Uitrijden met mijn baas

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Uitrijden met mijn baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 19:57

Vandaag was ik wezen rijden met mijn baas (dierenarts). Ik zat op 1 van zijn merries, hij reed op zijn ruin.. die al 2 weken stilstond (wel weidegang, maar niet gereden), en die toch al aardig wil lopen.. Aangezien hij last heeft van zijn "opstijgbeen"en zijn rug, had ik voorgesteld om Matador (de ruin) eerst te longeren. Maar Nee dat hoefde niet, het ging allemaal wel.. Enfin, toen hij eindelijk zat, en ik ook... (Hij heeft echt loeigrote paarden (merrie = 1.72m, ikke= 1.68m Knipoog )) gingen we rijden.. Allereerst kwamen we op een industrieterrein waar we eff lekker wouden gaan galopperen.. (wordt nog aangelegd, alleen de wegen liggen er) dus toen we net op snelheid waren keek ik voor me en zag.... een weg met daarachter een gat... OHOHHHHH. Handrem!! dat lukte niet helemaal, maar we hadden het allemaal overleefd. daarna nog het water ingeweest (tot de knieen van het paard) en toen nog een stukje galopperen op een pad.. Maar daar zat, toen ik net op snelheid was, een bocht in van ongeveer 90 graden... dus dat was ook weer spannend.. Om alles compleet te maken zijn we ook nog ff wezen zwemmen.. daarna ging mijn baas voor op een pad met lage takken.. zijn ruin dacht dat omdat hij naar voren ging zitten dat ie mocht rennen.. mijn merrie hem volgde en ik bukt om niet al die takken tegen mn smoel te krijgen.....Toen ik dacht dat het pad afgelopen was, kwam ik naar boven..... recht voor een tak met een doorsnede van ongeveer 10 cm.. die sloeg tegen mijn cap (dank god! dat die dingen uitgevonden zijn, en ik zo slim ben om hem op te zetten) en daardoor knakte mijn nek dubbel..
terwijl ik nu zit te typen voel ik m opspelen... morgen maar ziektewet denk ik.... Daarna heb ik ff de merrie duidelijk gemaakt dat ze naar MIJ moest luisteren Boos! , en niet als een manege knol achter Matador aan moest rennen.... Daarna was ze heel braaf *LOL*


Sorry het verhaal was niet heel interessant, maar vond het leuk ff tegen iemand te vertellen! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:23

Ahh dat naar boven komen als je denkt dat de takken voorbij zijn heb ik ook gehad. en ik had een pet op!
haha Tong uitsteken
Ben je da-assistente?
Word ik ook Lachen

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:48

Lijkt mij een ritje geweest om niet snel te vergeten. Enne, slim dat je een cap op had gedaan. Sterkte met je nek.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 20:43

Alacairion schreef:
Ahh dat naar boven komen als je denkt dat de takken voorbij zijn heb ik ook gehad. en ik had een pet op!
haha Tong uitsteken
Ben je da-assistente?
Word ik ook Lachen


Ik ben ook nog aan het studeren, maar ben na mijn stage blijven hangen, en werk nu 1 dag in de week, en in de weekenden daar!
Met mijn nek valt het alles mee gelukkig, maar mijn rug daarintegen... ik weet ook niet, maar die heeft volgens mij minstens zo'n harde opdonder gekregen.. Kom allemaal goed, flink Middelgan smeren en dan overleven we het ook wel weer!

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:54

hahahahahahahahah, ik heb dat ook een keer gehad....
Alleen ik kon niet eens bukken want die takken zaten dus ook laag... waar het paard op dat moment echt geen last van leek te hebben want die croste gewoon door Haha! Ik had wel een paar lekker striemen in me gezicht zitten maar dat was gelukkig alles!!!!
Nek, rug, ja het spant allemaal samen, best kans dat je een week flinke spierpijn hebt in je nek en je rug. Gewoon rustig aan doen, maar wel alles blijven bewegen, anders wordt je stijf en das ook niet alles ....