Manege ROKERS :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Manege ROKERS :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 18:27

Kennen jullie dat ook?

Meisjes die een paard nemen maar er helemala niet van houden en dumpen op een manege. Ze kijken beetje rond en ze gaan rijden als ze er zin hebben. Dus hun paarden staan soms wel een week stil! Zo zielig. Ze zet ze ook geen eens op de wei. En soms wilt ze opeens weer gaan crossen en toen had die koliek. Dus dat wijf haar paard helemaal afschelden van luilak je moet ook je best doen enzo! Dus ik gaf haar een hele grote bek van vind je het gek als hij na een week oppeens moet galloperen? Jij verdient zo'n paard niet!

Na dat gesprek zegt ze niks meer en negeer ze mij. Het enige wat ze doet op die stal is met paar wijven roken Ach gut

fok.nl de beste.


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:31

Ach ja sommige mensen zijn paarden gewoon niet waard. En paps en mams maar betalen
wel goed dat je er wat van gezegd hebt, zou me als ik jou was er verder niet meer zo veel van aantrekken.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 18:34

Brechtje: Nee als ik er kom en ze is er dan negeer ik haar gewoon ook volkomen. Ze weet zelf heus wel dat ze fout zit, en maar niet verkopen of verzorgster zoeken! Arm paard zeg

fok.nl de beste.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:47

Kijk maar niet naar dat paard, je blijft zulke mensen houden.
Heeft geen zin om je druk over te maken.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:12

Nee denk ook dat het idd weinig zin heeft om je er druk over te blijven maken. Maar nogmaals vind het goed dat je er wat van gezegd hebt Lachen

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:43

Tjah, dat heb je altijd. Ik denk niet dat het veel uit maakt als je er tegen in gaat, helaas. Het is hun paard.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:05

Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt op stal. Het meisje waarvan het paard was kwam lang niet iedere dag, en als ze er dan was zat ze inderdaad alleen te praten en te roken.
Het was echt zo zielig, dat paard stond regelmatig tot haar knieen in de mest...Boos! Dan pakten wij toch maar weer een riek en een kruiwagen, want dat arme dier kan er toch ook niets aan doen!

Gelukkig is ze uiteindelijk toch verkocht en heel goed terecht gekomen!!

"Life is about the journey, not the destination"

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:03

Egt zielig voor dat paard..
sommige mensen ook :S

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:09

wat heeft dat met roken te maken Verward

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:16

Ik vind het altijd zo goor dat roken..lekker ongezond en vieze stinkwalm :S

XXX

Carnac

Berichten: 120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:17

Zo heb ik er ook wel een aantal gekend... Het is echt jammer dat je niet zomaar dat paard wat beweging kan geven enzo... Ik snap niet dat die mensen er geld in willen steken als ze er toch niets mee doen... Alleen maar jammer voor dat beestje...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 07:01

ruikt geen rook, maar penny!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:25

toch ken ik zulke personen ook Schijnheilig Zowel op manege als pensionstal zitten ze er soms tussen...
(en dat roken... Tja, meestal is dat onderdeel van het gezellig doen bij dat type mensen, wat je natuurlijk niet om moet draaien naar elke roker gaat zo slecht met zijn/haar paard om Haha! Knipoog )

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:43

tja die heb je overal, jammer voor het paard, en mogen ze roken bij jullie op stal!!!!!

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:26

stef schreef:
wat heeft dat met roken te maken Verward


Omdat het enige wat ze doen op de manege is roken. Beetje in akntine drinken en roken. En niks doen met het paard!

fok.nl de beste.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:30

ken genoeg rokers die wel goed met d'r paard om gaan Schijnheilig
maar ja idd zulke mensen zijn er niks aan te doen Boos!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:42

Ken het maar al te goed ik heb 3 paardjes gereden waar dat was ik sprong er maar gewoon op en reed een stuk met ze!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:42

ik ken een paardje waar ook helemaal nix mee gedaan werd.. het was een jong meisje van een jaar of 10 denk ik.. zij had een kleine schimmelmerrietje.. die had dus een veulen gekregen, veulen is denk ik weggehaald want ik heb dat veulen nooit gezien.. en de merrie werd na de bevalling nooit meer gewassen, is dus zo vies als wat.
Dat meisje durfde er ook niet op te rijden omdat de merrie bokte, ze liet wel eens iemand anders er op rijden, maar ze deed er weinig meer kortom het paardje stond alleen maar op stal en werd shagarijnig... en wat was nu het eindresultaat??? paard verkocht omdat de ruiter niet met zo'n beestje om kan gaan...
Snap jij dat nu? ik niet!!

Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:40

Ik snap alleen niet goed wat het met roken te maken heeft het ligt gewoon aan (in dit geval) meisje. Ken er genoeg die ook zo doen tegen hun paarden en die roken dan niet maar zulke mensen hebben paarden gewoon voor de heb en om interessant te doen tegen over anderen. En rijden doen ze alleen wanneer hun zin hebben. Ik ben zelf helaas een verstokt roker Bloos tja sorry vaak geprobeert te stoppen maar lukt helaas niet Bloos ook niet met behulp van de huisarts. Verward Maar ik heb wel alles over voor mijn paard, ik rook niet in de buurt van paarden maar gewoon thuis, en mijn paard wordt iedere dag verzorgt en beweging. *LOL*

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:04

Ik zie niet in wat het met roken te maken heeft, denk dat het percentage rokers dat slecht voor hun paarden zorgt niet boven het percentage niet rokers uitkomt...

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:36

Frisianhorsy schreef:
ik ken een paardje waar ook helemaal nix mee gedaan werd.. het was een jong meisje van een jaar of 10 denk ik.. zij had een kleine schimmelmerrietje.. die had dus een veulen gekregen, veulen is denk ik weggehaald want ik heb dat veulen nooit gezien.. en de merrie werd na de bevalling nooit meer gewassen, is dus zo vies als wat.
Dat meisje durfde er ook niet op te rijden omdat de merrie bokte, ze liet wel eens iemand anders er op rijden, maar ze deed er weinig meer kortom het paardje stond alleen maar op stal en werd shagarijnig... en wat was nu het eindresultaat??? paard verkocht omdat de ruiter niet met zo'n beestje om kan gaan...
Snap jij dat nu? ik niet!!


Volgens mij weet ik precies wie jij bedoelt!
Ze stond op De buitenwyck.
Haar pony was niet meer braaf volgens haar en nu heeft ze weer een nieuwe pony en die kan ze ook niet meer aan. Verward
Sommige mensen Boos!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:37

Titel maakte mij ook nieuwsgierig. Ik dacht dat dat er iemand in de hooiberg had zitten roken! Ik verzoek de topicstarter niet te generaliseren, je hebt rokers die veel met hun paard doen en rokers die weinig met hun paard doen. Net zo goed als kauwgomkauwers en coladrinkers.
Als dat meisje echt zo slecht voor haar paard is moet je naar de eigenaar cq pensionhouder stappen. Op bokt over iemand klagen helpt niet zo veel.

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:04

happyjoyce schreef:
Volgens mij weet ik precies wie jij bedoelt!
Ze stond op De buitenwyck.
Haar pony was niet meer braaf volgens haar en nu heeft ze weer een nieuwe pony en die kan ze ook niet meer aan. Verward
Sommige mensen Boos!


Jah precies die bedoelde ik.. dus ze heeft weer een nieuw paardje en die kan ze ook al niet meer aan?? tjsee arme paardjes! Verdrietig

Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:17

Dat vind ik altijd zo zielig..! Ze krijgen een goed paard, en ze verpesten zo'n dier gewoon..! Boos!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:45

toscana schreef:
Ik snap alleen niet goed wat het met roken te maken heeft het ligt gewoon aan (in dit geval) meisje. Ken er genoeg die ook zo doen tegen hun paarden en die roken dan niet maar zulke mensen hebben paarden gewoon voor de heb en om interessant te doen tegen over anderen. En rijden doen ze alleen wanneer hun zin hebben. Ik ben zelf helaas een verstokt roker Bloos tja sorry vaak geprobeert te stoppen maar lukt helaas niet Bloos ook niet met behulp van de huisarts. Verward Maar ik heb wel alles over voor mijn paard, ik rook niet in de buurt van paarden maar gewoon thuis, en mijn paard wordt iedere dag verzorgt en beweging. *LOL*

Roken: oke.. roken in de buurt van je paard: niet oke..
en over die meisjes: Ik heb echt een ongeloofelijke hekel aan zulke mensen..Vaak dezelfde typjes die op conours gaan met een kant en klaar paard en nooit oefenen.. ze hebben dat paard alleen maar voor de show..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tieme en 26 bezoekers