijt van, dus als ze nog twijfelen, moet je dat maar even tegen ze zeggen Knipoog ...

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:12

annegti schreef:
zorg dat je met die vriendin alles zwart op wit hebt. Klinkt hard maar om gedonder te voorkomen is het wel belangrijk.

Ben ik het helemaal mee eens!

Gediplomeerd gedragstherapeut voor honden en kynologisch instructeur

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:18

Klinkt al hoopgevend Twinkle-enz. Haflingers zijn op zich niet zo veeleisend en ja, ik vind ze super. En op je 18e kun je al best veel zelf bepalen imo, toch? Succes!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:31

Mij is het nooit gelukt helaas bij mijn ouders. Heb er nu pas eentje, haflinger, sinds mijn 27ste. Zet alles nog ff op papier voor je ouders, wat allemaal gratis is, wat je zeker al hebt voor hem en wat ook past. Wat de eventuele bijkomende kosten zijn, daarnaast wat je verdiend, wat je overhoudt, wat je eventueel kan wegleggen voor een eventuele tegenvaller qua kosten. En inderdaad zeg dat je altijd bereid bent, indien nodig, op zoek gaat naar een bijrijder/bijrijdster. Nou het is iniedergeval al positief dat jullie gaan kijken, is nog geen nee. Hopen dat het je lukt. Enne vergeet je het haffie niet te laten keuren door een DA?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:02

Hoe lang is je proefperiode? Misschien kan je rekken tot je je eerste cijfers van dit jaar binnenkrijgt. Als je met je ouders afspreekt dat je zorgt dat die cijfers in orde zijn (genoeg om mee te slagen) dat je hem dan mag houden?
Zo niet, dan is het misschien ook wel verstandiger om je school voor te laten gaan en hem terug te geven aan de eigenaar.

Korinia

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Omg. Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:17

Ben benieuwd. Mijn ouders waren gek genoeg om speciaal om mijn paardenhobby te verhuizen van een groot huis mer grote tuin naar een kleiner huisje met 5 stallen, een bak en land!

M1 dressuur met Maurits

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:08

wow dan heb je vet geluk zeg !!
ik moet op me 18 de ook alles zelf betalen,
me moeder rijdt ook paard,op dezelfde stal als waar ik sta,
maar moet alles zelf betalen !!
al hoewel ze soms weleens iets voorschiet,
dat is weer wel makkelijk !

Karaat_the_newforest op Instagram

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:38

Volgens mij heb je het inmiddels wel al verteld?
Het is nu al de 26ste!
Laat eens weten hoe dat ging?



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, ikkedus, Mark0919, Sterrenpony, VinandoW, xxIsaa en 36 bezoekers