Anky wint Grand Prix Special

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Anky wint Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 13:05

Anky heeft de GP special gewonnnen, met ruim 77%

Nu maar hopen dat de kur ook goed gaat, en Ully wat fouten maakt, wie weet gaat het onmogelijke dan gebeuren...*duim duim duim*

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:06

De kur gaat geweldig en ze winnen gewoon GOUD! *LOL*

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:11

Echt super *LOL* hoop dat het haar gaat lukken Haha!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:11

wat een goede proef!!!!!
hopelijk blijft hij woensdag ook zo relaxed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:19

Echt fantastisch dat Anky nu weer met een ander paard zo geweldig kan scoren!! Anky is een klasse apart!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:19

Anky van Grunsven and Gestion Salinero Win Grand Prix Special

Dutch 11-team national Grand Prix champion Anky van Grunsven scored the highest mark in the Grand Prix Special at the CDIO Aachen. Aboard the Hanoverian gelding Salinero (by Salieri), Van Grunsven rode a high class test in which the passage scored multiple 9's and the final centerline reprise of passage-piaffe-passage was an absolute highlight in the test. Salinero did not halt at X, but piaffed his way through the halt and the transitions to several movements, whether it was the trot half pass or the flying changes, were still a bit tense.

Nevertheless, it was a great relief to see that Salinero is indeed able to relax in performance and confide in his rider. While Anky's World Cup Finals' ride featured a TNT-charged Salinero, the dark bay gelding kept his cool much more in Aachen and his collected trot work was no longer typically passagy nor his piaffe undiagonal and 10,000-volt electric.



Afbeelding
Lovers

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:21

Ze zijn geweldig!!!!! Die 77,8% was dik verdiend! Op naar de kur!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:46

ze deed het echt goed!!
super mooi, echt leuk voor dr. op naar woensdag!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:47

Sammm, dat artikel is al een paar maanden oud Haha! Gaat over Aken Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:53

Ik had het niet verwacht moet ik heel eerlijk zeggen Bloos
Ik zag Rusty al zo 'gek' doen, dus ik had verwacht van Salinero dat hij (gezien de GP van vrijdag) minstens zoveel fouten zou gaan maken, met veel schrikreacties.
Maar hij liep echt super!
Jammer van dat ene foutje in de middendraf.
Maar ik heb echt zitten genieten, goede score, had ze echt verdiend!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:54

Justy schreef:
Sammm, dat artikel is al een paar maanden oud Haha! Gaat over Aken Haha!

haha inderdaad Nagelbijten / Gniffelen

Maar toch.. Prachtige proef neergezet, en Salli bleef helemala bij de les *LOL*

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:56

jah kei goed haha
ik heb met mijn zus gewed dat anky goed ging winnen gewoon voor de lol *LOL* ik had een gekke bui maar misschien win ik toch wel Nagelbijten / Gniffelen ik hoop het voor anky en salli!!!

Formidable (v. Apache) ZZ zwaar + 2

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:52

huh,anky had vandaag toch zilver gereden?
ulla stond toch vandaag net boven haar en had toch goud gereden?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:53

Nee, Ulla stond vandaag onder haar, maar staat in het totaalklassement nog een half procent boven Anky.

Medailles zijn vandaag niet uitgedeeld, dat komt pas na de kür.

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:58

ik had het echt noooit verwacht
ik heb haar proef al 20 keer gezien, echt mooit gerede Haha!

zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:58

Samms bericht gaat over de Grand Prix Special in AKEN!

Athene begint ook met een A, maar daar houdt het dan ook mee op...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:18

Mijn vrouw heeft vandaag een speciale verzekering afgesloten, omdat ik heb gezegd dat als Ulla nu weer dezelfde kür rijdt ik mijn schoen door de televisie gooi. Ik hoop echt dat de juryleden dit nu eindelijk eens gaan afstraffen, want je neemt het publiek natuurlijk niet echt serieus als je al acht jaar op dezelfde choreografie en muziek rijdt.


Theo

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:20

Horsedances schreef:
Mijn vrouw heeft vandaag een speciale verzekering afgesloten, omdat ik heb gezegd dat als Ulla nu weer dezelfde kür rijdt ik mijn schoen door de televisie gooi. Ik hoop echt dat de juryleden dit nu eindelijk eens gaan afstraffen, want je neemt het publiek natuurlijk niet echt serieus als je al acht jaar op dezelfde choreografie en muziek rijdt.

Haha!

Had ik me vandaag ook al zitten bedenken, "ze zal toch niet weeeeeer....." Lips are sealed Rolleyes
Maar heeft ze in Aken dan ook nog steeds dezelfde kür gereden?
Tsssk...

Maar ach, het is in elk geval wel erg 'safe' maar van mij mogen ze het ook afstraffen...

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:22

Precies Theo, Cees Slings roept dat ook al steeds...maar die roept ook wel meer Haha!
Maar ik denk dat we woensdag weer de camira burana horen in de uitgestrekte draf van Rusty...zou Rusty zelf die muziek ook niet zat zijn?? Knipoog

..in Aken schrok ie zich dood toen de muziek aanging, stond veel te hard

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:36

Het is nu éénmaal een feit dat de Duitsers (nog steeds) het op muziek rijden zien als een blaar op hun hiel. Heike Kemmer rijdt al jaren op muziek die ik acht jaar geleden voor Anne Merveldt en Rousseau gemaakt heb. Maar als ik zie hoeveel geld en moeite Anky investeerd om telkens met wat nieuws te komen, dan wordt het tijd dat ook de jury eens wakker wordt. Als ik daar als jurylid zou zitten dan zou ik het wel weten, temeer daar je, als jurylid, natuurlijk een heel goed excuus heb, want er staat ergens in het Rulebook dat de kür verfrissend, verassend en origineel moet zijn. Schijnheilig

Theo

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:41

Ja het staat er wél...maar in de praktijk..zucht
sowieso wordt er naar mijn mening té weinig op muziek gelet, bij de kür op muziek (het lijkt toch een essentiëel onderdeel!!)
ik denk dat het onderdeel 'muziek bij kür' ook niet zo heel sterk wordt behandeld bij de jurycursussen...zelfs voor dit niveau...

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:41

ze had echt super gereden!!!!
ze is trouwens ook een van de weinige die zijn paard uitvoerig beloond

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:58

Citaat:
Ja het staat er wél...maar in de praktijk..zucht
sowieso wordt er naar mijn mening té weinig op muziek gelet, bij de kür op muziek (het lijkt toch een essentiëel onderdeel!!)
ik denk dat het onderdeel 'muziek bij kür' ook niet zo heel sterk wordt behandeld bij de jurycursussen...zelfs voor dit niveau...


Ik heb met Claartje van Andel, Els Mouw, Jan Peeters, Arjen Teeuwissen, Coby van Baalen etc.. al heel veel clinics gegeven voor juryleden en rijders, maar het geld is op bij de KNHS, dus dit soort clinics verplaatsen zich naar Australië, Amerika etc.. Maar dat er echt wat moet gebeuren is duidelijk. Verder ben ik van mening dat ook de topruiters en amazone's eens wat meer zelfvertrouwen moeten krijgen, ze denken n.l. allemaal dat ze de kür toch niet halen, dus doen ze er maar niets aan. Cheese!

Theo

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:07

Precies, die clinics zijn goede initiatieven maar als het geld op is, is het voorbij...en dan denken mensen al gauw 'het is maar muziek'...Er zitten soms zo gruwelijk veel muzikale fouten in een kür (meestal ritmes, omdat de kür helemaal niet is aangepast naar het paard) dat het eigenlijk gewoon niet kán en ook niet klinkt.

en toch scoren die ruiters vaak niet minder dan een kür die wel goed past. Gek dat ze daar niet in durven te investeren, want de kür is vaak beslissend. Nu is de kür zelfs de beslissende factor voor Olympisch Goud!

is toch een investering waard...

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:19

Als Anky wint dan denk ik dat Ulla haar hoed op eet.
Ze waren vantevoren toch zo zeker dat ze zouden winnen, die Duisters.
Kijk, als Ulla een super Kur rijd en ze wint dan heeft ze dat verdiend, maar ik vind het zo geweldig dat Anky haar vandaag wederom op haar nummer heeft gezet en heeft laten zien dat niemand vantevoren kan zeggen dat ie goud wint, zelfs Duitsers niet Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers