Voedselvraagje, knoflookpoeder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Voedselvraagje, knoflookpoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 00:02

Vandaag heb ik mijn paard voor het eerst ipv fenegriek, feneknof gegeven (fenegriek&knoflookpoeder).
Conculsie: niet lekker, hij at zn brok niet op (heel vreemd verschijnsel met mijn veelvraatpony), hij is absoluut niet kieskeurig, maar hij wou het niet.
Went dit nog en eet hij het later nog, want hij kent natuurlijk de smaak nog niet, of zal hij het waarschijnlijk noot gaan eten.
Ik heb geen ervaring met paarden die iets niet lusten, dus weet er eigenlijk ook niks van.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:27

mijn paard eet dat ook niet (knoflook poeder
normaal eet ie echt alles op
maar dat vvinden ze denk ik te erg stinken

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:13

Die van mij is er juist dol op!
Ik geef nu ook feneknof met zeewier; SMULLEN!
Zelf vind ik het wel wat ranzig ruiken, en ze stinkt ook wel uit haar mondje.... Tong uitsteken

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 03:33

hihi jy geluk dat ze dat opeet Haha!:D

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 07:23

ik had ipv poeder snippers, die ik tussen de brokken deed. at ze dus mooi langs Haha! je zou het ff kunnen kijken, of het in een stuk brood smeren ofzo. toen ik het op brood deed, at ze het wel.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 07:35

mijn shetlander kreeg ook knoflook snippers. Ik deed er altijd een beetje appelazijn bij. Dan kleven de snippers aan het biks vast en de echte knoflook smaak is ook niet zo overheersend. In het begin at hij het twijfelend op. Later vond hij het heerlijk.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 08:33

Begin met een heel klein beetje FoeneKnof door zijn eten te doen en voer elke dag een heel klein beetje meer, tot de gewenste hoeveelheid is bereikt. Als je hem er langzaam aan went gaat het vast beter, maar het kan ook zijn dat hij het blijft weigeren.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:41

Ik maak het voer met knoflookpoeder altijd een beetje vochtig met water . En mijn kieskeurige merrie eet dat altijd zonder problemen op. Droog poeder lijkt mij ook niet zo smakelijk .

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:01

Mijn paardje eet het gewoon uit mijn hand, geef het al jaren ze weet niet beter Lachen

Sidi
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:10

Mijn verzorgenpony moest dit eerst ook niet.
Ik heb gewoon het eten in z'n bak laten zitten.
Hij kan echt wel een paar dagen zonder brokken, hij kreeg tenslotte ook gewoon aardig wat hooi.
Na een tijdje krijgen ze honger (trek) en dan gaan ze het vanzelf wel eten.
Maar wat al gezegd is moet je het wel rustig aan opbouwen.
Niet in 1x een hele schep door het eten gooien.
Mijn verzorgpony is het nu helemaal gewend en eet het rustig op Vingers aflikken .
Je heb ook vloeibaar knoflook wat je door het eten kan gooien.
Kost rond de € 10,- Is gewoon een flesje met een klein spuitje van 10cc??? ( klein in ieder geval ) en dat vul je en doe je over je brokken heen.
Misschien een idee? Dit ruikt ook nog pittig naar knoflook trouwens...

Succes ermee.

Groetjes uit Den Helder.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:56

Die van ons is er weg van, zelfs de buurpaarden willen graag zijn emmer leeg likken. Het went vast wel. Mijn ervaring is dat het wel erg gezond voor ze is, dus houd nog even vol.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:52

Jacks heeft er geen probleem mee, die krijgt door zijn voer knoflookpoeder en zeewier. Je kan ook evt snippers proberen ipv poeder. Dat ruikt iets minder. Of geven in iets lekkers bv een appel. Dan ruikt hij het niet.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:00

Eerst de bokken een uurtje weken in water en een beetje van het poeder doorheen mengen

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:14

Ik ben zelf niet zo voor het voeren van knoflook, dus je hebt een heel verstandig paard Haha!
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat een paard dat wel knoflook krijgt er gezonder bijstond dan een paard dat het niet krijgt. Mijn advies, zonde van het geld dus niet kopen...

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:22

Mijn paard at eerst zijn brokken nog niet eens op als er knoflook bij zat. Ik heb het haar toen op een boterham met stroop gegeven en het later nog een keer bij haar brokken gegooid en toen at ze het gewoon op. En nu eet ze het zelf als ik alleen de knoflook in haar bak gooi.
Ik denk dus dat ze er gewoon aan moeten wennen...

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:29

Als m'n verzorgpaarden het krijgen, krijgen ze gewoon knoflookteentjes in combinatie met slobber/muesli. Lachen

Sidi
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:55

Knoflook is echt wel goed voor paarden.
Je ziet niets, omdat het beter is voor de bloedsomloop,( dat zie je bij mensen toch ook niet) je kan het alleen zien doordat (sommige) paarden er meer van gaan glimmen.
Het is heus wel ergens goed voor hoor .

Blijf gewoon proberen, in de zomer is het nog vliegenwerend ook en bij mijn verzorgpony werkt het nog beter als dat ik hem inspuit/smeer met allerlei goedjes.. OK dan!

Groetjes uit Den Helder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:55

Bij die van mij is het omjgekeerd, die vind het veel minder elkker zonder knoflook en foenegriek.

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:59

Ik heb knoflook pillen en de ene pony eet ze op zonder problemen, maar de ander heeft opeens geen trek meer in zijn brokken. denk dat hij het erg vies vind, maar met wortels erdoorheen of wat lekkers gaat het best.

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:04

Onyx wilde eerst ook niks weten van deze shoarma praktijk die ik ineens voor hem verzonnen had, de poeder wilde hij niet en de feneknof ook niet. Wat ik deed was idd zoals hierboven ook al n paar keer staat, bijv. door de slobber, of als het dan bij zijn brok moest, een scheutje olie dr bij, even roeren en....klaar!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:13

Sidi schreef:
Blijf gewoon proberen, in de zomer is het nog vliegenwerend ook en bij mijn verzorgpony werkt het nog beter als dat ik hem inspuit/smeer met allerlei goedjes.. OK dan!

Groetjes uit Den Helder


Vliegwerend heb ik nog niet meegemaakt
Is denk ik eerder doordat je hem inspuit met allerlei goedjes... Knipoog