welke hengst bij mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

welke hengst bij mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:24

Hallo allemaal,

Moeilijk hoor, een goede hengst uit te zoeken voor mijn merrie. Ik dacht dat ik het wist maar helaas ik ben er nog steeds niet over uit! Eers dacht ik Krack-C maar die combinatie zou te heet worden bij elkaar. Toen wist ik het, het wordt een buitenlandse hengst Sandro Hit maar die vond ik weer te duur voor een half papier wat je bij het veulen zou krijgen. Magic Ronaldo dan maar, een mooie zwarte hengst met goede bewegingen maar éénmaal in het echt gezien te hebben viel hij weer tegen. Nu zit ik te dubben tussen 2 hengsten namelijk tussen Gribaldi en Rhodium. Het nadeel van Gribaldi vind ik dat hij te veel gebruikt wordt. Ik vind het een wereld beest om te zien en zou ook goed bij mijn merrie passen. Maar nu stuite ik op Rhodium en dat vind ik een super chique paard om te zien met een gewelige beweging en net zoals mijn merrie lange benen en lang gelijnd en dat trekt mij persoonlijk enorm aan. Ook is hij nog jong en nog niet veel gebruikt en dat vind ik ook weer een voordeel. Nou was de vraag eigenlijk, wie heeft er een nakomeling van deze hengst en kan me daar meer over vertellen en wat is zijn vererving, wat raden jullie mij aan?
in mijn profiel staat mijn merrie het is die bruine, Revolution misschien kunnen jullie van daar uit bepalen wat het beste bij haar zou passen!?

Groetjes, Annelies.

[Edit] titel [/edit]

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 11:12

het gaat erom dat de hengst jouw merrie aanvult...
Mooi langgelijnd allebei is natuurlijk fijn.. Maar wat zijn de zwakke punten van je merrie? ik noem maar ff wat bijvoorbeeld een weke rug, zwakke koten, weinig beweging... Ik bedenk zo maar ff wat... Je moet dus een hengst zoeken die over heeft van wat jouw merrie te weinig heeft...

Trouwens... Vind het een erg mooie merrie!!

kuss

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:21

Ha

Ik zou kiezen voor jetset-d
Prima hengst en doet het erg goed.
Mijn paard was de eerste jetset-d die er was en ik heb veel plezier van hem gehad.
Super karakter.
Mooi gebouwd.
echt een plaatje om te zien.

good luck.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:46

heb ook een jetset,prima karakter,wel wat korte hals maar kan super bewegen.]
gribaldi is zeker een mooie hengst dacht ook hem te gebruiken,en idd word hij veelk gebruikt maar als het veulen voor jou is maakt dat toch niet veel uit.
groetjes n