L1 of M2 ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

L1 of M2 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 18:19

Ik heb op voldoende paarden Z gereden om op mijn jonge merrie van 5 jaar M2 te beginnen. nou is de vraag wat zouden jullie doen Verward of een half jaartje doortrainen en in de M2 beginnen, of nu L1 starten en vanuit daar hogerop gaan. Ik kan makkelijk M2 en mijn paard opzich ook, alleen zeggen veel mensen dat ik beter in de L1 kan beginnen, ze hebben hier geen specifieke reden voor. Het gaat over het laatste paard in mijn profiel wat zouden jullie doen?


Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:23

Omdat het paard nog best jong is, zou ik L1 beginnen. Asl je paard echt zo getalenteerd is, wandel je zo door de L en M1 heen en ondertussen heeft je paardje lekker concourservaring opgedaan en is op die manier waarschijnlijk nog beter in staat om vanaf de M2 echt hard te gaan trainen en het onderste uit de kan te halen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:33

Ervaring kun je ook opdoen door een keer HC bij je eigen vereniging te starten. Of neem je paard mee naar wedstrijd als je toch gaat gewoon om te laten wennen.
Er zijn heel goede redenen om meteen M2 te starten. Jij bent er aan toe, je paard ook en het scheelt je een hoop startgeld Knipoog Maar misschien wil jij wel graag prijzen en kampioenschappen rijden in de L, want dat kan ook een goede reden zijn.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:58

Als jij denkt dat je (en jouw paard) er aan toe bent, moet je gewoon M2 starten ! Misschien is het handiger om eerst M1 te starten, is net iets makkelijker. Laat je ff horen wat je van plan bent? Iig heeeeeeeeel veel succes!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:56

l1 beginnen... zodat je paard ook wedstrijdervaring krijgt en zo kan je gaan de weg beter trainen denk ik!

Mijn instruktrice had nog geen enkele wedstrijd in de m1 gereden en dr paard kon nauwelijks de keertweedingen.... toch een wedstrijdje gewaagd en wat denkje.... 1e! nou heb ik de andere ruiters niet gezien maar ze zei dat het goed ging en zelfs de keertwendingen gingen redelijk maar hij had iig weer wedstrijd ervaring en daar ging het om!

(klein detail de wedstrijd was aan de overkant van de weg bij een manege)

....

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:35

Ik heb ook een aantal paarden naar het Z (en hoger) gereden en ben sinds 3 wedstrijden weer aan het starten sinds 5 jaar! ik had knap de zenuwen en heb ook een 4 1/2 jarig paard. Ik gun hem de tijd om vertrouwen te krijgen in het reizen, vreemde omgevingen en rare dingen. ik kan op die manier weer mooi in het wedstrijdritme komen Haha! ik ben om die reden heel bewust in de L1 begonnen en mag nu alweer over naar de L2. Ik had ook Z (of ZZ licht) kunnen beginnen, maar ik rij echt voor mijn plezier en vind het daarom leuker om zonder stress te hoeven starten. Ik HOEF niet te presteren... en misschien gaat het daarom juist zo fijn!... gun je paard de tijd en dan ben je echt zo weer M of Z hoor, waarom moet het zo hard gaan?........vraag jezelf eens af waarom je wedstrijden start.....

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 14:21

bedankt voor de reacties. ik zal er nogh eens over na denken. opzich denk ik dat een paard net zo goed in de L1 als in de M2 ervaring op kan doen. ik heb eerlijk gezegd die B en L proeven wel gezien Haha! ik denk dat ik M2 ga starten, want als ik mensen op stal hoor, zeggen ze ook al dat ze het een beetje oneerlijk vinden als ik L1 ga starten. ze vinden dat anderen dan geen kans meer maken. als ik toch op wedstrijd ben, kan ik hem net zo goed starten, dan hoef ik niet alleen voor de ervaring te rijden, maar dan ga ik ook gewoon starten.


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 18:44

Waarom begin je niet gewoon lekker rustig L1?
Het kan nooit kwaad om meer ervaring op te doen .

veel succes ermee!

gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

Re: L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 08:37

[quote="Maudje"]Waarom begin je niet gewoon lekker rustig L1?
Het kan nooit kwaad om meer ervaring op te doen .

veel succes ermee![/quote]

ik heb toch net gezegd dat ik vind dat je die ervaring net zo goed in de M2 kan opdoen?

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 14:09

Ik zou hem in ieder geval geen m2 starten.
start hem dan L2 of M1.
Dadelijk vlieg je door de M2 heen en dan moet je naar de Z.
En is je paard daar dan wel klaar voor???
Ik ken ook een paard dat met z'n 5 á 6 jaar naar de Z moest maar die heeft wel een tijd stil gestaan omdat ie het niet meer aankon.
En je zegt het zelf al mijn jonge paard van 5.
Ik zou er zelf voor kiezen om er dan maar wat langer over te doen.
Maarja het is en blijft jou paard.

wat je paard met rijden doet is een afspiegeling van wat jij doet!!!!!

gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 14:41

ik denk dat dat lange stilstaan voor mijn paard wel meevalt, want hij leert heel snel en graag. bonfire was toch ook op z'n 5e al Z1? die heeft ook geen last gehad.
misschien dat jullie het al wel merken, maar ik heb het er gister thuis over gehad en we zijn er uit gekomen dat ik M2 begin. dat staat nu dus vast, bedankt voor jullie bijdragen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Re: L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 17:56

gizmo5"]
[quote="Maudje schreef:
Waarom begin je niet gewoon lekker rustig L1?
Het kan nooit kwaad om meer ervaring op te doen .

veel succes ermee!


ik heb toch net gezegd dat ik vind dat je die ervaring net zo goed in de M2 kan opdoen?
[/quote]

SORRY HOOR!! IK VAL JE ECHT NIET AAN HOOR!

gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-02 11:55

nee zo bedoelde ik het ook niet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 143 bezoekers