Paarden van Jan Ketting uit Hellevoet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Paarden van Jan Ketting uit Hellevoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 23:11

Hoi allemaal ik ben benieuwd of er mensen zijn die een paard hebben van handelaar Jan Ketting hij komt dacht ik uit Hellevoetsluis?
Ik hoop wat te horen.
Groetjes,

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:29

Ik geloof dat hij wel eens paarden bij ons op de manege weghaalt en brengt. De penny's op de manege vinden het niks, maar goed handelaren hebben toch een bepaalde reputatie blijkbaar.
Maar ik heb best leuke pony's er vandaan zien komen.
Maar goed je laat toch eerst keuren voor je koopt.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:13

Mijn paard was vermoedelijk van Ketting want hij heeft heel veel paarden staan bij Kraak in Spijkenisse. Toen ik mijn paard kocht moest Kraak steeds overleggen met iemand en ik denk dat het Ketting was.
Kraak wist mij ook niks te vertellen over mijn paard ( zei Hij ).
Nu wil ik proberen om via mensen die Ketting kennen of er mee handelen mijn paard zijn verleden na te gaan, maar volgens mij is er maar 1 persoon die hem kent, toch vreemd.............

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:15

Gek ik woon in Hellevoet en ken Jan Ketting helemaal niet..
Kan iemand mij vertellen waar hij ongeveer zit ??

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:21

Ik dacht dat hij daar woonde kan me vergissen.
Het is echt zo,n typische handelaar met een hoed op en hij rijd in een groen veewagentje.
Er staan overal paarden en pony,s van hem vooral bonte.
B.v bij de shell pomp in geervliet, (daar staan trouwens ook paarden van Kraak ) en ook ergens in hellevoet waar je echt zo,n stukje natuur gebied heb met brak water ik weet niet exact waar ( daar staan ze trouwens ook van Kraak als ze niet al opgehaald zijn ).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:18

Jan Ketting woont op een dijk aan de rechterkant (als je richting zeeland rijdt) langs de N57. Hij heeft meestal wat bonte paarden lopen en volgens mij heeft hij ook schapen. Een haflinger die ik heb gereden komt er vandaan, daar was niks mis mee. Ik durf niet echt te zeggen of het nou een goede handelaar is of niet. Ik denk niet dat je dat op 1 paard kunt beoordelen. Ik vond dat ie wel OK overkwam.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 16:06

Met mijn paard is ook niks mis hij is ook gewoon goedegekeurd, maar ik wil proberen te achterhalen waar mijn paard vandaan komt.
Groetjes en bedankt,

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:27

Die haflinger kwam van een paardenmarkt in Duitsland, zei Jan Ketting.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 16:36

Heb je dat gelijk gevraagd toen je met die haflinger begon of heb je dat later nagevraagd aan hem?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:43

Pharlap schreef:
Heb je dat gelijk gevraagd toen je met die haflinger begon of heb je dat later nagevraagd aan hem?


Dat hebben we gelijk gevraag toen we (ik) daar gingen proefrijden, geloof ik.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 16:53

Dat is bij mij nu het probleem, ik heb hem via Henk Kraak gekocht en eerst geleased en toen had ik niet zo'n behoefte aan informatie.
Toen ik hem dus ong 2 jaar later kocht en vroeg of Kraak iets wist zij hij alleen dat hij zeker wist dat het een echt volbloed is en dat hij 9 was. Er zat geen papier bij.
Het probleem is dat ik mijn paard ergens anders ging stallen en Kraak daar heel boos om werd, waardoor ik nu niet even terug gaat, wat wel jammer is omdat Ketting elke Donderdag bij Kraak is.
Handig allemaal he?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:02

Als je het echt wilt weten zou ik Ketting gewoon eens opbellen, misschien kan hij wel begrip opbrengen voor jouw situatie.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:07

Dat kan ik doen maar misschien stelt hij dat helemaal niet op prijs en zoveel lef heb ik dan weer niet.
Maar bedankt voor je tip.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:52

Pharlap schreef:
Dat kan ik doen maar misschien stelt hij dat helemaal niet op prijs en zoveel lef heb ik dan weer niet.


Als hij het niet op prijs stelt, dan zal hij dat ook wel duidelijk maken, denk ik. Je hebt verder niks met hem te schaften, dus wat let je?

Karin_deB

Berichten: 8245
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:04

oh jan ketting, die komt idd elke donderdag op de manege, ik zie hem dan als ik ga. maar ik zal aan de tweeling vragen of ze iets over het verleden van je paard weten Knipoog

xito
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:40

Hoi jan ketting woont in rockanje en is wel een goede handelaar, het is meer zijn hobby dan dat hij er van leven moet, zijn paarden stonden er altijd wel goed bij ook s'winters hij koopt alleen paarden eigenlijk als er vraag naar is niet dat hij er honderden op voorraad heeftmaarja je kan ook wel eens pech hebben want hij koopt ook op de paardemarkt en dan weet je niet altijd wat je krijgt voor je geld, daar kom je of hij soms later achter, maar het is wel een relexte vent