Anky van Grunsven vanavond aan start op NK Reining

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:51

Wat maken mensen zich druk om Anky die western rijd, als zij er nou lol in heeft.
Dan zal ze niet zo goed rijden als bij de dressuur....nou en?? Ik trap ook wel eens een balletje voor de lol,maar voetballen kan ik geen r**t van.
Ik heb ook wel eens op het western paard van mijn vriendin gereden, ik bakte er helemaal niets van terwijl het er altijd zo simpel uitziet.
Moet je dan echt met alles wat je doet en waar je lol in hebt denken aan wat andere mensen er wel niet van zullen denken.
Laat dat mens toch lekker lol beleven aan een andere takt van de sport, elke dag het zelfde broodje eten gaat ook vervelen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:11

wendyashley schreef:
Wat maken mensen zich druk om Anky die western rijd, als zij er nou lol in heeft.
Dan zal ze niet zo goed rijden als bij de dressuur....nou en?? Ik trap ook wel eens een balletje voor de lol,maar voetballen kan ik geen r**t van.
Ik heb ook wel eens op het western paard van mijn vriendin gereden, ik bakte er helemaal niets van terwijl het er altijd zo simpel uitziet.
Moet je dan echt met alles wat je doet en waar je lol in hebt denken aan wat andere mensen er wel niet van zullen denken.
Laat dat mens toch lekker lol beleven aan een andere takt van de sport, elke dag het zelfde broodje eten gaat ook vervelen.

_/-\o_

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:12

Ik ben gister wezen kijken en wou vandaag weer, maar dat lukte niet. Zaterdag ga ik wel weer dus had gehoopt haar te zien rijden in de finale, maar helaas! Ben benieuwd wat de reden is.

Verder vind ook ik het geweldige promotie voor de westernsport, of ze nou een paar fouten maakt of niet! Dat is menselijk. Als ze een super proef had gereden was er commentaar geweest, maar bij een slechte proef ook. Whatever, ik vind het geweldig!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:14

Ik ben ook wel nieuwgierig naar hoe Anky gepresteerd heeft. Het is gewoon geweldig dat ze zich zo inzet voor dat westerngebeuren :)
Wie weet plakt ze wel een eens een echte stop in haar kür op muziek tijdens een kapioenschap? haha Jury en kijkers zullen raar opkijken...

Ben het ook eens met Wendyashley: laat Anky nou toch eens lol hebben in dat westernrijden...
Kan goed zijn dat ze veel minder goed is in western dan in dressuur maar who cares?
Hoe zouden jullie jullie voelen als mensen zoveel bakken kritiek en gezeik zouden uiten als jullie iets nieuws aan het uitproberen zijn en jullie niet onmiddelijk perfect zijn.
Iedereen moet toch door een leerproces (met paardrijden stopt dat proces gewoon niet maar dat even terzijde)

Ja ze heeft een bekende kop maar dat wil niet zeggen dat ze dan maar strak in het dressuurhokje moet blijven zitten, toch?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:20

Ik vind t ook tof dat ze dit doet,en ik verbaas me over de tegenstand eigenlijk.het lijkt mij vanuit anky dr optiek wel lekker om te kunnen zeggen: goh t ging mis, ik ben nog beginner :P
Laat dat mens lekker in dr waarde al dat commentaar...hoe zou je het zelf vinden om commentaar te krijgen als je je hobby verbreed,dat maak je toch lekker zelf uit?

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:39

Ik zie niet waarom mensen zo negatief moeten doen. Niemand die een overstap maakt van het een naar het ander doet het meteen perfect, hoe goed je ook bent.
* Ohjee anky trekt een beetje in zijn mond* ;( ga je dan druk maken om mensen die hun paarden mishandelen oid want er zijn nog altijd ergere dingen dan mensen die hun horizon verbreden en daarbij wat foutjes maken

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:42

*ooggetuige meldt zich* :D

Anky viel in de inrijbak in heel positieve zin op vanwege haar bijzonder nette & rustige rijstijl +:)+

Het pattern begon met een run-in, stop & back-up, wat er keurig uitzag :) Daarna volgden de spins, waarvan bij de eerste de aanzet niet lekker ging (het paard ging een aantal stappen achteruit) verder zagen de spins er redelijk uit, al leek Anky's timing nog niet helemaal scherp (lichte onderspin + lichte overspin) Snelheid en ritme was gewoon goed. De cirkels, speed control & changementen zagen er best goed uit en de daarop volgende rundowns & stops ook, alleen bij de 1e rollback deed het paard eerst weer enkele stappen achteruit. Ik weet niet bij hoeveel stappen achterwaarts je off-pattern bent en of ze een 0-score kreeg, anders had ze voor de 1e spin en 1e rollback denk ik wel een boel penalties.

De foutjes/onvolkomendheden lijken mij vooral te wijten aan gebrek aan (show) ervaring, verder deed Anky het helemaal niet slecht en hoort ze IMO gewoon in de L1 thuis :j Ik hoop haar vaker reining te zien starten :Y)

corine1981

Re: Anky van Grunsven vanavond aan start op NK Reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:45

Leuk zo´n eerste wedstrijd in de westernsport voor Anky.
Ik vind het echt getuigen van ballen hebben, zoals ze dat zo mooi zeggen, je moet het maar durven om als ´grote naam´ daar tussen te starten.
Petje af dat ze het uberhaupt doet!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:53

Ik heb het ook gezien!!
Het was doodsstil aan het begin van haar pattern, toen iemand van ons begon te joelen deed de hele zaal ineens mee. Dat was best grappig! Ik vond dat ze het goed gedaan heeft, natuurlijk waren er nog veel dingen die beter konden, maar ik vond haar cirkels en stops er goed uitzien. Spins/rollbacks konden beter.

Ik vind het ook super van haar dat ze ook bij de wran begint, onderaan waar iedereen (ooit) begonnen is. Ik weet niet of ik het goed gezien heb, maar er was niemand anders (bekends) bij haar om haar te helpen. Alleen een groom geloof ik.
Kortom ik ben erg enthausiast en vind het hartstikke leuk dat ze het gedaan heeft!! Ik hoop haar nog eens vaker tegen te komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:54

gaat Rieky Young (ben niet zeker of je het zo schrijft) niet met haar mee?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:55

ik kan me voorstellen dat ze problemen heeft met het eenhandig rijden in de spins en rollbacks... dat is ze natuurlijk helemaal niet gewend...
was dat het of ging het elders mis?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:56

Jij hebt trouwens ook super gereden Elliebellie! +:)+ Gefeliciteerd met je finaleplaats!
Leuk paard heb je :j

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 02:05

Het is rustig in de nachtdienst dus ff tijd om een paar foto's van Anky uit te zoeken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 04:49

Gave foto's zeg!! :oo

Volgens mij heeft Anky het heel redelijk gedaan als ik het zo zie. :)
Ik vind het ook erg leuk om Anky eens wat anders te zien doen.
Ben benieuwd hoe ze het verder gaat doen...en het paard wat ze rijdt is ook gaaf!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 04:53

Bedankt voor de foto's, Jazz!
Ik ga er straks mee aan de slag :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 06:38

Leuk, die foto's van ANky!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 06:49

Leuke foto's en aan het verslagje van WB te lezen heeft ze gewoon netjes gereden op een paar puntjes na. Ik kan me voorstellen dat het show gebeuren hier voor haar weer volslagen nieuw is!

Gewoon tof voor Anky!!! :D *\o/*

Bij de laatste foto:
Paard van Dennis; "Hey! Weet je wel wie je op je rug hebt?"
Paard van Anky; "Mjah, lekker chicky toch?..."
:D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 07:04

gewoon GAAF! :)

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 07:39

vind het super leuk dat ze ook wat anders doet,een hele andere tak van de paardensport,petje af hoor!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 07:43

Leuke foto's!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 07:46

Volgens mij heeft ze het dus helemaal niet zo slecht gedaan
Ik vind het erg jammer dat ze niet door is naar de finale , had haar graag aangemoedigd zaterdag !!!!

Leuke foto`s !

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 07:53

weet iemand de uitslag al?

JAZZ4ff: mooie fotos!
ze heeft er duidelijk plezier in!

wendyashley schreef:

vind ik dus ook, ze heeft zo veel bereikt in de dreesuur en nu wil ze ook kijken of het in een andere tak van de sport ook werkt
en je ziet duidelijk dat ze plezier heeft, dus waarom klagen? ze is en blijft onze dressuur prof en misschien word ze dat
ook wel met de western?
prima toch?
snap dat gezeur niet hoor van sommigen :?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 07:55

Super dat het op kleine dingetjes na zo goed gegaan is! Foto's zien er goed uit, staat haar ook helemaal niet slecht dat western. Mag ze trots op zijn! Daar kunnen de mensen die zoveel afgunst hebben nog een puntje aan zuigen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:08

wat leuk!!!!!!..en laten we eerlijk zijn, als anky deze wedstrijd niet had gereden, had er ook niets over bij het nieuws gestaan, had ik me als dressuurmuts niet eens in verdiept en er helemaal nooit aan gedacht om misschien toch maar eens naar een wedstrijd te gaan kijken...niet dat de mensen in de western wereld op mij zitten te wachten maar met mij zullen er vele andere zijn en dat kan toch nooit verkeerd zijn, wat meer reclame voor 'jullie'sport!

wat wendyashley zegt: helemaal mee eens...gewoon lol met je knol, heerlijk toch!
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 24-09-09 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:09

Wow echt kick om haar zo in actie te zien *D