Ik moet Kiezen! wat ik helemaal niet wil

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Ik moet Kiezen! wat ik helemaal niet wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 18:35

Ik kreeg vandaag te horen dat ik nog 5 pony's mocht verzorgen!

Ik ging vandaag naar mn verzorgpaard en pony. Ik ging samen met Daisy heen, dat was heel gezellig! Daar aan gekomen eerst lekker poetsen enz. Daarna even rijden op Felicia zonder zadel. Daisy ging op Pukkie. Hetging heel goed. Felicia was lekker aan de teugel Schijnheilig . Maar ineens kwam Heert (die werkt daar als boer). Hij zei dat hij vandaag naar HaringHuizen moest.(of iets in die buurt) Want hij moest naar een pink kijken (jonge koe). En daar waren ook paarden, en misschien wouden we wel een pony er bij hebben. Ik zat echt zo van, hier? bij felicia en pukkie? Dat wil ik wel!!!!! Daisy had het ook zo begrepen. Later kwam de zwager van heert. Hij zei dat Pukkie 4 sept. met zn buurmeisje naar de keuring ging. (het is toch onze vz pony???) En waarom wij niet wouden. *wij willen niet omdat we het vorig jaar leuk vonden maar we wouden liever lekker thuis blijven en gewoon naar ze toe gaan*

Nou we gingen naar de paarden toe! Eenmaal op het erf. Liep heert al naar een paar stallen toe. Daar stonden Jessy en Joby. 2 hele lieve welsh Merrie's. Jessy (echt een schatje!!!!!) was een schimmel merrie en was al ingereden en daar kan je zo op stappen. Joby was een welsh die alleen voor de kar kon, en die bij mensen was gekocht en later terug gebracht omdat ie gevaarlijk was.... Verward Scheve mond . Ik vond dit al raar......

Nou goed... Ik vroeg wat nou de bedoeling was.... Karin zei (de eigeaar van de pony's) dat we ze mochten verzorgen. Hier op dit erf. Scheve mond . Ik dacht al dat dit een twijfel geval zou gaan worden.

Toen gingen we naar nog meer pony's! De veulens van Jessy en Joby.... 2 lieve ruintjes die net geruint zijn. 1 was Palomino kleur. Heel mooi! Deze was 5 1/2 jaar en nog nooit onder het zadel geweest. De 2e was bruin. Deze was al 5 jaar, en ook niet onder het zadel.
Bij de palomino was het wel geprobeerd en het was de bedoeling ook! Maar diegene die het zou gaan doen, is nooit meer op komen dagen.... Verward

Nu gingen we verder naar Jimmy, haar paard! Het paard had drafferijen gelopen en was heel braaf (zei ze!). Nou eerst lekker aaien enzo. later liepen we verder de wei op. Jimmy liep achter ons aan en wou met zn voorbeen daisy teckelen.... *heel gevaarlijk!*. Karin zei dat dit spook gedrag van hem was. Verward . O bah... ik vind dat echt een eng paard!

We liepen naar een shet, die daar gestalt was, en van een oude man was die op sterven ligt. De shet stond 1 hek verder dan Jimmy. Daar moest zij dus elke dag voor zorgen. Ze had die shet laten dekken. We liepen weer verder het land op. We klommen 1 hek over en kwamen bij een hengst die 1 week geleden geruind was. Hij kon had daardoor erge hengst gedrag en daarom liet ze hem ruinen. Deze pony stond hier ook gestalt. je moest hem goed in de gaten houden want hij kon nog weleens uithalen!

We liepen nog 1 hek verder. daar stonden heel veel paarden!!!! 2 veulens! Bowie was 1 zo'n veulen. Mooi welsh hengstje. Palomino en 1 maanoog (rechter). Hij was heel schuw zei Karin. Daisy en Beauty liepen naar ons toe. 2welsh merrie's, die van haar vader waren. Er stonden ook nog 3 geldersche paarden! waaronder 1 veulen. Ohh wat waren ie mooi! Het veulen was vos, met een mooie grote bles. de andere geldersche waren ook die kleur, alleen nog niet gepoetst. Ineens voelde ik een pony aan mn broek ruiken. het was bowie! Ohh hij steelde echt mn hart! Hij was zo mooi! Zo lief!!!!( ik krijg nu al tranen) Schijnheilig Het was nog een hengstje.

Nou die vrouw zei dat al deze paarden iet van haar waren, en dat Bowie van haar was en dat ze die aan dr vader had gegeven. Haar vader heeft daar een stuk of 6 pony's! waaronder bowie. (k geloof dat Bowie te koop was ???). Maar ze had vaak ruzie met dr vader. En we moesten kiezen. of de paarden van haar vader verzrogen (bowie) of die van haar (jessy). als we ooit het andere "paardenclubje" zouden poetsen dan kwam er ruzie!

We liepen naar binnen en Bowie hinikte heel zachtjes. Verdrietig
Ze liet ook nog d epony's van dr zus zien. Ook 3 welshjes. 1 had bevangen heid door uierontsteking. Ze stond naast dr veulens die nu al 3 jaar waren en 4. Ze waren echt heel schuw! Zo zielig, zulke mooie paardjes zo schuw!

Nu liet ze het tuig enzo zien. Heel netjes ingericht. Ze zij: hier hangt het van Jessy.
Maar ze zei op het eind dat w eweg moesten, dat we naar heert zouden gaan om te gaan verzorgen (ze ging er helemaal van uit!). We gingen weer naar felicia en pukkie. we reden langs het weiland van Bowie... Wat was ie mooi!!!! Jessy mis in ook, en bowie ook!

Een maal bij felicia en pukkie gingen daisy en ik met Felicia springen zonderzadel. we gingen 1 meter hoog. Maar onder het springen zeiden we dat we het niet doen denken we. Want wij hebben al weinig tijd voor felicia en pukkie. En school komt er aan en mijn examen jaar begint nu!

Wat zou jij doen? Ik ga zeker door met felicia en pukkie. Maar ik vind het zo zielig dat jessy en Bowie geen verzorgers hebben.

Ik moet steeds aan hun denken Verdrietig



ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:45

Klinkt niet zo geloofwaardig eigenlijk,al ben ik als lid van de PennyPatroelje wel ietsje partijdig natuurlijk Haha!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:47

mm... of het nou waar is of niet, je geeft in de laatste zinnen zelf eigenlijk het antwoord al.. Te weinig tijd`!!!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 18:48

echt waar!!!!! ik kan het vaak genoeg zeggen maar als je het niet geloofd dan niet. maar het is echt zo!


patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:00

dan moet jij maar in die gedachte blijven. Je weet toch wel wat drafferijen zijn hè, wil je dat dan ok ff aan mij uitleggen. Yah, en paarden kunnen ook echt tackelen, dat doen ze om je te pesten . Egt waar egt waar . Ach joh, zolang jij er maar in gelooft.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:17

Wow wat een penny verhaal. Hoe groot zijn die 2 ponys die je nu verzorgt en dan gewoon even 1 meter springen. Je kan goed verhaaltjes schrijven!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:04

heel leuk... maar het antwoord heb je zelf al gegeven... veel plezier in dromeland


Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:27

het zijn er dan wel meer dan 5

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:15

oke, ik snap niet veel van je verhaal Verward maar je geeft het antwoord zelf al Scheve mond

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:21

ik ken devica al een hele tijd en dat ze pukkie en feliciaverzorg is echt zo hoor en dat van een meter springen dat is met een gelderse dus waarom kan dat geen meter zijn ?? niet iedereen is een penny

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

Deliverance

Berichten: 30
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Leuven-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:23

Euhm, je verhaal is zeer onduidelijk, maar je zegt zelf dat je te weinig tijd hebt om al die paarden te verzorgen dus blijf maar bij die die je hebt. Er zijn wel genoeg andere mensen die die andere paardjes kunnen verzorgen.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 21:57

thxx luf_midnight (laura) dank je dat je mij el geloofd!

Ik wil tegen iedereen zeggen, ik vroeg wat jullie zouden doen! niet of jullie mij penny-achtig vonden.

en waarom zou het niet kunnen? omdat jullie iemand op internet minder snel geloven als iemand die het recht in je gezicht zegt?
nou sorry hoor maar ik ga er vanuit dat mensen op bokt.nl de werkelijkheid zeggen en niet dat ze zomaar een penny verhaal typen.


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:23

Ik vind je verhaal ook niet erg duidelijk...Maarja je zegt het zelf al he..te weinig tijd er zijn genoeg andere mensen die die paarden kunnen verzorgen Knipoog

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:45

Ik geloof je wel Devica! Ik denk zelfs te weten waar die paardjes staan. Zoals je al zei zou ik het gewoon houden bij je huidige verzorgpaardjes Haha! Haringhuizen is zelfs ook wel een stukje verder weg en misschien kan je ze niet enkel in de vakantie doen. Of heb je paardengekken vriendinnen die nog een verzorgknollie zoeken? Ik zou het die gewoon vragen Haha!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 10:30

Thxx MaiNat, ik ga er misschien met Laura heen, want die zocht nog wat. En omdat zij nog wel op welshjes kan rijden (omdat ze lichter is dan mij) en anders heb ik nog 2 meisjes Lachen
maar toch vind ik het jammer, maar jah k heb te veel mee gemaakt met felicia en pukkie om hun minder te verzorgen en dat vind ik ook niet kunnen!


MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:36

Gelijk heb je! Je kan je niet in tweeen delen. Kon het maar Haha!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:11

..............en toen werd (werden) je (jullie) wakker. Wou dat ik van die gave dromen had, maar teleurstelling he als je dan weer wakker wordt. Er zal heus wel wat kloppen van je verhaal, maar denk dat je het een en ander aangepast hebt....

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:16

Lieve schat, ik vind het werkelijk een geweldig verhaal! Uit welke Penny heb je dit verhaal? Enne, ik snap het niet helemaal, kun je misschien wat duidelijker zijn? Pling

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:23

Ik geloof der best wel (of heb ik een stuk vergeten te lezen?) het gaat er toch over dat ze veel pony's ontmoet heeft en dat ze moet kiezen of ze die ook verzorgt? (ik snap het niet Tong uitsteken)
Naja je zei het zelf te weinig tijd dus dniet doen

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:39

ik geloof het wel en ik ken je niet maar ik weet wel dat als je bij een stal paarden verzorgt je er sneller andere bijkrijgt dat merk ik bij veel mensen ik zou het niet doen maar dat zei je zelf ook al

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:12

Ik weet vrijwel zeker dat ze het niet uit haar duim zuigt ofzo! In Haringhuizen staan namelijk heel veel paarden. Niet zo wantrouwig Haha! en inderdaad ken je ineens heel veel paarden aangeboden krijgen om te verzorgen. Dat heet netwerken Haha!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 09:38

Ik ga er vrijdag heen om te zeggen dat ik het aanbod "afsla".
Ik vind het alleen heel jammer dat sommige bokkers mij niet geloven. Hallo ik ben geen liegbeest hoor!


Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:24

Je zegt dat het er 5 zijn, maar als je goed gaat tellen in je verhaal zijn het er meer, namelijk 13 of 14. Dus dat klopt ook lekker dan he en dan heb ik die 2 die je nu al verzorgt nog niet eens erbij geteld!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:26

Devica"]
Ik kreeg vandaag te horen dat ik nog 5 pony's mocht verzorgen!

En daar waren ook paarden, en misschien wouden we wel een pony er bij hebben. Ik zat echt zo van, hier? bij felicia en pukkie? Dat wil ik wel!!!!!
[/quote]

En je zegt nu dat je er geen tijd voor hebt :S

[quote="Devica schreef:
Later kwam de zwager van heert. Hij zei dat Pukkie 4 sept. met zn buurmeisje naar de keuring ging. (het is toch onze vz pony???) En waarom wij niet wouden. *wij willen niet omdat we het vorig jaar leuk vonden maar we wouden liever lekker thuis blijven en gewoon naar ze toe gaan*


Hoe bedoel je dit, ik snap hier geen bal van!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 18:30

Tadano schreef:
Je zegt dat het er 5 zijn, maar als je goed gaat tellen in je verhaal zijn het er meer, namelijk 13 of 14. Dus dat klopt ook lekker dan he en dan heb ik die 2 die je nu al verzorgt nog niet eens erbij geteld!


het zijner 5, namelijk Jessy Joby en hun 2 veulens en Jimmy. Die andere paarden mogen we niet verzorgen, omdat er een paar van haar vader zijn en van dr zus en sommige pony's zijn daat gestalt en het gaat om haar pony's. Lachen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, bribro, douschka, KaasSouffle_, Laarvv, Liaan, nick_en_ik, Ptl4ever, shadowstar, Sydney_Zorro, Vuri en 105 bezoekers