zelf paard uit laten kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

zelf paard uit laten kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 10:54

Ik heb nou alweer 2 jaar Romein, gekocht, zelf ingereden en laten beleren voor de kar.
Afgelopen jaar moest mijn buurman zijn eigen tuiger in laten slapen, paardje was al 24 en hield overal vocht in de gewrichten vast. Mijn buurman was er helemaal kapot van, en van mij mocht hij wel Romein verzorgen en inspannen. ij was er zooo blij mee, 5x per week nam hij Romein wel eens mee, en Romein was alles voor hem!

Romein heeft afgelopen maand al verschillende keren een koliekaanval gehad en staat nu in de kliniek, wat er verder gaat gebeuren weten we nog niet, maar het ziet er treurig uit Huilen
Hij staat er zo zielig bij, die Romein, die anders zo trots voor de kar staat.
Ik had laatst een super mooie foto gemaakt, van Romein voor de kar, en me buurman op de bok, en heb deze foto, vergroot en ingelijst al klaar liggen, als, mocht Romein het niet halen, dan heeft hij er een mooie herrinering aan!
Nou had ik het er met mijn vriend over, en misschien willen we een nieuwe tuiger kopen, voor me buurman.
Ik vind dat hij zelf moet bepalen of hij dat wl, wanneer en welke, maar mijn vriend zei dat het misschien iets was om al een nieuw paardje te kopen!

Wat vinden jullie?
Ik vind het een nogal moeilijke situatie!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 10:59

Ik vind het echt een heel mooi gebaar als jullie een paard voor je buurman kopen, (of betaald hij het zelf?) en als jullie weten van wat voor type hij houd denk ik dat jullie het juiste paard wel voor hem uit kunnen zoeken.

Ik vind dit echt zo`n surpriseshow iets Haha!

succes

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 11:01

Hoi...
Ik ga er ook maar even van uit dat het een cadeau voor hem is en jullie dus betalen?! Jullie kennen hem heel goed, dus ik denk dat jullie zelf best een mooi en lief paard kunnen uitzoeken voor hem!!

succes!

en heel veel sterkte met je eigen paard... Is altijd erg naar om te zien hoe een paard zo anders wordt van een ziekte....

kuss

Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 12:20

ja, het is een cadeau, en we hebben een hele mooie tuiger op het oog, net zoiets als Romein!
Het is vreselijk om te zien, hij heeft nou al meerdere keren een aanval gehad, en hij staan gewoon stoned van de pijnstillers, en iedere dag rij ik op en neer, me buurman hangt bijna constant rond op de kliniek (man van in de 50, wedunaar, en Romein is zijn alles Verdrietig ) Met zijn 3e hebben we besloten, dat het zo niet langer kan, en mocht zijn toestant nu niet binnen enkele dagen verbeteren dan, dan Huilen dan ziet het er treurig uit.
En Romein staat nu ook op mijn gehuurde terrein en die tuiger die we ophet oog hebben, die kopen wij dan ook en hij mag er alles mee doen wat hij wil.
Huilen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 12:29

wat ontzettend goed.. Ik zou het echt doen!!
WEl heel erg triest van jou eigen paard... Herkent ie je nog wel? Inderdaad.. het is zwaar maar misschien beter om hem binnen een paar dagen uit zijn lijden te verlossen....

sterkte..

kuss

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 12:37

Ik vind dit echt heel super van jullie! Naar dat het zo slecht gaat met je paardje, maar wat een fantastisch gebaar! Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 12:45

Misschien toch nog even je eigen paard afwachten.
Je buurman is ook zeer gehecht aan dat paard en mocht het dier te komen overlijden is hij misschien nog niet zo open voor een nieuw paard.
En dan kan de band wel eens minder goed worden als gehoopt.

Maar het is wel een super goed idee van jullie.
Misschien kunnen jullie iets van een waardebon maken en die geven. Zo kan hij zelf mee kijken naar een paard.