Veulen als prijs loterij? belachelijk toch?!?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Veulen als prijs loterij? belachelijk toch?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 08:39

Sringdemonstratie
Hengstenshow
Loterij met als HOOFDPRIJS EEN VEULEN!
Rondritten met paard en wagen
en nog veel meer!
*

wat vinden jullie hier nou van? Ben ik de enige die vind dat zo'n veulen niet als speelbal gebruikt dient te worden?!?Vind dit echt schande!!!Je weet nooit bij wat voor mensen zo'n veulen terecht komt.nogmaals,..vind dit belachelijk!! Boos!
[*edit Sugarmiss, privé-gegevens verwijderd]

elke gek heeft zijn gebrek!!


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 08:54

Nee, hoor, je bent zeker niet de enige. Ik dacht (hoopte) dat dat niet meer van deze tijd was . Bah, ik hoop dat het beestje goed terecht komt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 08:59

Ik geloof dat er niet zo lang geleden ook een prijsvraag ergens geweest is waar je een veulen kon winnen, toen werd de vraag gesteld wanneer er een kind als hoofdprijs gebruikt kon worden. Ik kan me er eerlijk gezegt niet meer druk over maken, je doet er toch niets aan...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:01

Het mag wettelijk niet eens
Er is hier ook eens een topic over geweest, daar werd een paard als hoofdprijs aangeboden(weet niet meer bij welke grote zaak) en dat is toen stop gezet.

ludiekje

Berichten: 424
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Hoogeveen city!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:40

ik houd er ook niet van maar het gebeurt inderdaad vaker want ik was laatst op wedstrijd in westerbork en toen werd er ook eenveulen als hoofdprijs aangeboden en het was heel zielig voorhet diertje want hij stond in de zinderende hitte binnen zonder eten of drinken in een hokje van 2 bij 2 ofzo en hij was zo loom dat je kon aan hem plukken en trekken en wat dan ook en het beessie reageerde niet eens dus toen we dat merkten hebben meisjes een emmer vol water gehaald en dat bij hem in het hok gezet hij slurpte geloof ik in een keer driekwart emmer leeg en toen weet ik het niet meer want toen zijn we naar huis gegaan

Een Kenmerk Van Een Gelukkig Hart Is Een Blij Gezicht!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:22

Dat doe je toch niet!
Geef dat veulen dan gewoon aan een paardengek die de plek, de tijd en de liefde heeft! Maar niet iemand die "gewoon" voor de lol meedoet en er helemaal niks voor heeft.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 15:00

Cadish schreef:
Dat doe je toch niet!
Geef dat veulen dan gewoon aan een paardengek die de plek, de tijd en de liefde heeft! Maar niet iemand die "gewoon" voor de lol meedoet en er helemaal niks voor heeft.

dat bedoel ik,.....voor t zelfde geld komt meisje rijdend met haar papa in auto ,...: he papa kijk,.daar!!! open dag bij een manege en je kan nog een veulentje winnen ook!!Oh papa daar moeten we heen!!(terwijl meisje lief niks met paarden/pony's heeft,.laat staan tijd en wei,voer etc)
papa...wordt ondertussen gek van t gezeur in de auto en besluit om toch ff te gaan kijken bij de knollies
Voor de gein toch een lot gekocht voor Zn dochtertje in de veronderstelling van:die winnen we toch niet
Zul je net zien dat zo iemand toch de prijs wint.en dan? alsjeblieft kadootje? kan r met mn pet niet bij!!

elke gek heeft zijn gebrek!!

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:02

Gewoon heel onverantwoordelijk!!!

* Dream As If You'll Live Forever *
~ Live As If You'll Die Tomorrow ~

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:05

Pervinco schreef:
Ik geloof dat er niet zo lang geleden ook een prijsvraag ergens geweest is waar je een veulen kon winnen, toen werd de vraag gesteld wanneer er een kind als hoofdprijs gebruikt kon worden.

En zelfs díe tijd is al aangebroken... In america is er een programma waarbij een baby de prijs van de 'winnaars' is

Idd te belachelijk voor woorden....

You can either agree with me or be wrong.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:05

Verboden, toch? Waar zou je zoiets aan kunnen geven? Politie? AID? Dierenbescherming? Geen flauw benul eigenlijk. Weet wel dat het niet mag...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:20

ik vind het ook echt belachelijk, stel een klein kind wint het. Nou dan zit je lekker met de problemen. Ach gut

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 15:36

Alikesflame schreef:
ik vind het ook echt belachelijk, stel een klein kind wint het. Nou dan zit je lekker met de problemen. Ach gut


tuurlijk ziet zo'n beesie er verschrikkelijk lief uit en wil je t graag winnen(heb ooit zelf ook een lot gekocht in zo'n situatie,hoopte dat ie bij mn vriendinnen terecht zou komen)maarre,.....als iedereen zo denkt en om die reden eenlot koopt(zo van: als ik m maar win dan heeft ie t in ieder geval goed) dan sponsor je op zo'n moment wel die stomme loterije en organiseren ze juist een volgend jaar weer zo'n loterij omdat dat de kas zo goed spekt!dus,..jongens koop geen lootjes!!!!!!

elke gek heeft zijn gebrek!!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 15:49

hun advertentie voor de open dag staat gewoon op marktplaats. Heb via die site de manege al een boos mailtje gestuurd dat ik dit echt niet vind kunnen en wat ze in godsnaam voor voorbeeld geven aan andere mensen.
mischien een idee voor jullie? hoe meer mailtje ze ontvangen hoe beter!!!
ze staan op MP onder t topic pony's

elke gek heeft zijn gebrek!!

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:49

Ik zag hem ook gisteren , op Marktplaats... en ga er maar even vanuit dat het vast allemaal wat netter gaat dan je in eerste instantie zou denken , je kunt natuurlijk zoiets op verschillende manieren organiseren...

Kan zijn idd een veulen in een hok , lootjes verkopen en welke toevallige voorbijganger er ook wint krijgt hem , maar het kan ook veel gecompliceerder gaan om ervoor te zorgen dat alles volledig dier-waardig gaat en ervoor gezorgd wordt dat het diertje ECHT bij een goede eigenaar terecht zal komen Lachen

Ik weet hier het fijne niet van dus trek geen voorbarige conclusies

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:03

dat is hier in de buurt ook al eens gebeurd, maar dan met een shetlandertje, die mensen zetten shet op een weilandje, shetlander komt vast te zitten in t prikkeldraad met z'n hoefje, gelukkig werd dat shetje alleen maar gehuurd door die mensen zodat de echte eigenaren m op een pensionstal zette.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:32

Op Texel bij de menwedstrijd was er ook altijd een loterij en een paar jaar terug hadden ze ook heel vaak een veulen/shet als hoofdprijs.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:14

Dat vind ik een ander verhaal Sjonnie... De winnaar van een menwedstrijd dicht ik toch wel enige paardenkennis toe...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:19

Ik vind het belachlijk dat dit nog gebeurd in Nederland.
Er zijn veel zaken waar de politiek nog wat aan moet doen en dit is er één van: Geen levende wezens verloten.
(En laat dan mijn grijs kenteken-autootje maar met rust Knipoog !!)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:24

Pervinco schreef:
Dat vind ik een ander verhaal Sjonnie... De winnaar van een menwedstrijd dicht ik toch wel enige paardenkennis toe...

Ik las het eerst ook verkeerd, maar het is niet de winnaar van een menwedstrijd, maar van een loterij op die wedstrijd, toch meer kans op een juiste eigenaar, maar toch....


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:25

Dan neem ik mijn opmerking terug Bloos Sorry!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:50

Ik vind t gewoon ronduit idioot.

De aanschaf van een paard is niet de grootste kostenpost, dat is gewoon het onderhoud!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 07:45

Onze stalhouder heeft ook een keer een paard gewonnen in een soort loterij.
Gelukkig kwam hij bij hem goed terecht maar toch....waar laat je zo'n beest anders?

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:31

Pervinco schreef:
Dat vind ik een ander verhaal Sjonnie... De winnaar van een menwedstrijd dicht ik toch wel enige paardenkennis toe...

Nee het was geen 1e prijs, maar de prijs van een loterij. Dus ook bezoekers enzo kunnen lootjes kopen.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 09:43

Sjonniej schreef:
Nee het was geen 1e prijs, maar de prijs van een loterij. Dus ook bezoekers enzo kunnen lootjes kopen.

he een bericht terug gehad van de manege-eigenaar.Volgens hun zien zij er op toe dat het veulentje goed terecht komt en anders maakt de notaris t ongedaan.maar,..toch,..vind t nog steeds niet normaal.

elke gek heeft zijn gebrek!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:51

Ik heb ook eens meegedaan aan een loterij met als hoofdprijs een Arabisch Hengstveulen. Er werd toen wel bijgezegd dat er werd gecontroleerd waar het paard terecht zou komen. Helaas heb ik hem toen niet gewonnen...
Op het moment dat het paard niet op een goede plek terecht zou komen, had de winnaar het vergelijkbare geldbedrag van de waarde van het veulen gekregen. Ik kan me voorstellen dat het ongeveer zo ook hier zal gaan...

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, carin0903, ComscoreBot, Hjartje, Kopmeeuw, laura22, Maanon_ en 32 bezoekers