Katten nagels.. (help!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Katten nagels.. (help!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 20:09

Ja ja.. ik heb 3 van die draken, dus 12 pootjes die mijn huidige bank hebben verknoeid..

Nou ja.. eigenlijk vier pootjes, aangezien de oudste de bank als krabpaal gebruikt. Ze gebruikt dus de bank en mijn vloerbedekking, maar niet de krabpalen die ik in huis heb. (dit doet ze overigens sinds een jaar of twee), maar acht jaar daarvoor heeft ze dit nooit gedaan). Haar afstraffen, wegsturen, of haar wijzen naar de krabpaal helpt helaas niets.

In mijn nieuwe huis komt ook een nieuw leren bankstel (zie ook topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=48116), maar dan kan ik dit geklauw natuurlijk niet gebruiken. Heeft er iemand tips?

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:31

ze hebben een speciale spray die ze weghouden van spullen waar ze niet aan mogen komen.
weet zo niet hoe dat spul heet maar ze hebben het bij de dierenspeciaalzaak.
je kunt hem ook verrassen met een plantenspuit, zogauw ie bij de bank in de buurt komt, of wil gaan krabben, spuit je hem nat met de plantenspuit Haha!
succes met je draken Haha!
toedeledoki
gillian

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 20:48

Helaas kan ik die spray niet gebruiken op mijn bankstel... en wat water betreft.. ik heb drie katten bij twee van hun werkt het, maar bij de oudste (het probleemgeval *LOL* ) helaas niet.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:55

wij hebben ook 3 van die donderstenen.
ze klommen overal in totdat we een waterpistool gingen gebruiken.
als ze dat ding nu alleen nog maar zien of horen zijn ze al vertrokken.
misschien werkt een pistool beter dan een bloemenspuit want daarbij vernevelt het meer.

succes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:59

Ik heb ook 3 poezebeesten...
Gelukkig gebruiken die heel fanatiek de krabpaal!

Ik heb het ze geleerd toen ze een paar maanden oud waren door het krabben voor te doen Haha! sindsdien gebruiken ze eigenlijk dezelfde plank al jaren....

Als ze niet buitenkomt, de poes in kwestie, dan kun je een soort beschermertjes om de nagels heen laten plaatsen door de DA, gebeurt verder niks met de nagels....behalve een rubberhoesje erom heen.

Mijn schoonouders hebben hun poes laten ontnagelen, maar dat vind ik kat onterend.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 21:08

Walgelijk!!!
om de nagels te verwijderen! Begin dan niet aan beesten!

Heb je geen aparte kamer waar je ze overdag kan opsluiten?
Ik heb een oude bank waar ze naar harte lust aan mogen nagels scherpen, maar mijn ouders hebben net een nieuwe italiaanse 3 zits met aan de 2 buitenste zitplaatsen een relaxfuncitie ( Dromen ) en die zijn dus minder blij met de katten.

Als wij niet thuis zijn mogen ze gewoon niet in de kamer komen, alleen in de bijkeuken.
Of ze moeten bij mij gaan zitten...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 21:17

Tja.. als ik er niet ben, of lig te slapen, dan moeten de katten in de hal boven, trap en hal beneden blijven. Dus dat zit wel goed, alleen ben ik toch bang dat ze toch nog de gelegenheid krijgen met mijn nieuwe bank. En ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen..

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 23:01

Ik weet dé manier om katten te straffen: een plantenspray met water. Als je ziet dat ie gaat krabben, meteen goed sprayen op de kat. Na een paar keer doet ie het nooit weer!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 23:09

carola"]
Ik weet dé manier om katten te straffen: een plantenspray met water. Als je ziet dat ie gaat krabben, meteen goed sprayen op de kat. Na een paar keer doet ie het nooit weer!
[/quote]


[quote="Honeybee schreef:
... en wat water betreft.. ik heb drie katten bij twee van hun werkt het, maar bij de oudste (het probleemgeval *LOL* ) helaas niet.



Helaas.. dit werkt dus niet bij de betreffende kat... Verdrietig

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 23:30

Daarom vind ik katten ook stomme beesten *LOL*

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 23:34

ik heb ook twee poezen en de oudste gebruikte ook mijn bank.
ik heb een kokosmat gekocht en wonderbaarlijk krabde ze alleen nog maar aan die mat en niet meer aan de bank.
mischien dat je dat is kan proberen.

groetjes