zachte afgebroken haartjes.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

zachte afgebroken haartjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 13:25

Hoi,

Mijn paard heeft sinds een paar weken een beetje vreemde haren op zijn rug. Het lijkt net alsof ze overeind staan. En ze zijn dof van kleur( net of hij last heeft van gespleten haarpunten ) ze voelen wel zacht aan, het is net donshaar zo zacht.
Duidt dit op een 1 of ander tekort aan een vitamine of mineraal. Ik geloof dat ik dat weleens ergens heb gelezen, maar waar ??
Weten jullie het misschien ?
Op dit moment staat hij dag en nacht buiten en krijgt 2 maal een handje biks ( met o.a. zeewier ) en 1 plak hooi ( nieuw ) op een dag. Zou er te weinig in het eten zitten ?

Groetjes,

Maris


ella46

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:42

mijn paard had dit op zn linkerkont omdat ie er altijd op zn linkerkant lag te pitten en een andere had dat omdat zn maatje op de wei em altijd op zn rug knabbelde, ik weet niet of je paard hetzelfde heeft maar als ie een wei-vriendje heeft kan het misschien wel hetzelfde zijn

jaja.

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 14:58

Denk toch niet dat dit het is. Zit precies onder de plek waar het zadel ligt maar ook verder naar achteren toe. De haartjes zijn iets lichter van kleur en lijken afgebroken.

Had het niet iets met zinktekort te maken ?

Groetjes,

Maris


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:06

Starlight heeft hier ook last van nu, volgens mij komt het door het weer van een tijdje geleden. Warm koud warm koud, staat nl ook dag en nacht buiten (met stal)

Onze hoefsmid viel het ook al op, normaal glanst ze als een spiegel, nu nog steeds wel, maar niet zoals ze normaal altijd doet Scheve mond

Irmaladouche

Berichten: 2
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 06:54

Die van mij heeft dat ook. Volgens mij beginnen de winterharen al......komt dus door het weer van de afgelopen tijd.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:07

Bij ons hebben ook een paar paarden er last van, wij denken ook aan het wisselvallige weer.Heel warm, dan sterke afkoeling door buien, het haar staat dan weer overeind, dan ligt het weer plat, het lijkt inderdaad afgebroken. Mijn paard heeft door dit rare weer al een aardig dikke vacht, dat heeft ie anders nooit in augustus.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

_Annemarie
Berichten: 93
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:51

misschien schuurt het zadel op de rug van je paard, het kan zijn dat je hem dan iets moet laten opvullen

l_a_u_r_a

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:12

Ik wou net zeggen....
Zit het zadel wel goed???????
Schuurplekken zien er toch ook zo uit

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:24

inderdaad, je zadel is waarschijnlijk de oorzaak, gauw naar laten kijken!

Wat niet is kan nog komen...

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:16

Hoi,

met het zadel ben ik al bezig ! ligt idd niet goed. Hoop dat van Triest binnenkort tijd heeft om te komen kijken. Waarschijnlijk is de boom te smal.
Maar de vreemde haartjes zijn er ook achter het zadel ......

Groetjes,

Maris

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:11

mijn paard heeft dit ook een tijdje gehad, maar dan aan de zijkant van zijn billen. leek net of ze hier mee ergens tegen aan schuurde. nu heeft ze een vliegendeken om en heeft ze nergens meer last van. dus misschien schuurt jou zadel ook wel. en dat het iets achter het zadel ook zit kan ook wel komen doordat je zadel misschien iets verschuift tijdens het rijden.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 15:48

Misschien !?? Verward
Ik wacht dus nu op van Triest. Ben benieuwd.

Groetjes,

Maris

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:24

Het randje van je dekje kan ook nare schuurplekken veroorzaken en dat steekt iets uit achter het zadel. Zeker in deze tijd dat de wintervacht aan het doorkomen is zijn ze vaak iets gevoeliger voor schuurplekken.

Nulla tenaci invia est via

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:46

mijn paard heeft het nu ook, maar dat is alleen op de plek van haar deken (regendek) haar nek glansd als een spiegel alleen haar rug en buik niet?
maar het word al weer beter, en ik kan mezelf er al weer bijna in zien Tong uitsteken

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 15:14

Mijn paard heeft nog geen deken op gehad, dus dat kan in ieder geval de oorzaak niet zijn Knipoog

Groetjes,

Maris


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AstridJ, Binck8, nathe, Nef1985, Suusw en 21 bezoekers