Hoe denk jij over studeren in het buitenland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Hoe denk jij over studeren in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 22:35

Ik denk er over om na het komende schooljaar te gaan studeren in Nieuw Zeeland.
In de eerste instantie omdat ik wel eens wat meer van de wereld wil zien, maar ook omdat ik Nederland een beetje beu ben. Misschien leer ik na een tijdje buitenland Nederland wel weer te waarderen Knipoog Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik nooit weer terug wil naar Nederland.
Waar ik wel tegen op kijk is dat ik dan mn pony sowieso voor een jaar zal moeten missen en natuurlijk mn ouders en vrienden en familie ook. Al kijk ik er ook wel naar uit om weer eens wat nieuwe mensen te ontmoeten

Hoe denken jullie erover?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:48

Over jou situatie over over studeren in het buitenland over het algemeen?

Ik heb een fijn jaar gehad in Londen, erg veel geleerd (ook al bleek de studie geen goede keuze) en veel vrienden meegemaakt. Ze zeggen dat ik er wel door verandert ben, maar dat weet ik zelf niet zo. Het was leuk, maar het was ook niet wereldschokkend ofzo..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:04

Ik kan echt mn paard, ouders en vriend niet missen.
Het is echt niks voor mij.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 23:12

ArwenLune schreef:
Over jou situatie over over studeren in het buitenland over het algemeen?

Nee over hoe je er zelf over denkt. (Incl evt eigen ervaringen enzo, mocht je die hebben Knipoog)

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 01:49

Ik ben er sterk over aan het denken om in het buitenland te gaan studeren. Net als jij (gedeeltelijk) omdat ik NL een beetje zat ben, maar ook omdat sommige dingen van het Nederlandse systeeem me niet aanspreken.
Bovendien ben ik van (grotendeels) buitenlandse afkomst en heb familie (& veel vrienden) wereldwijd. Ik weet niet of dat nou écht van belang is, maar ik heb al heel lang het idee dat ik veel makkelijker tegen naar-het-buitenland-gaan aankijk dan de meeste mensen die ik ken.

Ik zou (hoogst)waarschijnlijk voor Engeland kiezen: daar komt mn familie vandaan, de taal ligt me véél beter dan nederlands en ik voel me er heel erg thuis. De wens om daar een tijdje echt te wonen heb ik ook al langer
Maar goed, ik hoef pas volgend jaar te kiezen (ga eerst nog n jaar iets anders doen), dus ik merk het nog wel wat ik dan wil Lachen

In het algemeen is het trouwens volgens mij voor iedereen een goed idee om een tijdje naar het buitenland te gaan om grenzen te verkennen (lett & fig). Het hóeft natuurlijk niet ofzo, maar het lijkt mij dat het voor de meesten heel leerzaam kan zijn.

Dusss...voor jou kan ik ook alleen maar zeggen dat als je het echt wil je het gewoon moet doen! Ga lekker informatie inwinnen en maak je beslissing Lachen

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 02:31

Ja volgensmij denken wij wel een beetje in dezelfde richting Knipoog
(Iig wat Nederland en zijn systemen en engels betreft Knipoog) Eigenlijk kan ik me in alles wat je zegt wel vinden (ik ben dan alleen weer niet van buitenlandse afkomst) En hoe meer info ik ik heb verzameld hoe sneller ik er naartoe wil Tong uitsteken

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 02:32

Ik ben net begonnen aan een jaar buitenland. Ik zit in Zuid - Amerika.
Een tip, zorg dat je je school heel goed geregeld hebt, anders krijg je er gegarandeerd problemen mee. Ik heb ze nu.

Mijn motivatie om naar het buitenland te gaan, nieuwe taal leren, in mijn geval Spaans, nieuwe mensen ontmoeten, een andere cultuur opsnuiven en gewoon een ervaring rijker zijn.

Ik wilde eerst ook naar een Engelstalig land, na wat overwegingen toch gekozen voor een Spaanstalig land omdat ik 1. al Engels spreek en 2. Spaans de 2e meest gesproken taal op de wereld is.

Succes met het vinden van een land en studie!

ludiekje

Berichten: 424
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Hoogeveen city!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:18

ik zou het liefst thuis bliven want ik kan mijn paardje niet missen

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:14

als ik de kans zou krijgen om in het buitenland te studeren, zou ik die zeker grijpen. misschien krijg je er anders later wel spijt van. (m'n zus wou op haar 17/18e een jaar naar amerika gaan om een jaar naar de highschool te gaan, alles was al geregeld etc. mar ze moest nog een gesprek met de derectrice vans chool, en zij heeft het deze plannen eruit gepraat, want het was beter als ze eerst vwo zou afmaken en blabla, en nu heeft ze heel erge spijt van, want je kan maar tot 18 naar een highschool) maargoed, ik zou het iig wel doen. maar ik heb dan wel geen eigen pony die ik dan achter zou moeten laten. het lijtk em een hele ervaring zoiets, andere mensen andere cultuur etc.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:31

ik ga over 1,5 jaar 4 maandjes naar Frankrijk studeren, welke universiteit weet ik nog niet precies..
ik zou de kans grijpen, het lijkt me een enorme ervaring..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:16

Highschool wilde ik vroeger ook maar ik ben blij dat uik dat niet gedaan heb; het niveau ligt erg laag vergeleken met Nederlandse opleidingen.
Dénk er trouwens om dat studeren in het buitenland wel HEEL veel geld kost!

Ik heb gewerkt in Amerika en ga stage lopen ergens in het buitenland en ga wrsch voor mijn master een half jaar in engeland studeren. Het is natuurlijk een topervaring, je leert jezelf kennen en wordt er absoluut wijzer door. Plus dat het leuk staat op je cv.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:57

Ik zou zeggen: als je de kans krijgt, grijp hem!

Het lijkt me fantastisch om een aantal maanden in het buitenland te studeren,
je leert zoveel nieuwe mensen kennen en een heel andere cultuur. Lachen
Het lijkt me een enorme ervaring die ik zelf ook zeker mee wil gaan maken!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:40

Ik vind het helemaal niets!
Maar als je het leuk vind, waarom niet? Als je die kans krijgt zou ik hem nemen!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:22

Grijpen!! Nederland wacht wel...hier veranderd toch niets, en als je de kans hebt: gááán!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:26

ALs ik een leuke kans zou krijgen zou ik zeker gaan, het lijkt me gewoon een geweldige ervaring.
En voor je paard enz kun je gerust wel het een en ander regelen met een verzorgster of zo, heel veel suc6! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:12

ik was Nederland ook behoorlijk beu. Ik moet zeggen dat ik er nog niet over uit ben of ik hier wel helemaal terug wil komen. Het is alleen dat alles zo ontzettend veel makkelijker gaat zijn, met banen e.d.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:01

Ik zou het doen. Het is echt een hele bijzondere ervaring. Heb het zelf ook altijd gewild, maar wegens omstandigheden is het er niet van gekomen. Ben vorig jaar wel 2 mnd naar Zuid-Afrika geweest. Ben heel blij dat ik het heb gedaan. Ik miste natuurlijk wel alles en iedereen hier, maar je stelt je er wel op in. En joh, over een jaar zie je ze weer Tong uitsteken.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:07

Als mijn vriend zijn diploma gehaald heeft zit ik in het derde jaar van mijn opleiding daarna wil ik nog een jaar naar nieuw zeeland, australie of een ander engelssprekend land.
De ervaring lijkt me heel mooi en het is eens wat anders als dat saaie Nederland.
Ik zou het zeker doen als ik jou was.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:37

ik heb dr ook wel over gedacht om 1 of 2 jaar naar het buitenland te gaan, maar heb toch besloten dat ik et niet wil Scheve mond
Ik heb hier gewoon teveel, wat ik niet op wil geven, zoals vrienden, familie en de paarden
En voor de taal hoef ik het niet te doen, aangezien ik nou ook tweetalig les krijg, en dus vloeiend engels spreek

maar als je de kans krijgt en het graag wilt, zou ik het absoluut doen, want het is natuurlijk wel een waanzinnige ervaring

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:38

Ik heb na mijn studie rechten een jaar in Londen gestuurd. Ik wilde graag in Engeland wonen omdat m'n familie daar vandaan komt. Het is een wereldjaar geworden, maar ik ben blij dat ik daarna gewoon in Nederland aan de slag kon. Je gaat je eigen 'plekkie' hier in Nederland nl. veel meer waarderen. Het scheelt wel dat ik toen 'paardloos' was; anders had ik het waarschijnlijk niet gedaan. Ik had trouwens een beurs gewonnen en dat was geen overbodige luxe. Het (studenten) leven in Engeland is peperduur.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:39

Doen als je de kans krijgt, maar wel zo dat alles goed is geregeld en dat et bijna geen nare ervaring kan worden. Heb namelijk genoeg verhalen gehoord dat het niet leuk was... maar wel doen als je de kans krijgt. Anders heb je later spijt ervan als je niet bent gegaan.