Gestrekte draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikie
Berichten: 19
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: De heurne

Gestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 10:19

hajhaj wie kan mij heel erg precies uitleggen hoe ik mij paard de gesterkte draf leer?? want hij doet het nie!! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen nou alvast heel erg bedankt kuzzie milou en orasa Lovers

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:51

Les nemen

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:55

Dat is weer zo'n heerlijk 'kort door de bocht' antwoord, waar de TS niets aan heeft.
Natuurlijk je hebt gelijk, maar het kan ook anders.
Verder verplaats ik dit item naar RT.

@Mikie: heb je de zoekfunktie van Bokt al eens geprobeerd met het woord 'uitstrekken' en forum RT. Er is ongtwijfeld al eerder over gepraat kan ik me indenken.

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:47

haai heel misschien kan ik je helpen.. maar het is makkelijker gezegt dan gedaan..

goed vanachtere er in rijden en steun geven op je teugels... tja ik weet niet zo heel erg goed hoe ik het moet uitleggen...je moet zeg maar niet van voren het werk gaan doen (met je handen) maar echt van achtere! gewoon zijn achterhand naar voren rijden en niet je teugels los gooien!

naja het zal wel niet zo duidelijk zijn ik hoop dat je er wat aan hebt;)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:11

Sjonniej schreef:
Les nemen


Beter zou ik het niet kunnen verwoorden!

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:49

Waarom in herhaling vallen (zie mijn eerdere reactie) Verward

fleem
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:57

Sugarmiss schreef:
Waarom in herhaling vallen (zie mijn eerdere reactie) Verward

ik wou hier zostraks op reageren maar deed het niet...
ik doe het toch maar wel...


als je geen advies kunt geven op een vraag die in RT staat
reageer dan niet...
het domme is dat jullie allemaal dezelfde domme antwoorden geven:
neem les...
ja maar ze vraagt hier toch niet of ze les moet nemen?
ze vraagt hier om een antwoord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:59

Fleem, denk je dat we een goed antwoord voor dit 'probleem' kunnen geven via de PC?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:11

Wat moet je nou met 1 regeltje en meer niet? Het is al moeilijk om via je PC een goed passend antwoord te geven op een probleem.
Als de TS 10 sec. in RT had rondgekeken had ze 5 dezelfde topics gevonden

fleem
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:33

Jippie"]
Fleem, denk je dat we een goed antwoord voor dit 'probleem' kunnen geven via de PC?
[/quote]
ja
ze vraagt hoe je iets moet doen en daar kan je antwoord op geven...
zelf weet ik het niet omdat ik het Flame nooit heb hoeven leren ze kon het al Lachen

[quote="Sjonniej schreef:
Wat moet je nou met 1 regeltje en meer niet? Het is al moeilijk om via je PC een goed passend antwoord te geven op een probleem.
Als de TS 10 sec. in RT had rondgekeken had ze 5 dezelfde topics gevonden

goh dat je nog de tijd neemt om in te typen:
neem les...
sorry maar het slaat nergens op en dat blijf ik vinden

het probleem is hier hoe ze een pony moet leren strekken... neem
aan dat inplaats van neem les er wel iemand is die haar dat kan vertellen Blond

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:13

fleem schreef:
goh dat je nog de tijd neemt om in te typen:
neem les...
sorry maar het slaat nergens op en dat blijf ik vinden

het probleem is hier hoe ze een pony moet leren strekken... neem
aan dat inplaats van neem les er wel iemand is die haar dat kan vertellen Blond

Een paard kan van nature al strekken. Als hij dat niet kan zit er lichamelijk iets niet goed.
Hóe je je paard leert strekken op jou hulp, daarvoor moet je toch echt een mens naast je hebben die er verstand van heeft en niet iemand achter een pc die een gok doet door iets te zeggen waarop het paard misschien op reageert, terwijl het paard misschien heel anders reageert.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:30

CipaRuby schreef:
haai heel misschien kan ik je helpen.. maar het is makkelijker gezegt dan gedaan..

goed vanachtere er in rijden en steun geven op je teugels... tja ik weet niet zo heel erg goed hoe ik het moet uitleggen...je moet zeg maar niet van voren het werk gaan doen (met je handen) maar echt van achtere! gewoon zijn achterhand naar voren rijden en niet je teugels los gooien!

naja het zal wel niet zo duidelijk zijn ik hoop dat je er wat aan hebt;)


als het niet duidelijk is, leg het dan niet uit, ga liever tijd besteden aan het leren van de PIAF, weet ciparuby alles vanaf!


Nee serieus, ga les nemen en oefen veel!! om het verschil in een proef groter te maken, kun je tempo lager zetten en passen korter maken en de bocht voordat je op de diagonaal moet. Stel recht en geef steeds kleine beetjes meer been. Beloon als er verbetering in zit

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:31

Wat betekent nou TS..zie het elke keer staan...
Uhm..mijn antwoord op de vraag..Uitstrekken moet je doen op een lange weg/zijde. Het paard hoeft niet per se super sneller te lopen maar dat doet hij om te verruimen, als hij weg schiet (dus als jij gewoon been-been-been- geeft, is die niet aan het verruimmen ) Als je les neemt, vraag aan je instructeur (triese) of ze een keer wil kijken of je paard het natuurlijk doet, dan ga je gewoon draven zoals normaal maar laat je hem iets sneller lopen..strekt hij iets uit, ben je al een beetje op weg, zo niet dan moet je toch ff iemand die het echt weet vragen. Nero doet het van natuur, en daar zeg je U tegen Bloos . Onemed (spring hengst) was heel kort van voren en strekte he-le-maal niet, hij wordt nu wat vaker gereden en wordt steeds soepler in zijn beweging, waardoor hij wat meer begint te strekken..Maar goed zoals als gezegd, bij iedere paard anders, en misschien kun je ergens in de buurt aan een geleerde lesgever advies vragen Lachen

(*Zo een wat aardiger uitgebrieder versie van 'Ga les nemen Scheve mond*)

Schijnheilig

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:00

TS = Topic Start(st)er

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:33

pfff. weer lekker topicje. :p
tip aan de TS: waarschijnlijk snapt je pony de impuls van het been niet echt goed,. rijd hem eerst echt op het been, op het kleinste drijven moet hij reageren, (dit leer je om consequent een tik te geven als hij niet in 1 keer voorwaarts gaat op een beenhulp)
zo leer je dat hij echt naar voren moet gaan zodra jij drijft. , zorg wel dat er ontspanning is. op de lange zijde kan je wat gas geven, en misschien veruimd hij dan wel. natuurlijk moet je niet de eerste keer het uiterste van hem verwachten, maar gewoon opbouwen, en samen de draf uitbreiden.
succes

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:15

Sjonniej schreef:
Een paard kan van nature al strekken. Als hij dat niet kan zit er lichamelijk iets niet goed.
Hóe je je paard leert strekken op jou hulp, daarvoor moet je toch echt een mens naast je hebben die er verstand van heeft en niet iemand achter een pc die een gok doet door iets te zeggen waarop het paard misschien op reageert, terwijl het paard misschien heel anders reageert.

jij kent er veel van ..amaai Bloos!

Ik heb een hoog gezet dressuur paard die enorm kan strekken, gelijk je op tv ziet in dressuur wedstrijden. is aangeleerd geweest , van nature gaat een paard nooit streken ! Hij gaat in de natuur zelf liever de galop aannemen.
Ik heb net een andalusiesche hengst gekocht . Gekend dat die nie kunnen strekken..ik wil alles doen en ik zie nu al na 2 maanden oefenen dat hij vele beter draafd en zijn benen niet meer hoog gooit maar verder naar voren.
Ik heb heel veel gelongeerd en hem over balkes doen lopen..en hem nie in galop laten vallen als je iets 'harder' aanvraagd van tempo...
als je rijd hem zeker nie duwen met benen of hand gebruik!
De sleutel van strekken...een mooi en goed verzameld paard.
Dan moet je hem in evenwicht houden en hem gewoon laten draven en u handen 'open' doen..en ietsjes meegeven...dat moet vanzelf komen.
Succès.

nirvanahorse
Berichten: 91
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:21

Probeer in de hoek je paard aan te drijven en voor tegen te houden, als je op de lange zijde (of diagonaal of iets) bent, geef je hem voor iets meer ruimte en drijf je flink bij,
ook kun je oefenen met balkjes draven. Daardoor strekt het paard vanzelf wat meer.
ps.
les nemen
dat is zo´n idioote uitspraak op RT
mensen vragen hier iets om een antwoord te krijgen, misschien hebben ze wel al lang les, maar duurt het nog een aantal dagen voor de lesdag is en willen ze er vandaag aan werken

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:29

Les nemen is nog niet eens zo'n gek antwoord is, want je moet het toc leren. maar ik denk dat veel oefenen ook nodig is. Een paard moet namelijk van achter sterker worden zodat ie krachter van achter uit wordt. Je zult zien ineens hebben jullie samen het knopje gevonden en doet ie het

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:39

Ik had ook moeite met mijn Oldenburger en uitstrekken. Ik kreeg als advies tijdens mijn lessen om het op de weg tijdens een buitenrit te oefennen. Dan heb je meer ruimte, een langer recht eind. In de bak komt er altijd weer een bocht zeg maar.

Je rijdt je paardje aan de teugel en bouwt achter meer druk op, geeft meer been dus. Je kan het ook eerst gewoon het beste in lichtrijden proberen.

Als je het een paar keer gedaan hebt krijg je het gevoel er een beetje beter bij en krijg je het vanzelf beter onder de knie. Meer uitleg nodig? PB me maar. Anders wordt het verhaal zo lang!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:06

cinv schreef:
jij kent er veel van ..amaai Bloos!

Ik heb een hoog gezet dressuur paard die enorm kan strekken, gelijk je op tv ziet in dressuur wedstrijden. is aangeleerd geweest , van nature gaat een paard nooit streken ! Hij gaat in de natuur zelf liever de galop aannemen.
Ik heb net een andalusiesche hengst gekocht . Gekend dat die nie kunnen strekken..ik wil alles doen en ik zie nu al na 2 maanden oefenen dat hij vele beter draafd en zijn benen niet meer hoog gooit maar verder naar voren.
Ik heb heel veel gelongeerd en hem over balkes doen lopen..en hem nie in galop laten vallen als je iets 'harder' aanvraagd van tempo...
als je rijd hem zeker nie duwen met benen of hand gebruik!
De sleutel van strekken...een mooi en goed verzameld paard.
Dan moet je hem in evenwicht houden en hem gewoon laten draven en u handen 'open' doen..en ietsjes meegeven...dat moet vanzelf komen.
Succès.


Aan de ene kant ben ik het met je eens..een paard gaat nooit natuurlijk zo strekken als wat je op tv ziet, klopt. Maar tot een bepaalde lengte vast niet het goeie woord ervoor..sorry kan een paard van natuur strekken. Als hij het niet kan, kun je het ook niet aanleren. (Of dan zal je echt met je zak paarden snoepjes ervoor gaan zitten en bij het woord 'been' leren dat ie zijn voet naar voren moet gooien *LOL* )
grapje hoor....

Of is dit echt helemaal verkeerd... Scheve mond
Verward

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:29

e paard moet natuurlijk wel eerst aan het been zijn en weten dat ie meer moet draven als jij been geeft. Als dat niet het geval is moet je in eerste instantie meer je handen openen dan uiteindelijk de bedoeling is. Snapt hij dat ie op je been meer moet gaan draven dan kun je idd in hoek paard oppeppen (dus paard wél paard bij je houden, evt ietwat verzamelen) en vervolgens mét aanleuning dus met druk op je teugels de draf verruimen. Je moet toch eerst verruimen voordat je kunt beginnen aan het strekken. Het is absoluut geen makkelijke oefening om goed te verruimen en te strekken.

Toen ik mijn paard 4 mnd geleden kocht en op wedstrijd ging begon ik met 4en en 5en voor middendraf. Ondertussen zijn dat 7s en 8en! Dus bij mij heeft dit gewerkt!

Hopelijk kun je er wat mee! Succes iig


Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:18

Kan ook helpen ja